Publikacje
Ocena
139
Kultura muzyczna a telewizja.
Upowszechnianie kultury według D. Jankowski to ,,intencjonalnie organizowane oddziaływanie służące kształtowaniu, rozwijaniu potrzeb i zainteresowań kulturalnych oraz stymulowaniu i wspomaganiu jednostek i małych grup społecznych do rozwijania i sublimacji swojej aktywności kulturalnej (recepcyjnej, współtwórczej i twórczej, zabawowej i rekreacyjnej).Ciekawy pogląd na upowszechnianie kultury ma S. Krzemień ? Ojaka, Upowszechnianie kultury bywa bardzo pojemne: jest w stanie objąć wszystkie czynności, mające na celu poszerzenie skali i przyśpieszenia tempa życia kulturalnego. Upowszechniać można kulturę, która jest wytworzona i gotowa, podatna na udostępnianie i popularyzację. Dawna czy nowa czeka na odbiorcę, który ? dotarłszy do niej ? skorzystałby z jej dobrodziejstw i poddał się jej wpływowi.
Pewną konkretyzację pojęcia upowszechniania, niosą dwa wspomniane już terminy: udostępnianie i popularyzacja.
Udostępnianie kojarzy się z ofertą, z której uczestnicy życia kulturalnego mogą skorzystać, lecz nie są do tego ani przymuszani, ani zobowiązani.
Popularyzacja jest czynnością zmierzającą do rozszerzenia zasięgu oddziaływania dóbr kultury, zwłaszcza przez ułatwienie odbiorcy kontaktu ze zjawiskami kulturalnymi. Niekiedy oznacza próbę wyposażenia odbiorcy w pewne quantum kompetencji, bez którego ów kontakt z dziełem jest niemożliwy lub utrudniony.
Najsilniejszy obecnie środek masowego przekazu, jakim jest telewizja pomaga w popularyzacji, udostępnianiu oraz stanowi całokształt procesów upowszechniania kultury muzycznej. Nie mamy do tej pory poważniejszych opracowań, dotyczących funkcjonowania muzyki w telewizji, a także związków zachodzących między tym środkiem przekazu a kulturą muzyczną, lecz pozycja, jaką zajmuje telewizja w naszym społeczeństwie, zmusza, by mimo to w trakcie rozważań nad problemami upowszechniania sztuki nie przejść obok niej obojętnie. A zatem:, w jaki sposób telewizja od początku swego istnienia po dzień dzisiejszy dokonuje wyboru fragmentów rzeczywistości muzycznej, pokazywanych na ekranie i emitowanych przez głośniki? Oraz w jaki sposób poprzez emisję programów muzycznych telewizja tworzy nową rzeczywistość kulturowo ? muzyczną ?
Nie można poszukiwać odpowiedzi bez uprzedniego przypomnienia, iż powojenny okres funkcjonowania wszystkich środków masowego przekazu w Polsce, oprócz wielu innych swoistych cech, charakteryzuje się także tym, że za jedno z naczelnych zadań postawił sobie edukację jak najszerszych rzesz społeczeństwa, podnoszenie poziomu kulturowego wszystkich warstw społecznych. W przypadku zetknięcia się muzyki z telewizją również odnajdujemy szczytne hasła: upowszechniania największych osiągnięć twórczości muzycznej, uprzystępniania dzieł najwybitniejszych twórców wszystkim, którzy tego chcą.
Dziś, zresztą coraz bardziej intensywnie, telewizja nasza w ramach programów muzycznych edukuje społeczeństwo, przedstawiając dzieła dawne, uznane.
Ocena
3
Integracja Polski z Unią Europejską ? szansą na podniesienie poziomu innowacyjności polskiego systemu edukacji
??Jasność twoja wszystko zaćmi,złączy, co rozdzielił los.
Wszyscy ludzie będą braćmi,
tam, gdzie twój przemówi głos??
Oda do Radości
Integracja Polski z Unią Europejską rozbudziła w wiele nadziei. Oczekiwano poprawy materialnych warunków życia, perspektywy napływu nowych funduszy, wzrostu inwestycji, możliwości podejmowania pracy w innych krajach. Wśród wielu wymiernych korzyści, jakie można byłoby wymienić, należy zwrócić uwagę na rolę edukacji w Polsce i krajach członkowskich. Edukacja i kształcenie we Wspólnocie europejskiej mają ogromne znaczenie społeczne.
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie roli edukacji w rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz zwrócenie uwagi na nowatorskie projekty, które wprowadzane do szkół podnoszą jakość edukacji, rozwijają, usamodzielniają polską młodzież podnosząc
jej intelektualny poziom.
Referat składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono politykę edukacyjną Polski opartą na Strategii Lizbońskiej, w drugiej części opisano szkic innowacyjnego programu eTwinning, którego głównym celem jest współpraca bliźniaczych szkół zlokalizowanych na terenie Unii Europejskiej.
Ocena
73
Wykształcony barbarzyńca? Niezadowolony Sokrates? A może szczęśliwy cieć? Do kogo polski uczeń jest bardziej podobny?
To dawno napisana i trochę zapomniana polemika z tekstem Tomasza Mazura, filozofa z UW, jedynego bodajże który zajmuje się tam dydaktyką, tzn. próbuje jej uczyć studentów filozofii. Wydaje mi się ciągle aktualna - zatem postanowiłam ją tu opublikować.Ocena
0
Web 2.0 i edukacja - Oprogramowanie społecznościowe w edukacji wyższej
Fakt, że czytasz ten tekst, prawdopodobnie oznacza, że jesteś doświadczonym praktykiem e-learningu, który wdrażasz w swoim miejscu pracy – na uniwersytecie lub w innej instytucji. Musisz zatem znać także narzędzia, style pracy i sposoby komunikacji na platformie e-learningowej.
Ocena
6
Uczeń Y w starym systemie edukacji czyli ........ kohabitacja z konieczności..
Czy możliwe jest dzisiaj życie bez komputera? Czy można nie korzystać z Internetu? Takie życie jest już dzisiaj praktycznie niewyobrażalne, i to przeświadczenie przekroczyło już nawet mury polskich szkół. Stało się to po długoletnim okresie zapóźnień w rozwoju bazy informatycznej w szkołach. Dzisiaj, dzięki wielu programom pomocowym szkoły są wyposażone nie tylko w pracownie komputerowe, ale również w centra multimedialne mające na wyposażeniu skanery, urządzenia wielofunkcyjne, projektory i laptopy.Ocena
24
Twórczy nauczyciel atakuje problemy, nie uczniów
Kiedy pierwszy raz w życiu, jako prowadząca zajęcia, stanęłam przed grupą - byli to uczniowie ósmej klasy podstawowej - miałam tremę. Znajoma nauczycielka prosiła mnie wówczas (byłam jeszcze studentką) o poprowadzenie zajęć dotyczących skutecznych metod uczenia się. Zaczęłam mówić (wśród rozmów i innych odgłosów wydawanych przez uczniów) i w pewnym momencie zasepleniłam. Wywołało to powszechną radość, a kilka osób z satysfakcją powtórzyło za mną ów nieszczęsny wyraz.
I co teraz? Czy miałam udać, że niczego nie słyszałam, czy też "zaatakować" klasę? Wybrałam trzeci wariant. Powiedziałam, że bardzo się cieszę, iż tak mnie uważnie? słuchają!
Efekt: uczniowie roześmieli się, ale już nie z ironią tylko z życzliwością i do końca lekcji nie tylko słuchali, ale i brali aktywny udział w dalszej części zajęć.
Ocena
3
MÓJ SPORT, MOJA RADOŚĆ!
Brak sal gimnastycznych, sprzętu, wyspecjalizowanych trenerów przynosi efekty. Niestety nie jest dobrze z kondycją dzieci i młodzieży. Można narzekać, a można też inspirować i próbować. Jak przekonują psychologowie sportu, Jan Blecharz i Małgorzata Siekańska, autorzy książki MÓJ SPORT, MOJA RADOŚĆ! 10 zasad treningu dla dzieci uprawiających sport, poznając te zasady, możesz wychować prawdziwych mistrzów sportu.Ocena
0
Interaktywne warsztaty ze Stephen Covye
Autor businessowych bestsellerów i ekspert w dziedzinie przywództwa korzysta z rozwiązania telepresence firmy Polycom podczas swoich wykładów i konsultacjiWarszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14