Imię i nazwisko:
Adres email:

Publikacje

Ocena

0

Jan Fazlagić, 04 Kwiecień 14, komentarze (0)

Jak (nie) nauczać przedsiębiorczości w szkołach?

Nauczyciele przedsiębiorczości w Polsce mają bardzo trudne zadanie. Do nauczania matematyki czy fizyki przygotowują ich kilkuletnie studia. Swoją wiedzę w tym zakresie mogą wzbogacać na kursach dokształcających. Lecz z nauczaniem przedsiębiorczości sprawa wygląda inaczej. Pula wiedzy i doświadczeń, jakie ma większość nauczycieli rozpoczynających nauczanie przedsiębiorczości w szkole jest bardzo uboga. Wielu z nich po prostu nie wie czym jest przedsiębiorczość i jak jej nauczać. Z tego powodu jakość nauczania przedmiotu jest często bardzo niska.  

Ocena

1

Piotr Bińczak, 21 Sierpień 13, komentarze (0)

Edukacja Indywidualna - stwórzmy lepszych obywateli

Wolność to nie odrzucenie kompromisów, lecz świadomy wybór i zgoda na wszystkie konsekwencje tego wyboru.

Paulo Coelho

Tylko szczęśliwe społeczeństwo żyjące w kraju egalitarnym, gdzie jednostka ludzka jest szanowana nie tylko, jako część zbiorowości, ale również jako unikalna, niezastąpiona osoba, której prawa i pragnienia są przestrzegane, jest w stanie uzdrowić zaś w późniejszej fazie, usprawnić gospodarczo – społeczny system kraju. 

Ocena

0

Piotr Bińczak, 05 Sierpień 13, komentarze (0)

Edukacja Globalna - przykłady na to, jak możemy kreować rzeczywistość

Człowiek jest tak długo mądry, dopóki szuka mądrości. Jeżeli mniema, że ją już znalazł, wówczas staje się błaznem.

 

Talmud

Edukacja Globalna, społeczeństwo obywatelskie oparte na wiedzy, świadome wybory rozwoju edukacyjnego i zawodowego, dostosowanie programu nauczania i praktyk pod wymogi rynku pracy i potrzeb ekonomiczno – społecznych, podniesienie kapitału społecznego, etc. to zagadnienia najwyższej wagi, których realizacja powinna odbywać się na bieżąco.
 

Ocena

0

Piotr Bińczak, 01 Lipiec 13, komentarze (0)

Ośrodki Doradztwa Edukacyjnego - pozwólmy naszej młodzieży wybrać właściwą drogę życia

„Marnowanie życia jest mało pociągającym zajęciem, lecz obudzona świadomość, przypuszczenie, że motorem marnowania jest głupota jest nie do zniesienia.” (L. Tyrmand)

Jak już zdążyłem wspomnieć we wcześniejszym artykule „Czas na świadomą edukację”[1], ideą stworzenia Ośrodka Doradztwa Edukacyjnego[2] jest ukazanie uczniom faktycznych możliwości dalszej edukacji będącej efektem ich świadomego wyboru i środkiem prowadzącym do łatwiejszego odnalezienia się na rynku pracy i otaczającej ich rzeczywistości.

Ocena

0

Piotr Bińczak, 03 Czerwiec 13, komentarze (0)

Znaczenie instytucji pozarządowych w obszarach edukacyjnych

"Inteligencja i charakter – to jest cel prawdziwej edukacji." (Martin L. King)
Jak już wspomniałem w moim tekście opisującym wartość „nauki dla wiedzy”, modelem społecznym, do którego powinniśmy dążyć jest społeczeństwo oparte na wiedzy („Knowledge Society”)[1].
 

Ocena

0

Piotr Bińczak, 13 Maj 13, komentarze (0)

Nauka dla wiedzy - recepta na lepsze jutro

Polski system edukacji potrzebuje szybkich zmian prowadzących do zmniejszenia bezrobocia i niezadowolenia społecznego. W tym celu należy przyjąć nowe kierunki działania. „Nauka dla wiedzy” - jest głównym punktem tej strategii.

Ocena

0

zbigniew krajewski, 07 Marzec 12, komentarze (0)

Idea edukacyjna i orchidee Rorty’ego

Za główny problem z wiedzą Kartezjusz uznał brak pewności. Zagadnienie pewności poznania jest dla myśli dyskursywnej Odrodzenia poszukiwaniem św. Graala filozofów. Tyle, że jest to idea nieco wcześniejsza niż jej chrześcijański analogat, bowiem pewności w poznaniu poszukiwali już Platon czy Arystoteles, by wspomnieć jednych z pierwszych klasyków w tym temacie. Arystokles, takie jest bowiem prawdziwe imię Platona, w swym dziele Wiedza i mniemanie tak mówi o sprawie: „A co o tych powiedzieć, którzy widzą rzeczy same i zawsze takie same pod tym samym względem? Czy nie to, że oni poznają, a nie mniemają?”

Ocena

0

Katarzyna Lotkowska, 02 Marzec 12, komentarze (0)

5 sposobów budowania własnej wartości – podstawowy warunek rozwijania inteligencji emocjonalnej i radzenia sobie z wyzwaniami

Pozytywne nastawienie stanowi istotny element w drodze do sukcesu. Dziecko buduje wyobrażenie o sobie na podstawie sukcesów, jakie osiąga. Naszymi myślami kreujemy samych siebie. Poczucie własnej wartości dziecka w znacznej mierze zależy od trzech współdziałających elementów.
 

Strona 1 z 8

1 2 3 4 5 6 7 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Uczeń z promocji? A może jednak doradztwo?

Jarosław Bloch 05 Styczeń 2018

Minister Edukacji Narodowej powołała Radę Dyrektorów Szkół Zawodowych

Redakcja portalu 05 Styczeń 2018

Emocjonalny i duchowy wymiar edukacji

Witold Kołodziejczyk 04 Styczeń 2018

O przemocy

Wojciech Wanat 03 Styczeń 2018

RPD ws. przeciwdziałania cyberprzemocy rówieśniczej

Redakcja portalu 03 Styczeń 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/
16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość)
14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość)
14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość)
13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość)
13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej