Imię i nazwisko:
Adres email:

Publikacje

Ocena

0

Małgorzata Jonczy-Adamska, 06 Lipiec 15, komentarze (0)

Rzecz o działaniach antydyskryminacyjnych

Tekst stanowi odpowiedź na wyzwanie dotyczące prowadzenia działań antydyskryminacyjnych adresowanych do całej społeczności przedszkoli/szkół/placówek, które postawiło przed nami znowelizowane rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Rozporządzenie MEN z Rozporządzenia MEN z dnia 10 maja 2013 roku, zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz. U. z 14 maja 2013 r., poz. 560).
 

Ocena

0

Elżbieta Czyż, 17 Luty 15, komentarze (0)

Unieważnienie egzaminu maturalnego

Pierwsze egzaminy maturalne na nowych zasadach, tzw. zewnętrzne zostały przeprowadzone w 2005 roku. Od tego też czasu (10 lat!!!) istnieje problem odpowiednich procedur unieważniania egzaminu i wglądu do arkusza egzaminacyjnego.[1]

Ocena

0

Julia Jajkiewicz, 31 Styczeń 15, komentarze (0)

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Jak się uczyć, żeby się nauczyć? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Obecnie świat jest wręcz zalewany przez ocean informacji. Zygmunt Bauman taki stan nazwał płynną nowoczesnością, ponieważ jak wszystkie płyny, nie potrafi zbyt długo trwać nieruchomo i zachowywać jednego kształtu[1]. Aby się przystosować, należy być stale przygotowanym na zmiany, ustawicznie się kształcić. Dlatego też jedną z kluczowych kompetencji jest umiejętność uczenia się.
 

Ocena

0

Monika Anna Budnik, 08 Sierpień 14, komentarze (0)

Komunikacja pozorna w dialogu - ryzyka przeniesienia negatywnych wzorców komunikacyjnych pracowników socjalnych na klientów pomocy społecznej

Edukacja w przypadku osób dorosłych to biegun rozpięty pomiędzy wyuczoną rutyną i oczekiwaniami w relacjach z różnymi Stronami. W życiu zawodowym, człowiek ujęty jest natomiast w opisie zakresu czynności zawodowych a nomenklatura pojęć ważnych i niezbędnych znosi komunikację na boczne tory, nawet w przypadku zawodów, gdzie interakcja jest podstawą działań.
 

Ocena

0

Jan Fazlagić, 04 Kwiecień 14, komentarze (0)

Jak (nie) nauczać przedsiębiorczości w szkołach?

Nauczyciele przedsiębiorczości w Polsce mają bardzo trudne zadanie. Do nauczania matematyki czy fizyki przygotowują ich kilkuletnie studia. Swoją wiedzę w tym zakresie mogą wzbogacać na kursach dokształcających. Lecz z nauczaniem przedsiębiorczości sprawa wygląda inaczej. Pula wiedzy i doświadczeń, jakie ma większość nauczycieli rozpoczynających nauczanie przedsiębiorczości w szkole jest bardzo uboga. Wielu z nich po prostu nie wie czym jest przedsiębiorczość i jak jej nauczać. Z tego powodu jakość nauczania przedmiotu jest często bardzo niska.  

Ocena

0

Magdalena Jan-Ander, 09 Marzec 14, komentarze (0)

Współpraca przedszkola z rodziną - cz. III | Formy współpracy - tradycyjne spojrzenie

„Dziecko i dorosły - to dwie różne części ludzkości, które nawzajem wpływają na siebie i przy obopólnej pomocy powinny współistnieć w harmonii”.
 

Maria Montessori[1]

Dziecko, przychodząc na świat przynależy do pewnej grupy ludzi - do rodziny. Z niej to czerpie siłę, mądrość i wzory zachowań. Dom jest pierwszym centrum nauczania[2].

Ocena

0

Magdalena Jan-Ander, 19 Styczeń 14, komentarze (0)

Współpraca przedszkola z rodziną - cz. I | Rodzina - fundament wspierania rozwoju dziecka

Zagadnienie dotyczące współpracy przedszkola z rodziną stanowi – od bardzo wielu lat - przedmiot zainteresowań pedagogów i psychologów, zarówno teoretyków jak i praktyków. Problematyka integracji rodziny i przedszkola w aspekcie procesu edukacyjnego zainteresowała również mnie – rodzica, nauczyciela i dyrektora przedszkola. Zwróciła ona szczególną uwagę na korzyści płynące dla rozwoju dziecka. Dziecko to istota potrzebująca miłości, bezpieczeństwa i akceptacji, wymagająca jednocześnie stymulacji rozwoju w toku procesu socjalizacji. Należy bowiem podkreślić fakt, iż na każdym etapie wieku przedszkolnego rozwija się ono pod względem biologicznym, fizycznym, umysłowym, emocjonalnym a także społecznym.

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 15 Grudzień 13, komentarze (0)

Zadowolenie rodziców jako miara jakości pracy szkoły

Jakość pracy różnych szkół budzi powszechne zainteresowanie. Pytają o nią rodzice i starsi uczniowie. Nieustannie analizują ją rady pedagogiczne. Interesuje ona organy prowadzące, czyli samorządy terytorialne oraz, pełniące taką rolę, osoby prawne i fizyczne. Stanowi wreszcie przedmiot szczególnej troski państwa, utrzymującego aparat kontrolny wyspecjalizowany w jej ocenianiu, które w pedagogiczno-urzędowej terminologii nosi nazwę ewaluacji zewnętrznej.

Strona 1 z 7

1 2 3 4 5 6 7 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej