Imię i nazwisko:
Adres email:

EduCamp z dystansu

Piotr Peszko, 05 Październik 10

Minął już prawie tydzień, kurz po bitwie opadł i w końcu sam z nieprzymuszonej woli siadam do opisania tego co działo się na EduCampie, a z resztą zobaczcie sami...

Tajemnicze spotkanie
Jak opisywali naoczni świadkowie - padał deszcz, był zimny wieczór, a tłumy głównie młodych, wykształconych ludzi schodziły do piwnicy startej drukarni... co tam się działo, jakie informacje nieśli ze sobą w teczkach, po co specjalna ekipa tuż przy wejściu zabierała im ubrania i naklejała identyfikatory i po co urna? Szkoda, że Pana W. tylko udawać mogę, bo talentu pisarskiego nie mam. Stało się tak, że ponad stu specjalistów, entuzjastów i koneserów nowoczesnej edukacji, nowych mediów i społeczności spotkało się w krakowskim klubie Drukarnia i przy napojach różnych rozmawiało o edukacji.

Bez nadęcia 
Eksperci wyzbyli się krawatów, nikt nikomu nie "panował", Wojtki, Marysie, Staszki i Zuzy dzielili się tym co robią i wiedzą, albo nadstawiali uszu i wytężali wzrok chłonąć wszystko to co wprost, co w rozmowie i co w kuflu. Luźna atmosfera pozwoliła być naturalnym, spontanicznym i, bez przesady, ale elastycznym. Prelegenci trzymali się programu i nawet pomimo tego, że korki spowodowały małe opóźnienie i zaczęliśmy troszkę poźniej sala była pełna do samego końca.


Prezentacje
Jak powiedział kiedyś mój przyjaciel (wiem, że to przeczyta i się uśmiechnie) "Nie potrzebujemy pomysłów, potrzebujemy rozwiązań". Stąd EduCamp sam w sobie jest rozwiązaniem, a wystąpienia były ich prezentacją. Mało mówiło się o problemach, mało było wzruszeń, wznieceń i snucia planów. Nie pojawiły się również dywagacje na temat tego, że edukację trzeba zmieniać. Jeśli ktoś chciałby zapytać dlaczego, już odpowiadam. Wszyscy zebrani tam profesjonaliści wiedzą jak jest, są świadomi tego, że nie jest najlepiej starają się coś robić. Niektórzy ewangelizują, inni kodują, jeszcze inni projektują, większość zmaga się z rzeczywistością, a uczestnicząc w takich spotkaniach, jak usłyszałem, "nabierają wody w żagle, to znaczy wiatru".

220V w kontakcie
Barcampy to przecież nie tylko prezentacje. Rozkład aktywności na educampie to: 40% nawiązywania kontaktów 30% uczenia się 20% dobrej zabawy i 10% dystrybuowane pomiędzy pozostałe 3 indywidualnie. Różni ludzie, różne cele, ale dobrych kontaktów nigdy nie za wiele. Zwłaszcza, że niektórzy goście spędzili ponad 8 godzin za kółkiem, żeby dostać się do Krakowa.

Udało się
Dlatego też, dziękuje Wam wszystkim. Dziękuję sponsorom, których znajdziecie na stronie http://www.educamp.pl. Wasz udział świadczy to o tym, że jest zapotrzebowanie na takie imprezy, a mnie motywuje do organizowania kolejnych.

--

Muzyka: Bart Gut

Zdjęcia: Andrzej Stefańczyk

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



PROFIL
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej