Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne cz.II
" JESTEM " w Lublinie
Zajęcia ruchowe z udziałem rodziców
Temat zajęcia : Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
Cele:
- Dydaktyczny- dziecko potrafi:
- integrować poszczególne części ciała w czasie wykonywanych ćwiczeń
- porozumiewać się w sposób niewerbalny
- zrelaksować się po okresie napięcia i koncentracji
- Wychowawczy- dziecko potrafi;
- współdziałać z partnerem
- pełnić role dominującą przy z mianie ról
Forma pracy:
Ćwiczenia w parach
Metoda pracy :
Metoda ruchu rozwijającego
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
CZĘŚĆ I:
- Powitanie , zapoznanie s przebiegiem zajęcia
- „Iskierka przyjaźni”- zabawa integracyjna
CZESC II:
Zabawa zrealizowana wg metody W.Sherborne
- W siadzie płaskim przesuwanie się od partnera do partnera-przywitanie palcami rąk różne sposoby
- W siadzie płaskim przodem do siebie w parach – trzymanie się za ręce , uśmiechanie się , tulenie się , głaskanie
- Leżenie tyłem , dotykanie się stopami – rowerek
- Leżenie tyłem przepychanie się stopami
- Turlanie się po podłodze lub po nogach partnera
- Próba przewrócenia partnera będącego w siadzie podpartym
- Relaks
- Stanie proste – ćwiczący zamyka oczy i jest prowadzony po Sali przez dziecko
- Stanie prosto – dziecko ustawia stopy na stopach partnera – wspólny spacer
- Stanie w parach przodem do siebie , trzymanie się za ręce , jednoczesne wstawanie i siadanie
- Stanie w parach , jeden partner stoi tyłem do drugiego, chwyt pod pachy – huśtawka na boki
- Relaks
- Siad skulny tyłem do siebie – przepychanie się plecami
- Siad skulny , dziecko zwija się w „kłębek”, partner usiłuje odciągnąć ręce i nogi dziecka
- Siad skrzyżny przodem do siebie – pokazywanie , naśladowanie , powtarzanie ruchów, gestów, mimiki partnera
- Mostek -dziecko próbuje go przewrócić
- Jeden partner robi mostek – drugi przechodzi pod mostkiem na różne sposoby
- Grupa tworzy „tunel” , reszta uczestników przechodzi pod tunelem
- Kołysanie w parach , uśmiechanie się , tulenie , głaskanie
- Relaks
UWAGA: starszy partner dostosowuje się do możliwości dziecka , zachęca je do podejmowania wysiłku , pozwala mu wygrać po uzyskaniu maksymalnej aktywności.
CZĘŚĆ: III
- omówienie przebiegu zajęcia
- rozmowy indywidualne
11
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14