Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Podsumowanie Code Week - co 9 minut startował kolejny warsztat!

Redakcja portalu, 24 Październik 17 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Podsumowanie Code Week - co 9 minut startował kolejny warsztat!

W niedzielę zakończyła się 5. edycja Code Week, czyli Europejskiego Tygodnia kodowania. Przez dwa tygodnie w całym kraju odbyło się ponad 2220 warsztatów dla dzieci, co daje nam drugie miejsce w Europie.


Słowo programowanie często kojarzone jest z czymś skomplikowanym i niedostępnym dla większości społeczeństwa. Nic bardziej mylnego okazuje się, że nawet dzieci w wieku przedszkolnym mogą poprzez zabawę uczyć się programować. Ponad 100 warsztatów było zorganizowanych dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Przez minione dwa tygodnie ponad 843 podmioty podjęły się organizacji warsztatów dla dzieci. Wydarzenia odbywały się w przedszkolach, szkołach bibliotekach i setkach innych miejsc. W dużej mierze warsztaty, szczególnie dla najmłodszych, organizowane były w formie zabawy. Roboty jeździły po trasach rysowanych przez roboty, pokonywały labirynty i wykonywały inne polecenia przygotowane przez dzieci. Często, aby zrobić pierwsze kroki w dziedzinie programowania wystarczą podstawowe przybory szkolne, trochę czasu i chęć!

Dla starszych dzieci oferta była już znacznie szersza. Uczestnicy przy pomocy aplikacji na komputer bądź tablet mogły w pełni kontrolować pojazdy oraz roboty programując ich zachowanie i poruszanie poprzez specjalnie do tego stworzone aplikacje.

Coraz więcej działań jest podejmowanych zarówno przez placówki edukacyjne jak i szkoły na rzecz edukacji dzieci w zakresie nauki programowania. Stąd pomysł na stworzenie bazy wiedzy i materiałów dostępnej dla każdego, kto chciałby spędzić czas z dzieckiem na twórczej zabawie. Powstała strona www.koduj.gov.pl, która będzie informować o wszelkich inicjatywach związanych z nauką programowania dla dzieci. Znajdują się tam również przygody, które może odbyć każdy w domu z dzieckiem spotykając przedstawicieli świata cyfrowego jak chociażby pralka, czajnik lub toster. Znajdują się tam również scenariusze zajęć, z których mogą korzystać nauczyciele, którzy chcieliby w ramach zajęć wprowadzić aspekty programowania.

Kwestia kształcenia w zakresie programowania wydaje się coraz bardziej palącym tematem. W branży IT 2016 rok został zamknięty z deficytem niemal 50 tys. programistów. Prognozy wskazują, że problem będzie się pogłębiał i w ciągu najbliższych 3 lat deficyt ten wzrośnie do 1 mln.


źródło: Ministerstwo Cyfryzacji


 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Szkolnictwo zawodowe na posiedzeniu Rady Dialogu Społecznego

Redakcja portalu 22 Luty 2018

Czy wiedza z Wikipedii jest wiarygodna?

Stanisław Czachorowski 21 Luty 2018

RPD: Tornistry nadal ważą za dużo!

Redakcja portalu 20 Luty 2018

To tylko zabawa. A kiedy dzieci będą się uczyć?

Marzena Żylińska 19 Luty 2018

Narodowe Centrum Nauki przeznaczy ponad 326 mln zł na badania podstawowe

Redakcja portalu 18 Luty 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/ 16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość) 14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość) 14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość) 13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość) 13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej