Publikacje
Ocena
0
Poziom inteligencji emocjonalnej dziecka a styl wychowania rodziców. Raport z badań
Choć pojęcie inteligencji emocjonalnej zostało wprowadzone do piśmiennictwa psychologicznego niecałe 20 lat temu przez Petera Salovey'a i Johna D. Mayera - choć po raz pierwszy o znaczeniu inteligencji emocjonalnej wzmiankował amerykański psychiatra Hanscarl Leuner (Leuner, 1966; za: Śmieja, Orzechowski, 2007) - szybko zrobiło zawrotną karierę, przejawiającą się w rosnącej liczbie badań i artykułów na ten temat, jak i również w zainteresowaniu praktyków jego użytecznością. Okazało się bowiem, że wysoki poziom inteligencji emocjonalnej wiąże się z lepszym psychofizycznym funkcjonowaniem i większymi osiągnięciami w codziennym życiu (por. Martowska, 2007). To między innymi dlatego zaczęto poszukiwać potencjalnych uwarunkowań inteligencji emocjonalnej.Ocena
16
Scenariusz Zakończenia roku w przedszkolu
Przedstawiam przykładowy scenariusz zakończenia roku szkolnego w przedszkolu , który można wykorzystać w całości bądź wybierając potrzebne fragmenty.Ocena
0
Wartości moralne szczególnie ważne w zawodzie nauczyciela
We współczesnym, zmniejszającym się świecie określanym mianem „globalnej wioski” informacje, a wraz z nimi poglądy i trendy rozprzestrzeniają się w zaskakująco szybkim tempie. To, co wczoraj było ważne dzisiaj jest pomijane i zwyczajnie ulega dezaktualizacji. W takiej rzeczywistości trudno o trwałe, żelazne zasady, o jednolitość w interpretowaniu wartości.
W wyniku tej aksjologicznej fuzji człowiek jako jeden z jej elementów ulega swego rodzaju dezorientacji moralnej. Nie wie bowiem jakie ma wyznaczać sobie cele, jakich wartości się trzymać, według jakich reguł żyć. To ogólne zamieszanie stopniowo wkrada się w konkretne dziedziny ludzkiej działalności czyniąc niejasnymi i mniej wyraźnymi wartości zamknięte w poszczególnych kodeksach etyk zawodowych. Praca nauczyciela nie jest prowadzona w odizolowanym świecie, w hermetycznie zamkniętej przestrzeni, do której nie docierają echa głośnych przecież procesów cywilizacyjnych. Nie można zatem rozpatrywać problemów wychowania i nauczania w oderwaniu od cywilizacyjnego kontekstu. Rodzi się zatem pytanie czy wartości moralne wpisywane w historię etyki nauczycielskiej utraciły już „datę ważności”? Czy gradacja wartości w uznawanej dawniej ich hierarchii uległa reorganizacji?
Najogólniej ujmując pojęcie „wartości” można stwierdzić, że są to cele, do których dążymy, godne realizacji i apelujące do nas o ich urzeczywistnienie. Wartości ważne dla zawodu nauczycielskiego zamykają się w etyce zawodowej nauczyciela. Ta z kolei nie powinna być w żaden sposób sprzeczna z etyką ogólną – rodziłoby to niepotrzebne konflikty i dylematy moralne. Etyka jest dziedziną zajmującą się definiowaniem pojęć dobra i zła oraz ustalaniem zasad właściwego życia i zasad, którymi należy się kierować, ażeby osiągnąć ideał właściwego życia. Etyka zawodowa z kolei jest przystosowaniem etyki ogólnej danej kultury do wzoru zachowania przedstawicieli danego zawodu. W tym miejscu znów zatem ujawnia się współzależność i mieszanie się wartości kultury z wartościami zawodu. Nauczyciel i jego etyka są niejako wtopieni w aktualny układ moralny. To, jakie wartości powinny wyznaczać postępowanie nauczyciela opisują liczne formalne dokumenty takie jak: Karta Nauczyciela, opracowana przez Międzynarodówkę Edukacyjną i zatwierdzona przez Związek Nauczycielstwa Polskiego „Deklaracja w sprawie etyki zawodu nauczyciela”, Zalecenia dotyczące Sytuacji Personelu Nauczającego przyjęte przez UNESCO i wiele innych o węższym zasięgu. W dokumentach tych pojawiają się takie wartości jak: patriotyzm, obowiązkowość, szacunek dla człowieka, tolerancja. Czym są i co znaczą w świetle współczesności? Być może są to tylko dumne słowa, frazesy nic już nie znaczące, a może pod tymi nazwami kryją się postępowania wymagające dookreślenia, przedefiniowania, dostosowania do „dzisiaj” i „teraz”.
Za szczególnie ważne wartości dla zawodu nauczyciela uważam miłość, sprawiedliwość, profesjonalizm, odpowiedzialność, prawdomówność, patriotyzm. Bieg czasu nie umniejsza znaczenia tym wartościom dla pracy nauczycielskiej jednak sprawia, że dzisiaj nie brzmią one tak jak dawniej.
Ocena
5
Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej
Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnejOpracowała i przeprowadziła : Katarzyna Rozmanowska
ZAJĘCIA REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ - uczniowie klasy III szkoły podstawowej specjalnej
CZAS TRWANIA - 45 minut
TEMAT : Ćwiczenia utrwalające i ćwiczące koordynację słuchowo-wzrokowo -ruchową.
CELE :
? ćwiczenia w analizie i syntezie wzrokowo-słuchowej,
? rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale literowym i bezliterowym,
? kształcenie umiejętności układania zdań z wyrazów,
? rozwijanie sprawności manualnej i samodzielności w działaniu,
? rozwijanie sprawności psychomotorycznej,
Pomoce dydaktyczne:
1. karty pracy,
2. wycinanki,
3. rozsypanki wyrazowe,
4. piosenka nagrana na kasetę magnetofonową
Ocena
0
DZIECKO Z FAS. DIAGNOZA, ROZWÓJ, TERAPIA I ZABURZENIA W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM.
FAS- ( Fetal Alcohol Syndrome- Zespół alkoholowy płodu)- jest to zespół nieprawidłowości, stwierdzany u niektórych matek spożywających alkohol w okresie ciąży. Następuje on w wyniku picia alkoholu przez kobiety ciężarne. Wówczas alkohol przenika przez łożysko i jest w całości wchłaniany przez dziecko, uszkadzając płód niedowracalnie, nawet wtedy, kiedy matka tego nie odczuwa.
Zespół alkoholowy płodu ( FAS) – wiąże się z fizycznymi, umysłowymi, behawioralnymi anormalnościami.
Ocena
7
scenariusz przedstawienia teatralnego z okazji Bożego Narodzenia
pozdrawiam i polecam wszystkim :)Ocena
5
Scenariusz przedstawienia pt. ?Ktoś mnie ocalił".
Przedstawienie o tematyce profilaktycznej powstało na potrzeby organizowanego w szkole programu "Trzy razy nie".Scenografia:
Scena podzielona na dwie części: pokój, podwórko Pokój:, biurko, plakaty na ścianach
Podwórko: mur z cegieł na nim napisy grafity, krzewy, drzewa itp.
Hasła na murze na podwórku
NIKOTYNA ZDROWIU SZKODZI,
A DO TEGO BARDZO SMRODZI.
DLA NIEPALĄCEGO CHŁOPAKA
KAŻDA DZIEWCZYNA ODDA BUZIAKA.
BIAŁY UŚMIECH JUŻ Z ODDALI
MA TEN CHŁOPIEC, CO NIE PALI.
3 transparenty: NIE PIJ, NIE PAL, NIE ZAŻYWAJ
Stroje:
Anioł, diabeł, 3 duchy(palaczka, pijaczka, narkoman)
Plecak ( 3 puszki, biały proszek w torebce)
Ocena
1803
POCZUCIE TOŻSAMOŚCI CZŁONKÓW SUBKULTURY KIBICÓW SZALIKOWCÓW
Pada na nas blady strach widząc siejących spustoszenie na ulicach kiboli. Pisząc ten artykuł chciałbym skierować Państwa uwagę na zjawisko istnienia subkultur, a w szczególności subkultury kibiców szalikowców. Warto zainteresować się tym ważnym
problemem współczesnego sportu jakim jest tzw.\\\"chuligaństwo stadionowe\\\" i opisać ten dość egzotyczny fenomen, niewystarczająco rozpoznany w literaturze. W tłumie biorących udział w meczach piłkarskich odróżnia się kibiców od pseudokibiców. Dotychczas ten problem znany jest społeczeństwu jedynie z telewizyjnych oraz policyjnych relacji. Problemem II połowy XX wieku jest zjawisko agresji na stadionach, bardzo trudne do rozwiązania.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14