Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne cz.II

Grzegorz Borkowski, 12 Lipiec 09 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Zajęcia z dziećmi ( od 2 do 6 lat ) przeprowadzałem dwa razy w tygodniu w Stowarzyszeniu
" JESTEM " w Lublinie

Zajęcia ruchowe z udziałem rodziców


 Temat zajęcia : Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne


 Cele:



  • Dydaktyczny- dziecko potrafi:


                         - integrować poszczególne części ciała w czasie wykonywanych ćwiczeń


                         - porozumiewać się w sposób niewerbalny


                         - zrelaksować się po okresie napięcia i koncentracji


 



  • Wychowawczy- dziecko potrafi;


                  - współdziałać z partnerem


                  - pełnić role dominującą przy z mianie ról


Forma pracy:


                 Ćwiczenia w parach


 Metoda pracy :


                   Metoda ruchu rozwijającego


 PRZEBIEG ZAJĘĆ:


 CZĘŚĆ I:



  1. Powitanie , zapoznanie s przebiegiem zajęcia

  2. „Iskierka przyjaźni”- zabawa integracyjna


 CZESC II:


     Zabawa zrealizowana wg metody W.Sherborne



  • W siadzie płaskim przesuwanie się od partnera do partnera-przywitanie palcami rąk różne sposoby

  • W siadzie płaskim przodem do siebie w parach – trzymanie się za ręce , uśmiechanie się , tulenie się , głaskanie

  • Leżenie tyłem , dotykanie się stopami – rowerek

  • Leżenie tyłem przepychanie się stopami

  • Turlanie się po podłodze  lub po nogach partnera

  • Próba przewrócenia partnera będącego w siadzie podpartym

  • Relaks

  • Stanie proste – ćwiczący zamyka oczy i jest prowadzony po Sali przez dziecko

  • Stanie prosto – dziecko ustawia stopy na stopach partnera – wspólny spacer

  •  Stanie w parach przodem do siebie , trzymanie się za ręce , jednoczesne wstawanie i siadanie

  • Stanie w parach , jeden partner stoi tyłem do drugiego, chwyt pod pachy – huśtawka na boki

  • Relaks

  • Siad skulny tyłem do siebie – przepychanie się plecami

  • Siad skulny , dziecko zwija się w „kłębek”, partner usiłuje odciągnąć ręce i nogi dziecka

  • Siad skrzyżny przodem do siebie – pokazywanie , naśladowanie , powtarzanie ruchów, gestów, mimiki partnera

  • Mostek -dziecko próbuje go przewrócić

  • Jeden partner robi mostek – drugi przechodzi pod mostkiem na różne sposoby

  • Grupa tworzy „tunel” , reszta uczestników przechodzi pod tunelem

  • Kołysanie w parach , uśmiechanie się , tulenie , głaskanie

  • Relaks


 


UWAGA: starszy partner dostosowuje się do możliwości dziecka , zachęca je do podejmowania wysiłku , pozwala mu wygrać po uzyskaniu maksymalnej aktywności.


 


CZĘŚĆ: III



  1. omówienie przebiegu zajęcia

  2. rozmowy indywidualne

Aktualna ocena

11

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej