Imię i nazwisko:
Adres email:

Publikacje

Ocena

3

Patrycja Woźniak, 14 Lipiec 09, komentarze (0)

SZTUKA DYSKUTOWANIA - techniki perswazyjne w dyskusji (z punktu widzenia szkolnej praktyki lekcyjnej i etyki)

Sztuka dyskutowania jest sprawnością nader trudną do opanowania, a jakże potrzebną.
Szkoła, która jest otwarta na ucznia to przestrzeń, w której młody człowiek permanentnie rozwija swoje umiejętności: uczy się rozumieć ludzkie sądy i zachowania, a w konsekwencji nabywa zdolności do adaptacyjnej zmiany swojej opinii i postawy, przewiduje własne, jak i cudze rozumowanie czy postępowanie. Przede wszystkim jednak kształtuje umiejętność odróżniania tego, co wartościowe i ważne; od tego, co błahe i bezwartościowe ? a to kluczowe sprawności, które zapewniają przetrwanie we współczesnym świecie.

Ocena

18

Katarzyna Lach, 14 Wrzesień 09, komentarze (0)

Zabawa w teatr - czyli kilka słów o metodzie socjodramy.

"Powiedź mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi przeżyć, a zrozumiem."



Nasz dotychczasowy system oświatowy skierowany jest tylko na rozwój intelektualny uczniów, który jest na pierwszym planie i jest najważniejszy. Małą rolę przykłada się do rozwoju osobowości wychowanka w kierunku dojrzałości emocjonalnej, moralnej i filozoficznej. Nie wspomaga się rozwoju uczuć i postaw społecznych oraz umiejętności twórczego przystosowania się do życia i urzeczywistnienia siebie w świecie. Wychowanie powinno również pomóc w zdobywaniu praktycznych technik i sposobów zachowań wobec ludzi, przedmiotów i instytucji. Jest metoda, która mogła by uzupełnić ten brak w polskim systemie oświatowym, a mianowicie technika dramowa.

Ocena

0

EFka , 06 Grudzień 11, komentarze (0)

W poszukiwaniu idealnej szkoly języka angielskiego

W poszukiwaniu idealnej szkoly jezyka angielskiego

Ocena

0

Joanna Blaut, 10 Luty 11, komentarze (0)

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE DLA OŚWIATY \\\\

<!--[if gte mso 9]>



























Normal



0











21











false



false



false







PL



X-NONE



X-NONE



























































współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Funduszu Społecznego:  „ROZWÓJ  PRZEZ KOMPETENCJE\\\".

<!--[if gte mso 9]>



























Normal



0











21











false



false



false







PL



X-NONE



X-NONE



























































Honorowy Patronat nad projektem objęli: Podlaski Kurator Oświaty, Warmińsko - Mazurski Kurator Oświaty, Pomorski Kurator Oświaty, Kujawsko - Pomorski Kurator  Oświaty.




Uniwersytet w Białymstoku- Lider projektu, odpowiada za stworzenie we współpracy z uczelniami wyższymi z województw objętych projektem Szkolnego Ruchu Naukowego, poprzez który zapewni naukowe wsparcie projektu na poziomie akademickim m.in. poprzez prowadzenie wykładów w szkołach oraz zajęć z uczelniami organizowanych na uczelni i uczelniach współpracujących w ramach projektu.

COMBIDATA POLAND Sp. z o.o. - Partner projektu, odpowiada m.in. za  organizację zajęć pozalekcyjnych w szkołach, prowadzenie wielofunkcjonalnego portalu projektu, za pomocą którego jest prowadzone m.in. e-learningowe wsparcie  edukacyjne i informacyjne dla uczniów biorących udział w projekcie, jak również dla uczniów i nauczycieli ze szkół zakwalifikowanych do współpracy do współpracy w ramach projektu. COMBIDATA zapewniła dostawę do szkół nowoczesnego sprzętu dydaktycznego przewidzianego do nzakupu w ramach projektuu celem wyposażenia utworzonych w ramach projektu zespołów.

Ocena

0

dr Ilona Gołebiewska, 23 Kwiecień 10, komentarze (0)

Edukacja wielokulturowa w szkole

Obecnie coraz częściej w ramach edukacji szkolnej,
programów nauczania i szeroko pojętej oświaty poruszana jest kwestia
edukacji wielokulturowej, która jest rozumiana w rożny sposób przez
agendy rządowe, dydaktyków, nauczycieli, animatorów społeczno –
kulturowych, jak również przez osoby, których bezpośrednio dotyczy.

Ocena

0

Jan Fazlagić, 04 Kwiecień 14, komentarze (0)

Jak (nie) nauczać przedsiębiorczości w szkołach?

Nauczyciele przedsiębiorczości w Polsce mają bardzo trudne zadanie. Do nauczania matematyki czy fizyki przygotowują ich kilkuletnie studia. Swoją wiedzę w tym zakresie mogą wzbogacać na kursach dokształcających. Lecz z nauczaniem przedsiębiorczości sprawa wygląda inaczej. Pula wiedzy i doświadczeń, jakie ma większość nauczycieli rozpoczynających nauczanie przedsiębiorczości w szkole jest bardzo uboga. Wielu z nich po prostu nie wie czym jest przedsiębiorczość i jak jej nauczać. Z tego powodu jakość nauczania przedmiotu jest często bardzo niska.  

Strona 1 z 8

1 2 3 4 5 6 7 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej