Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Znamy zwycięzców II edycji programu Fajne Granty T-Mobile

Redakcja portalu, 19 Październik 18 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Znamy zwycięzców II edycji programu Fajne Granty T-Mobile

Konkurs Fajne Granty T-Mobile rozstrzygnięty. Spośród 193 wniosków, komisja wyłoniła 12 najlepszych projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji. Autorzy nagrodzonych pomysłów otrzymają drukarki 3D wraz z zestawem niezbędnych akcesoriów.


W poniedziałek, 15 października, Komisja Grantowa, wyróżniła 12 autorskich projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji. Odbiorcami programu grantowego są nauczyciele, edukatorzy, pasjonaci druku 3D oraz przede wszystkim dzieci i młodzież. Oceniano innowacyjność projektu edukacyjnego, jego interdyscyplinarność oraz pomysł autorów na wykorzystanie sprzętu w przyszłości.

Druk w technologii 3D obecny jest w zasadzie w większości obszarów naszego życia. Już teraz wykorzystuje się go, np.: w przemyśle, architekturze, medycynie, energetyce, w marketingu, czy modzie. Ale lista dziedzin, w których może znaleźć zastosowanie stale się poszerza. Oznacza to, że rosło będzie zapotrzebowanie na ludzi, którzy nie tylko będą potrafili te technologie wykorzystywać w praktyce, ale również na tych, którzy dzięki swojej wyobraźni, będą znajdowali dla niej nowe pola zastosowania. Dlatego też tak ważnym jest jej popularyzacja wśród najmłodszych, ponieważ to oni w przyszłości będą tworzyli interdyscyplinarne zespoły, pracujące nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Kierując się tymi przesłankami, zdecydowaliśmy się w tym roku nagradzać te projekty, które wyposażą w wiedzę i umiejętności jak najwięcej młodych ludzi. Wierzymy, że dla większości z nich udział w inicjatywach nagrodzonych w ramach programu Fajne Granty T-Mobile może być przepustką do nowego, fascynującego świata, świata, na który dzisiaj patrzą przez pryzmat zabawy, a który za kilka lat stanie się być może ich rzeczywistością – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska.

Joanna Pawlak, Prezeska Fundacji CoderDojo Polska, zwraca uwagę na interdyscyplinarność zwycięskich projektów. "Postawienie interdyscyplinarności jako kryterium oceny nie było przypadkowe. Wierzymy w to, że to nie nauka podzielona na przedmioty, ale właśnie takie interdyscyplinarne podejście jest przyszłością edukacji. Na naszych zajęciach stawiamy na przenikanie się różnych dyscyplin nauki, bo kto powiedział, że ucząc się programowania można w tym znaleźć tylko matematykę, fizykę... Projektowanie architektury w 3D prowadzi do rozmów o historii, a wizualizacja roślin do badania przyrody. Przykłady można mnożyć, a ogromne zainteresowanie konkursem i ilość wniosków potwierdzają, że w swoim interdyscyplinarnym podejściu do nauki nie jesteśmy odosobnieni. Gratulacje dla zwycięzców! Osobiście nie mogę się doczekać realizacji projektów."

Nagrody, w postaci drukarek 3D trafią do:
 

  1. Fundacja Pracownia Edukacyjna, Łódź – projekt pt. Nieopowiedziana historia pewnej łódzkiej fabryki.
  2. I Liceum Dwujęzyczne im. Edwarda Dembowskiego, Gliwice – projekt pt. CBS (Custom Printed Submarine).
  3. Fundacja Centrum Młodzieżowej Robotyki, Kraśnik – projekt pt. Przygotowanie do budowy oraz budowa robota na międzynarodowy konkurs robotyczny FIRST Robotics Competition.
  4. Stowarzyszenie Ubulili, Świdnik – projekt pt. Drukujemy grę!
  5. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, Zamość – projekt pt. Szybki modułowy pojazd naziemny z podglądem obrazu na żywo przez sieć Wi-Fi.
  6. Gminna Biblioteka Publiczna, Kęsowo – projekt pt. Poza wymiarem.
  7. Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II, Września – projekt pt. Pomocna dłoń.
  8. Zespół szkół Ponadgimnazjalnych, Pelplin – projekt pt. Dotknij opactwo, zrozum je w 3D.
  9. Stowarzyszenie URAZ.NET, Uraz – projekt pt. Tajemnice Stumilowego Lasu.
  10. Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej, Szczecin – projekt pt. Piękna Polska 3D – trójwymiarowa encyklopedia polskiej natury.
  11. I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego, Gniezno – projekt pt. S.T.A.C.H. – Stacja Techniczno – Adaptacyjna Chrobrzaków.
  12. Miejska Biblioteka Publiczna MultiCentrum, Wrocław – Drukuj, dotknij, doświadczaj.


Skład Komisji Grantowej:

  1. Bogusław Dębski z Departamentu Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji.
  2. Katarzyna Stempniak z Rady Fundacji CoderDojo Polska.
  3. Helena Winiarczyk - ekspert ds. edukacji w Skriware.
  4. Piotr Żaczko – Główny Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska.
  5. Kamil Sijko z Rady Fundacji CoderDojo Polska.


Program Fajne Granty T-Mobile realizowany był po raz drugi. Ponownie udział w nim mogły wziąć szkoły i przedszkola, również niepubliczne, organizacje pozarządowe, biblioteki oraz ośrodki kultury. Fundacja CoderDojo Polska sprawuje nadzór merytoryczny na programem. 


/informacja prasowa/


 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

30 lat wolności - zapraszamy na konferencję dla nauczycieli!

Redakcja portalu 13 Wrzesień 2019

HFPC pyta Ministerstwo Edukacji Narodowej o sytuację uczniów z niepełnosprawnościami

Redakcja portalu 07 Wrzesień 2019

Startuje II edycja Konkursu #cojaczytam

Redakcja portalu 06 Wrzesień 2019

Narodowe Czytanie 2019

Redakcja portalu 05 Wrzesień 2019

Od 2017 r. na skutek konfliktów potroiła się liczba zamkniętych szkół w Afryce Zachodniej i Środkowej

Redakcja portalu 04 Wrzesień 2019


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej