Imię i nazwisko:
Adres email:

Czasopismo





Sukces uczniów jest w nas

Przygotowując się do lekcji z uczniami, zastanawiamy się, co zrobić, by zainteresować ich tematem, jak zainspirować, by zechcieli pracować nad swoim rozwojem. Wiemy, że każde dobrze przeprowadzone zajęcie, to nie tylko przyrost wiedzy i konkretnych umiejętności u uczniów, ale ...

Praca i edukacja a wyzwania ponowoczesności

Chciałbym skupić się na zagadnieniach wpływu edukacji na uwarunkowania pracy w perspektywie zmian, które niesie super-nowoczesność, oraz czynnikach decydujących o odnalezieniu swojego miejsca we współczesności.

Mobilność edukacyjna staje się koniecznością

Zmiana zadań edukacyjnych, polegająca na wykształceniu w uczniu nawyku stałej i twórczej pracy nad samym sobą, wiąże się z przemianami w życiu społecznym i gospodarczym. Jest też pochodną upodmiotowienia dorosłego, który w toku edukacji nabywa ważne dla swojego rozwoju ...

Dlaczego tak kiepsko?

O efekty nauczania zabiegają dyrektorzy szkół, organy prowadzące, ale również ich poziom zajmuje przedstawicieli organu nadzoru pedagogicznego na szczeblu województwa, czyli kuratorom oświaty. Dokonuje się różnego rodzaju analiz, porównań, organizuje ...

Preferencje zawodowe gimnazjalistów

Badanie kierunków zainteresowań młodzieży i przygotowanie jej do zawodu pojawiło się w filozofii i pedagogice już w okresie Oświecenia, a ze względu na jego znaczenie dla rozwoju jednostki, dopiero wiek później w psychologii.

Poradnictwo w podejmowaniu trafnych decyzji zawodowych

Celem artykułu jest ukazanie roli doradztwa zawodowego dla młodzieży podejmującej decyzje związane z wyborem przyszłego zawodu. Przedstawię wybrane zagadnienia świadczące o konieczności pomocy młodym ludziom w powzięciu trudnych dla nich decyzji.

Bezradni czy nieporadni?

Bezczelni, wulgarni, bezwstydni! Tak niektórzy nauczyciele oceniają postawę dzisiejszej młodzieży. "Dzieli nas przepaść" - mówią wychowawcy świadomi różnic pokoleniowych, wobec których czują się bezradni. "Oni są zagubieni" - ...

Autorytet nauczyciela

Proces dydaktyczno-wychowawczy, będący systemem obustronnych, wzajemnych oddziaływań nauczyciela i ucznia zależy m.in. od powagi autorytetu pedagoga. Postawa nauczyciela sprzyjająca zdobywaniu autorytetu wśród uczniów przyczynia się jednocześnie do minimalizowania ...

Czy nauczycielowi potrzebny jest kodeks etyczny?

Terminu etyka używa się w dwóch znaczeniach: ogółu ocen i norm moralnych przyjętych w danej zbiorowości lub nauki zajmującej się opisem, analizą i wyjaśnieniem zasad moralnych oraz ustaleniem zasad właściwego postępowania.  

Radość kryzysu. Rozmowa z o. Stanisławem Obirkiem SJ

Upadki, niepowodzenia, załamania, depresje towarzyszą naszemu życiu. Jaki jest ich sens? Co myśli na ten temat o. Stanisław Obirek SJ, b. dyrektor krakowskiego Centrum Kultury i Dialogu przy Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej "Ignatianum", któremu po wypowiedzi dla ...

Kryzys środka życia może być dobry

Kryzys to punkt zwrotny w biegu zdarzeń, wymagający ponownej oceny sposobów myślenia i działania. To, w jaki sposób człowiek sobie z tym radzi, stanowi o jakości jego dalszego życia.

Nauczanie indywidualne - potrzeba czy wymysł?

W praktyce edukacyjnej ciągle brakuje czasu na refleksję związaną z kształceniem uczniów w cyklu indywidualnym. Ten problem ma dwie strony - trudno rozstrzygnąć, która z nich wymaga większego zastanowienia.

Nauczanie indywidualne a paragrafy

Nauczanie indywidualne dotyczy niewielkiej liczby uczniów w polskich szkołach. Interesujące jest, jak wygląda tego typu nauczanie pod względem prawnym, dydaktycznym oraz wychowawczym.

Coaching - nowe słowo na określenie znanej metody

Słowo coaching nie ma trafnego polskiego odpowiednika. Z jednej strony kojarzy się ze szkoleniem sportowców, z drugiej - z zarabianiem pieniędzy w biznesie. Ta metoda - wspierania, pomnażania - śmiało może być też stosowana w oświacie.

Metoda karania w pedagogice humanistycznej

Wobec powszechnie panującej humanistycznej orientacji w edukacji stosowanie metody karania w wychowaniu stało się kwestią dyskusyjną i problematyczną. Metoda karania wydaje się być w dzisiejszym zhumanizowanym świecie niedopuszczalnym przeżytkiem przeszłości.
Październik 2005
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej