Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Zachęta istnienia w rzeczywistości

Maciej Maciołek, 25 Kwiecień 12 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Zachęta istnienia w rzeczywistości
Ponad wszystkie narzekania jakie gromadzą się wokoło naszej edukacji wybijają się praktyki polskiej szkoły, które zdecydowanie wiążą szkolne zajęcia z zasadami biznesowego działania.  

 
gielda
fot. newspaper.li 

 
Uczymy, jak zarobić z głową 

Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym przedmiot przedsiębiorczość jest obowiązkowy w szkołach ponadgimnazjalnych – stwierdza raport Eurydice – Europejskiej Sieci Informacji o Edukacji, agendy związanej z Komisją Europejską. W pozostałych państwach jest to przedmiot uzupełniający (Bułgaria, Litwa, Austria, Słowenia, Szwecja, Turcja, Norwegia) lub tego typu wiedza jest przekazywana w ramach innych zajęć, np. ekonomii, nauk społecznych czy matematyki. 

Raport ocenia, że nauczanie przedsiębiorczości jest w Polsce jednym z priorytetów polityki edukacyjnej, co znajduje odbicie w nowej podstawie programowej. Dla porównania wiele krajów, np. Niemcy i Francja, takiej strategii nie wypracowało. Ponadto jak wskazuje raport, w naszym systemie edukacyjnym cele nauczania przedsiębiorczości są zdefiniowane zarówno w zakresie wiedzy (o ekonomii, finansach, rynku pracy, biznesie), postaw (np. rozwiązywanie problemów, kreatywność), jak i umiejętności (np. planowania czy pracy w grupie).
 
 
 
Praktykanci mile widziani

Na efekty jednak jeszcze poczekamy. Obecnie lekcje przedsiębiorczości prowadzą najczęściej nauczyciele różnych przedmiotów po ukończeniu studiów podyplomowych. Czasami zdarza się ekonomista z przygotowaniem pedagogicznym. Dla prowadzących przedsiębiorczość jest oczywiste , że oprócz przekazywania wiedzy teoretycznej warto wprowadzać elementy praktyczne. 

Z perspektywy Piotra Rogowskiego z organizacji Pracodawcy RP efektów edukacji w dziedzinie przedsiębiorczości jeszcze nie widać. Jako przydatne umiejętności, których często brakuje pracownikom, wymienia myślenie projektowe biorące pod uwagę wiele aspektów oraz pracę w grupie. Rogowski dodaje jednak, że sama szkoła nie zrobi z nikogo przedsiębiorcy, bo najważniejsze to pomysł na biznes oraz obrotność i spryt. Jego zdaniem na lekcjach warto uczyć np. planowania budżetu domowego, chociażby po to, żeby uniknąć w przyszłości kłopotów ze spłatą kredytów.

 
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej