Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Konektywizm - Implikacje

Olga Franiak, 24 Listopad 10 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Implikacje

Idea konektywizmu ma implikacje we wszystkich sferach życia. Publikacja ta skupia się w dużym stopniu na jego wpływie na uczenie się, ale konektywizm oddziałuje również na następujące aspekty:

  • Zarządzanie i przywództwo. Zarządzanie zasobami i uzyskiwanie ich w celu osiągnięcia pożądanych rezultatów jest istotnym wyzwaniem. Uświadomienie sobie, że kompletna wiedza nie może istnieć w umyśle jednej osoby wymaga innego podejścia do stworzenia przeglądu sytuacji. Różnorodne zespoły zmieniających się punktów widzenia są nieodzowną strukturą dla poszukiwania pomysłów. Innowacja jest dodatkowym wyzwaniem. Wiele spośród dzisiejszych rewolucyjnych idei niegdyś istniało jako skrajny element. Zdolność organizacji do odżywiania i syntetyzowania wpływów zmieniających się obrazów informacji jest istotna dla przetrwania ekonomii wiedzy. Szybkość procesu “od idei do wdrożenia” jest również udoskonalona w systemach uczenia się.
  • Media, wiadomości, informacje. Ten trend jest w trakcie realizacji. Organizacje popularnych mediów muszą mierzyć się z otwartym, opartym o czas rzeczywisty, dwukierunkowym informacyjnym strumieniem blogowania.
  • Zarządzanie wiedzą osobistą w powiązaniu z zarządzaniem wiedzą organizacyjną
  • Projektowanie środowisk uczenia się
Wnioski:

Rura jest ważniejsza niż zawartość wewnątrz niej. Nasza zdolność do uczenia się tego, czego potrzebujemy na jutro jest ważniejsza niż to, co wiemy dzisiaj. Prawdziwym wyzwaniem dla każdej teorii uczenia się jest to, aby dynamizować znaną wcześniej wiedzę w momencie jej stosowania. Jednakże kiedy wiedza jest potrzebna, ale nieznana, zdolność do zaangażowania się w źródła, taka by odpowiadać wymaganiom, staje się istotną umiejętnością. Wraz ze wzrostem i rozwojem wiedzy dostęp do tego, czego potrzebujemy jest ważniejszy niż to, co uczący się obecnie posiada.

Konektywizm prezentuje model uczenia się, który potwierdza konstrukcyjne zmiany w społeczeństwie, w którym uczenie się nie jest już dłużej wewnętrzną, indywidualną czynnością. To, jak ludzie pracują i funkcjonują jest zmieniane, kiedy użyjemy nowych narzędzi. Pole edukacji powoli uznaje zarówno wpływ nowych narzędzi uczenia się, jak i zmiany środowiskowe w tym, co oznacza uczyć się. Konektywizm dostarcza wglądu w kompetencje uczenia się oraz zadania potrzebne uczącym się prosperować w epoce cyfrowej.

 
Literatura:

Barabási, A. L., (2002) Linked: The New Science of Networks, Cambridge, MA, Perseus Publishing.

Buell, C. (undated). Cognitivism. Retrieved December 10, 2004 from http://web.cocc.edu/cbuell/theories/cognitivism.htm.

Brown, J. S., (2002). Growing Up Digital: How the Web Changes Work, Education, and the Ways People Learn. United States Distance Learning Association. Retrieved on December 10, 2004, from http://www.usdla.org/html/journal/FEB02_Issue/article01.html

Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon.

Gleick, J., (1987). Chaos: The Making of a New Science. New York, NY, Penguin Books.

Gonzalez, C., (2004). The Role of Blended Learning in the World of Technology. Retrieved December 10, 2004 from http://www.unt.edu/benchmarks/archives/2004/september04/eis.htm.

Gredler, M. E., (2005) Learning and Instruction: Theory into Practice – 5th Edition, Upper Saddle River, NJ, Pearson Education.

Kleiner, A. (2002). Karen Stephenson’s Quantum Theory of Trust. Retrieved December 10, 2004 from http://www.netform.com/html/s+b%20article.pdf.

Landauer, T. K., Dumais, S. T. (1997). A Solution to Plato’s Problem: The Latent Semantic Analysis Theory of Acquisition, Induction and Representation of Knowledge. Retrieved December 10, 2004 from http://lsa.colorado.edu/papers/plato/plato.annote.html.

Rocha, L. M. (1998). Selected Self-Organization and the Semiotics of Evolutionary Systems. Retrieved December 10, 2004 from http://informatics.indiana.edu/rocha/ises.html.

ScienceWeek (2004) Mathematics: Catastrophe Theory, Strange Attractors, Chaos. Retrieved December 10, 2004 from http://scienceweek.com/2003/sc031226-2.htm.

Stephenson, K., (Internal Communication, no. 36) What Knowledge Tears Apart, Networks Make Whole. Retrieved December 10, 2004 from http://www.netform.com/html/icf.pdf.

Vaill, P. B., (1996). Learning as a Way of Being. San Francisco, CA, Jossey-Blass Inc.

Wiley, D. A and Edwards, E. K. (2002). Online self-organizing social systems: The decentralized future of online learning. Retrieved December 10, 2004 from http://wiley.ed.usu.edu/docs/ososs.pdf.

Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej