Imię i nazwisko:
Adres email:

Nie obchodzi mnie, czy ktoś jest ładny czy brzydki...

Marzena Żylińska, 20 Lipiec 16

Nie obchodzi mnie, czy ktoś jest mały czy duży,czy inni mówią, że ładny czy brzydki, mądry czy głupi, nie obchodzi mnie nawet czy dobrze, czy gorzej się uczy, czy lepiej, czy chłopiec czy dziewczynka. Dla mnie miły jest, jeżeli życzliwy dla ludzi, jeżeli nie dokucza. Jeżeli dobry.


/Janusz Korczak, Prawidła życia/

Tak, to miara człowieczeństwa. Gdybyśmy umieli patrzeć na siebie nawzajem po korczakowsku i doceniać tych, którzy dobrzy, którzy szanują innych, nie sprawiają bólu, nie doprowadzają innych do rozpaczy, nie przekraczają granicy bólu. Dlaczego nie doceniamy ludzi dobrych? Czy dlatego, że dobro jest trudne? A może dlatego, że zło i siła są bardziej fascynujące i pociągające? Dlaczego tylu ludzi wciąż podąża za ludźmi złymi, okrutnymi, siejącymi nienawiść i pogardę na bliźniego?
 

Dlaczego w naszych szkołach liczy się tylko to, ile uczeń umie, a nie to, jakim jest człowiekiem? Nasze szkoły funkcjonują poza dobrem i złem, czy jest szansa na to, żeby to zmienić? Jaki jest związek między tym, co promujemy i doceniamy w szkole, a tym, jakim jesteśmy społeczeństwem?

Ilu rodziców marzy o tym, by ich dziecko zostało lekarzem lub prawnikiem, a ilu pragnie, by było przede wszystkim dobrym i porządnym człowiekiem?

 


* * *
 

 

 O autorce:
Marzena Żylińska  

Marzena Żylińska

Zajmuje się metodyką i neuropedagogiką. Jest wykładowcą NKJO W Toruniu, studiów podyplomowych WSG "Neurodydaktyka z tutoringiem", prowadzi blog "Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce". W licznych publikacjach popularyzuje neurodydaktykę jako interdyscyplinarną dziedzinę nauki, opartą na badaniach mózgu, która stawia sobie za cel stworzenie nowych koncepcji pedagogicznych i inicjuje poszukiwanie przyjaznego mózgowi systemu edukacyjnego. Autorka książek "Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych" oraz "Neurodydaktyka". Jej celem jest stworzenie modelu szkoły, w której uczniowie będą mogli w pełni wykorzystać swój potencjał i rozwijać talenty.

 

Teskt ukazał się pierwotnie na blogu autorki w serwisie www.budzacasieszkola.pl

budząca się szkoła

 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



PROFIL
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej