Imię:
Adres email:

Publikacje

Ocena

0

Małgorzata Jonczy-Adamska, 06 Lipiec 15, komentarze (0)

Rzecz o działaniach antydyskryminacyjnych

Tekst stanowi odpowiedź na wyzwanie dotyczące prowadzenia działań antydyskryminacyjnych adresowanych do całej społeczności przedszkoli/szkół/placówek, które postawiło przed nami znowelizowane rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Rozporządzenie MEN z Rozporządzenia MEN z dnia 10 maja 2013 roku, zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz. U. z 14 maja 2013 r., poz. 560).
 

Ocena

0

Elżbieta Czyż, 17 Luty 15, komentarze (0)

Unieważnienie egzaminu maturalnego

Pierwsze egzaminy maturalne na nowych zasadach, tzw. zewnętrzne zostały przeprowadzone w 2005 roku. Od tego też czasu (10 lat!!!) istnieje problem odpowiednich procedur unieważniania egzaminu i wglądu do arkusza egzaminacyjnego.[1]

Ocena

0

Julia Jajkiewicz, 31 Styczeń 15, komentarze (0)

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Jak się uczyć, żeby się nauczyć? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Obecnie świat jest wręcz zalewany przez ocean informacji. Zygmunt Bauman taki stan nazwał płynną nowoczesnością, ponieważ jak wszystkie płyny, nie potrafi zbyt długo trwać nieruchomo i zachowywać jednego kształtu[1]. Aby się przystosować, należy być stale przygotowanym na zmiany, ustawicznie się kształcić. Dlatego też jedną z kluczowych kompetencji jest umiejętność uczenia się.
 

Ocena

0

Monika Anna Budnik, 08 Sierpień 14, komentarze (5)

Komunikacja pozorna w dialogu - ryzyka przeniesienia negatywnych wzorców komunikacyjnych pracowników socjalnych na klientów pomocy społecznej

Edukacja w przypadku osób dorosłych to biegun rozpięty pomiędzy wyuczoną rutyną i oczekiwaniami w relacjach z różnymi Stronami. W życiu zawodowym, człowiek ujęty jest natomiast w opisie zakresu czynności zawodowych a nomenklatura pojęć ważnych i niezbędnych znosi komunikację na boczne tory, nawet w przypadku zawodów, gdzie interakcja jest podstawą działań.
 

Ocena

0

Magdalena Jan-Ander, 16 Lipiec 14, komentarze (0)

Współpraca przedszkola z rodziną - cz. IV | Warsztaty zabawowe - geneza i zakres znaczeniowy pojęcia

U schyłku XX wieku różne formy aktywności człowieka ulegały pewnym cywilizacyjnym przemianom, a ich nazwy wzbogaciły się znaczeniowo. Jedną z takich form są warsztaty do dziś traktowane głównie jako miejsce pracy, miejsce wytwarzania i przechowywania potrzebnych narzędzi oraz przyborów.
 

Ocena

0

Edward Rydygier, 09 Czerwiec 14, komentarze (1)

Wpływ reformy systemu edukacji na kształtowanie społeczeństwa obywatelskiego

Refetat na XVI Konferencję Polskiego Towarzystwa Uniwersalizmu pt. "Intelektualisci i młoda inteligencja budowniczymi spoleczeństw obywatelskich - wyzwania, dokonania, zatory, porażki", Warszawa, 12-14.05.2014 r. 
 

Ocena

0

Jan Fazlagić, 04 Kwiecień 14, komentarze (0)

Jak (nie) nauczać przedsiębiorczości w szkołach?

Nauczyciele przedsiębiorczości w Polsce mają bardzo trudne zadanie. Do nauczania matematyki czy fizyki przygotowują ich kilkuletnie studia. Swoją wiedzę w tym zakresie mogą wzbogacać na kursach dokształcających. Lecz z nauczaniem przedsiębiorczości sprawa wygląda inaczej. Pula wiedzy i doświadczeń, jakie ma większość nauczycieli rozpoczynających nauczanie przedsiębiorczości w szkole jest bardzo uboga. Wielu z nich po prostu nie wie czym jest przedsiębiorczość i jak jej nauczać. Z tego powodu jakość nauczania przedmiotu jest często bardzo niska.  

Ocena

0

Magdalena Jan-Ander, 09 Marzec 14, komentarze (0)

Współpraca przedszkola z rodziną - cz. III | Formy współpracy - tradycyjne spojrzenie

„Dziecko i dorosły - to dwie różne części ludzkości, które nawzajem wpływają na siebie i przy obopólnej pomocy powinny współistnieć w harmonii”.
 

Maria Montessori[1]

Dziecko, przychodząc na świat przynależy do pewnej grupy ludzi - do rodziny. Z niej to czerpie siłę, mądrość i wzory zachowań. Dom jest pierwszym centrum nauczania[2].

Strona 1 z 33

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Uzależnienie od elektroniki w podstawówkach - badania NASK wśród uczniów województwa śląskiego

Redakcja portalu 17 Październik 2017

UNICEF: 264 mln dzieci nie chodzi do szkoły

Redakcja portalu 17 Październik 2017

Odszkodowania za obowiązek szkolny?

Magdalena Waleszczyńska 16 Październik 2017

Premier Beata Szydło: Reforma edukacji jest jedną z najtrudniejszych, które przygotował rząd

Redakcja portalu 16 Październik 2017

List RPD do pracowników oświaty z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Redakcja portalu 13 Październik 2017


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/
16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość)
14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość)
14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość)
13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość)
13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej