Zagrożenia dla prawidłowego kształtowania osobowości.
Zagrożenia dla prawidłowego kształtowania osobowości.
Zagrożenia dla prawidłowego kształtowania osobowości.
Moim zdaniem wraz z rozwojem komputerów i Internetu pojawia się ich coraz więcej.
Rzeczą naturalną jest wpływ technologii informatycznej na wszystkie dziedziny życia.
I nieunikniona potrzeba codziennego ich wykorzystywania.
Lecz oferta programów wykracza daleko poza życie szkolne naszych uczniów i coraz głębiej ingeruje w ich życie prywatne.
Tworzy coraz więcej punktów odniesienia w kontaktach rówieśniczych, zagospodarowuje więcej i więcej czasu.
Czy nasi podopieczni są na to przygotowani fizjologicznie i mentalnie?
Moim zdaniem – nie.
Pamiętam czasy zapamiętale układanego pasjansa, niewinnego Tetris czy pin ponga - te gry odprężały, można powiedzieć, że „w rozsądny sposób kradły czas”.
Następnie pojawił się wysyp strzelanek, wyścigów, strategii, z których wiele do dnia dzisiejszego zajmuje ugruntowaną pozycję w epatowaniu przemocą, tworzeniu gruntu dla agresywnego odniesienia do rówieśników, często też kształtując modę na bezwzględność i przemoc.
Portale społecznościowe w skuteczny sposób pozbawiają uczniów bezpośrednich relacji z fizycznymi osobami, na rzecz wirtualnych bytów.
Komunikatory internetowe oparte na technologii 3d dają im dzisiaj alternatywę dla bezpośrednich kontaktów proponując wyidealizowane światy pełne pięknych Avatarów bajkowych miejsc i możliwości, o jakich w realnym świecie marzyć nawet nie można.
To jest technologiczna rzeczywistość naszych dzieci, do której za chwilę dołączy sztuczna inteligencja.
I na próżno dyskutować na temat tego faktu, - to jest żywioł, którego prąd niesie nas wszystkich.
Czy My to sobie uświadamiamy?
Czy jesteśmy przygotowani do wychowywania dzieci w warunkach permanentnego wpływu technologii, z którą nierzadko oni są bardziej zżyci i lepiej ją rozumiejący, niż wielu z nas i ich rodziców?
Co Wam mówią nazwy Second Live, Twitter, Doom, Counter Strike.
Czy wysłaliście do swojego ucznia sms z przypomnieniem, pochwałą?
O czym rozmawialiście na GG.
Czy prezentacja, którą przyniósł do szkoły uczeń była referowana czy oglądana?
Tak - moim zdaniem musimy mocno zintensyfikować nasze działania by przekaz treści dostosować do codziennej technologii używanej przez naszych uczniów żeby go uatrakcyjnić i ugruntować rolę Mentora w relacjach z Nimi.
Tylko idąc z Nowoczesną Technologią krok w krok mamy szansę na kanalizowanie zagrożeń z niej płynących,
Tylko świadomi rewolucji zmian Społeczeństwa Informatycznego mamy wpływ na pozytywne kształtowanie osobowości naszych podopiecznych.
0
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14