Imię i nazwisko:
Adres email:

Nasza realna władza

Jarosław Kordziński, 06 Październik 17

Stan Twojego życia jest niczym innym, jak odbiciem stanu Twojego umysłu.


/W. Dyer/

Często myślimy o tym, kto lub co spowodowało, że nie udało się nam to, na czym nam szczególnie zależało. Tymczasem specjalista od zarządzania własnymi sukcesami Krzysztof Trybulski napisał swego czasu na blogu, że wszystko co dla nas ważne, w co wierzymy, jest urzeczywistniane za sprawą naszych przekonań.

 

Podobną myśl podsuwa nam trzydziesty drugi prezydent Stanów Zjednoczonych Ameryki Franklin Roosevelta:
 

Ludzie nie są więźniami losu, a jedynie więźniami swoich własnych umysłów.

To samo powiedział inny Amerykanin, jeden z twórców amerykańskiej motoryzacji Henry Ford:
 

Jeśli uważasz, że coś możesz albo jeśli uważasz, że czegoś nie możesz - w obu przypadkach masz rację.

Charles Swindoll - amerykański pastor i teolog ewangelikalny, pisarz, pedagog oraz kaznodzieja radiowy powiedział z kolei:
 

Im dłużej żyję, tym lepiej rozumiem, jak ważne jest nastawienie do życia. Nastawienie jest dla mnie istotniejsze niż fakty. Jest ważniejsze niż przeszłość, wykształcenie, otoczenie, pieniądze, kariera, niż wszystko, co mówią i robią inni. Jest ważniejsze niż wygląd, uzdolnienia i umiejętności(…) Jestem przekonany, że moje życie składa się w 10% z tego, co dzieje się ze mną i w 90% z tego, jak na to reaguję. Z twoim życiem jest tak samo… nastawienie można kontrolować.

Pracy nad zmianą motywacji do życia poświęcił  się inny Amerykanin - profesor psychologii E.P. Seligman, który w swojej kultowej książce „Optymizmu można się nauczyć” napisał:
 

U podłoża zjawiska pesymizmu leży bezradność. Bezradność jest stanem, w którym nic z tego, co robisz, nie ma wpływu na to, co ci się przydarza (…) Na wiele rzeczy nie mamy wpływu- na kolor naszych oczu, rasę, suszę w kraju. Jest jednak rozległe terytorium niczyje, obszar działań, nad którym możemy zdobyć kontrolę… lub zostawić ją innym czy losowi. Działania te składają się na styl naszego życia, stosunki z innymi, sposób zarabiania na życie - słowem, wszystkie te aspekty naszej egzystencji, w których normalnie możemy - w mniejszym lub większym stopniu - dokonywać wyboru.

Z kolei Mark Twain posłużył się swego czasu zabawną frazą:
 

Życie byłoby nieskończenie szczęśliwsze, gdybyśmy mogli rozpocząć je w wieku lat osiemdziesięciu i stopniowo zbliżać się do osiemnastu.

Przypomnijmy sobie, jak często myślimy - „Gdybyśmy wtedy wiedzieli to, co wiemy dzisiaj. Nasze życie wyglądałoby zupełnie inaczej”. Albo: „Gdybyśmy dziś mieli tyle sił i jeszcze tyle czasu przed sobą”. Świat nie jest sprawiedliwy!  A teraz pomyślmy ile od tego czasu minęło dni? A może tygodni. Kto wie może nawet i lat. Na ile skorzystaliśmy z tej wiedzy, że gdybyśmy kiedyś zrobili to, co możemy zrobić dziś, to nasze życie zmieniłoby się radykalnie? Najczęściej w ogóle z tego typu przemyśleń nie korzystamy.

A przecież, jak mówi poeta: „To dziś jest dzień, ostatni dzień, a zarazem pierwszy dzień reszty życia twojego”. I wreszcie pytanie: Czy gdybyśmy zdecydowali się poświęcić choćby kilka chwil na weryfikację swoich celów życiowych, to czy udałoby się nam znaleźć dla siebie to, co wbrew codzienności pozwoliłoby się nad po prostu zmienić? 



* * *
 
 
 O autorze:
Jarosław Kordziński  

Jarosław Kordziński

Centrum Komunikacji i Mediacji Akademia Dialogu
właściciel / szkoleniowiec / redaktor / autor / ekspert edukacyjny


Trener szkoleniowiec specjalizujący się w kształceniu kompetencji społecznych: komunikacji interpersonalnej, pracy w zespole, rozwijaniu umiejętności przywódczych, wywierania wpływu na innych, autoprezentacja itp.) Mediator sądowy. Autor i realizator szkoleń e-learningowych. Duże doświadczenie w pracy na rzecz rozwoju zawodowego nauczycieli wychowawców. Autor programów szkoleniowych z zakresu zarządzania szkołą, pracy zespołowej, kształcenia i wychowania a także rozwoju zawodowego nauczycieli. Trener w programie TERM-IAE. Superwizor w programach Sierra-PIE oraz TERM-Edukator. Autor licznych projektów oraz szkoleń z zakresu zarządzani placówkami oświatowymi (motywowanie, ocena pracowników, zarządzanie jakością w szkole), metod pracy wychowawczej, współpracy z rodzicami, planowania i realizacji własnego rozwoju. Realizator zajęć z zakresu psychoedukacji w projekcie English Teaching finansowanym ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Ciągła praca dla szkół i nauczycieli w zakresie miedzy innymi przeciwdziałania agresji, rozwiązywania sytuacji konfliktowych w szkole, profilaktyki uzależnień, komunikacji interpersonalnej, współpracy z rodzicami itd.

Tekst zamieszczony na blogu autora http://trenerzypower.pl/blog/

Trenerzy Power

 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



PROFIL
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej