Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


„Multimedialna szkoła - multimedialna rzeczywistość”

Karol Małolepszy , 21 Czerwiec 10 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Ramowe założenia projektu „Multimedialna szkoła - multimedialna rzeczywistość”

""


Cel główny projektu:

  • pozyskanie nowych kompetencji i nabycie umiejętności nowej komunikacji.

Cele szczegółowe:

  • zastosowanie nowoczesnych technologii w procesie edukacji i zarządzania,
  • pozyskanie umiejętności szybszego i łatwiejszego przekazywania informacji,
  • zastosowanie nowoczesnych metod w powszechnym nauczaniu,
  • nabycie nowych kompetencji przez osoby korzystające z nowych technologii,
  • budowanie społeczeństwa komunikacyjnego,
  • tworzenie szkoły i innych instytucji otwartych na zmiany,
  • tworzenie „biblioteki dobrych praktyk” przez tworzenie elektronicznych zbiorów dokumentów,
  • upowszechnienie wymiany informacji, wdrażanych pomysłów, programów nauczania,
  • nowoczesne propagowanie własnych osiągnięć i dokonań,
  • podniesienie jakości edukacji w Polsce,
  • usprawnienie pracy instytucji,
  • zbudowanie serwisu internetowego z materiałami edukacyjnymi.

Adresaci projektu;

  • nauczyciele,
  • pracownicy samorządów. 

Spodziewane efekty projektu:

  • nabycie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami i programami,
  • posługiwanie się narzędziami do obsługi multimediów,
  • tworzenie dokumentów multimedialnych,
  • tworzenie dokumentów, narad, lekcji i transmisji on-line,
  • podniesienie jakości nauczania,
  • przyspieszenie procesu przyswajania wiedzy,
  • aktywny udział ucznia w zdobywaniu wiedzy poprzez poszukiwanie ogólnodostępnych źródeł informacji tworzenie prezentacji,
  • zwiększenie odpowiedzialności ucznia za zdobywanie wiedzy i umiejętności,
  • nabycie umiejętności krytycznego spojrzenia na ogólnodostępne źródła informacji, a także wypracowanie zasady ograniczonego zaufania wobec treści zamieszczanych np. w sieci Internet,
  • upowszechnienie dostępu do informacji,
  • wizualizacja procesu edukacji.

Formy realizacji projektu:

  • warsztaty szkoleniowe,
  • warsztaty metodyczne,
  • konferencje propagujące idee tworzenia nowej szkoły,
  • kursy doskonalące,
  • mitingi edukacyjne,
  • wsparcie w pozyskiwaniu funduszy europejskich.

Placówki przewidziane do szkolenia
Zakładamy do czerwca przeszkolenie minimum 18 szkół z I ;II i III etapu edukacyjnego.  – „Grupa startowa”

Działania przewidywane projektem


I. Minimalne wyposażenie dla placówek oświatowych umożliwiające realizację projektu:

  • przedszkole:

1 tablica interaktywna,
1 rzutnik,
1 laptop,
5 tabletów,
oprogramowanie.

  • szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne:

3 tablice interaktywne,
3 rzutniki,
3 laptopy,
15 tabletów,
oprogramowanie odpowiednie dla poszczególnych typów szkół;

  • pełen dostęp do otwartej platformy edukacyjnej dla każdego typu placówki,
  • pełen dostęp do zasobów portalu edukacyjnego. 


II. Warsztaty szkoleniowe przewidziane dla grup szkoleniowych
Dla każdej ze szkół objętych programem przewiduje się 5 dni warsztatów szkoleniowych realizowanych w dwóch turach:

Warsztaty nr 1
Tablica Interaktywna - zastosowanie i praktyczne wykorzystanie

Warsztaty nr 2
Otwarta Platforma Edukacyjna - zastosowanie i praktyczne wykorzystanie


Wykaz placówek oświatowych,  które rozpoczęły szkolenia (Warsztaty nr 1) w ramach grupy startowej:

  1. Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II  05-091 Ząbki Harcerska 9,
  2. Szkoła Podstawowa nr 1 im. gen. Kleberga 05-091 Ząbki Piłsudskiego,
  3. Zespół Szkół Ogólnokształcące ul. Bolesława Prusa 10 11-600 Węgorzewo,
  4. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła 05-240 Tłuszcz, ul. Kościelna 1, 
  5. Zespół Szkół Ekonomicznych w Wołominie 05-200 Wołomin Armii Krajowej 1,
  6. Publiczne Gimnazjum im. Tadeusza Kościuszki 05-252 Dąbrówka ul. T. Kościuszki 20,
  7. Publiczne Gimnazjum nr 5 im. Sejmu Polskiego- Słupsk,
  8. Zespół Edukacyjny Pro Futuro – Warszawa – lider projektu.


Harmonogram wdrażania programu dla grupy startowej
Multimedialna szkoła - multimedialna rzeczywistośc


Grudzień 2009/styczeń 2010 - opracowanie koncepcji realizacji projektu
Styczeń 2010 - konferencja „Pierwsza Konferencja i warsztaty szkoleniowo metodyczne Wychowanie i edukacja w cyberprzestrzeni – szanse i zagrożenia”.
Luty 2010 - sprawdzenie założeń projektu na grupie startowej – warsztaty szkoleniowe przy udziale przedstawicieli samorządów. 
Marzec 2010 - Bezpłatne kursy doskonalące w szkołach objętych projektem.
Marzec-Czerwiec 2010 - Warsztaty metodyczne dla grupy startowej (przewidywany wyjazd do każdej ze szkół objętych programem).
Kwiecień 2010 - III część szkolenia w grupie startowej warsztaty nr 1 - warsztaty szkoleniowe stacjonarne w  Zespole Edukacyjnym Pro Futuro Warszawa.
Maj 2010 - 2010.05.20 Udział w konferencji „Autorytety Biznesu dla edukacji” – prezentacja projektu „Multimedialna szkoła – multimedialna rzeczywistość”   opis realizowanego projektu (studium przypadku).  
Maj 2010 - 2010.05.21 Konferencja prasowa PAP propagująca idee tworzenia nowoczesnej szkoły „10  powodów dla których warto wprowadzać nowoczesne technologie do szkół i urzędów”.
Maj 2010 - IV część szkolenia w grupie startowej - warsztaty szkoleniowe stacjonarne  w  Zespole Edukacyjnym Pro Futuro  Warszawa.
Czerwiec 2010 - 2010.06.09 II Konferencja i warsztaty szkoleniowo metodyczne „Wychowanie i edukacja w cyberprzestrzeni” – warsztaty dla nauczycieli i rodziców propagujące nowoczesny typ szkoły (Ząbki Gimnazjum i Szkoła Podstawowa - warsztaty w szkołach).
Lipiec Sierpień 2010 – Letnia szkoła dla rodziców „Jak może rodzic korzystać z multimedialnej szkoły” – realizowane przez każdą szkołę objętą programem dla swojego środowiska.
Wrzesień 2010 II etap projektu – po dokonaniu ewaluacji i pozyskaniu źródeł finansowania rozpoczęcie szkoleń dla zainteresowanych szkół i gmin i kontynuacja Warsztatu nr 2 dla grupy startowej).


Multitablica - nowoczesne narzędzie pracy.

Dlaczego Multitablica jest tak bardzo atrakcyjnym narzędziem pracy? Poniżej znajdą Państwo kilka powodów uzasadniających nasz entuzjazm:

  • Multitablica jest narzędziem kolorowym. Badania wskazują na fakt lepszej reakcji uczniów na prezentowany materiał, gdy stosuje się kolor i wskazywanie danych za pomocą ołówka lub markera, aby uzyskać gamę barw.
  • Tablica umożliwia stosowanie różnych typów lekcji. Uczniowie wrażliwi na dotyk mogą dotykać tablicy i pisać na niej, uczniowie uczący się ze słuchu mogą brać udział w dyskusji klasowej, natomiast uczniowie wizualni mogą zobaczyć to, co się ukazuje na tablicy.
  • Klasa wyposażona w jeden komputer może zwielokrotnić dostęp do niego za pomocą Multitablicy. Uczniowie mogą pracować razem z osobami obsługującymi tablicę, innymi uczestnikami przy komputerze i z całą grupą przy omawianiu zadania.
  • Jest pierwszorzędną pomocą dla konstruktywnego nauczyciela. Autor David Johassen rozpowszechnił nazwę "mindtool" - "mózgosprzęt", która określa urządzenia lub zastosowania zachęcające do korzystania z technologii wspomagającej krytyczne myślenie u uczniów. Cechami "mózg osprzętów" jest łatwe zastosowanie, interakcja grupowa i gotowe oprogramowanie do wykorzystania. Ponieważ Multitablice mogą być używane z każdym oprogramowaniem są niezmiernie poręczne i nie wymagają nabywania dodatkowych programów. Ich kreatywność jest ograniczona jedynie wyobraźnią nauczyciela i uczniów.
  • Tablice te są narzędziem czystym i atrakcyjnym. Nie ma mowy o pyle kredowym i pochodnych niedogodnościach. Z tablicy można korzystać za pomocą pisaków ścieranych na sucho, ale najlepiej stosować marker elektroniczny w postaci wskaźnika lub palca, co nie wymaga ścierania.
  • Nawet uczniowie z ograniczoną motoryką mogą z powodzeniem korzystać z tej tablicy. Z powodu swoich dużych rozmiarów dla niektórych uczniów może być łatwiej pracować dotykowo na tablicy niż klikać na myszkę. Również nauczyciele małych dzieci zgłaszają lepsze wyniki pracy w pisaniu na tablicy palcem niż piórem.
  • Jest to urządzenie interaktywne. Osoby korzystające pracują bezpośrednio na komputerze albo na tablicy. Interaktywność rozwijająca się pomiędzy osobą przy komputerze, uczestnikami przy tablicy i samym komputerem stanowi jedyne w sobie i bardzo wszechstronne działanie.
  • Tablica jest doskonałym narzędziem na spotkania i lekcje gdzie uczestnicy otrzymują wydruki ze streszczeniami. Po zakończeniu ćwiczeń np. typu burza mózgu, można od razu wydrukować kopie takiego dokumentu z wynikami i rozdać zainteresowanym.
  • Działa jak magnes! Przyciąga wszystkie dzieci w różnym wieku. Dorośli, którzy zainteresują się tą nowością, starają się zasugerować różne formy jej efektywnego wykorzystania. Natomiast dzieci chcą bawić się nią przy każdej możliwej okazji.


Otwarta platforma edukacyjna

  • O platformie edukacyjnej mówimy, że jest systemem otwartym. Oznacza to, potencjalny klient ma dostęp do kodu źródłowego oraz, że platforma wykorzystuje otwarte standardy. Równocześnie udzielona jest gwarancja na bezpieczeństwo, niezawodność i skalowalność systemu przy jasno określonych kosztach instalacji.
  • O procesie rozwoju każdej platformy również mówimy, że jest otwarty. Jest on zarządzany przez grupy doradców edukacyjnych wywodzące się spośród naszych klientów. Zapewnia to szybkie wprowadzanie do naszej platformy nowych rozwiązań, ocenianych jako przydatne w nauczaniu i uczeniu się.
  • Szerokie wykorzystanie otwartych standardów (Scorm, IMS, AICC) ułatwia łatwą integrację z innymi systemami informatycznymi.
  • Realizacja zaleceń inicjatywy dostępności do sieci dla osób niepełnosprawnych (WAI), gwarantuje łatwość wykorzystania platformy przez wszystkich potencjalnych użytkowników.
  • PRACA WŁAS NA Wspomaganie samokształcenia, E-Portfolio – repozytorium własnych osiągnięć, Środowisko do pracy indywidualnej. NAUCZANIE – UCZENIE SIĘ Zarządzanie uczeniem się, Zindywidualizowane nauczanie, Ocenianie i tworzenie programów naprawczych.
  • PRACA ZESPOŁOWA Praca w intranecie, Efektywna współpraca i komunikacja. PUBLIKOWANIE.               

                     

Karta zgłoszenia szkoły do programu (format PDF)




Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej