Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


"Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje" - zachęcamy do lektury!

Redakcja portalu, 19 Grudzień 17 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

"Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje" - zachęcamy do lektury!

Nakładem wydawnictwa Libron, przy wsparciu Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej oraz Towarzystwa Doktorantów UJ, ukazała się niezwykle interesująca pozycja pt. "Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje". Książka autorstwa Damiana Gałuszki, stanowi pierwszą w polskojęzycznej literaturze, próbę kompleksowego ujęcia rodzinnych aspektów funkcjonowania gier wideo. Publikacja w wersji elektronicznej dostępna jest bezpłatnie.


W książce zaproponowano możliwie holistyczne i unikające skrajności ujęcie gier wideo. To znaczy, że przedstawione zostały zarówno zagrożenia związane z obecnością tego medium w życiu rodzinnym – i częściowo szkolnym – jak i jego pozytywny potencjał. Na ponad 200 stronach opisane zostały między innymi takie zagadnienia jak:
 

  • ekonomiczne i kulturowe znaczenie gier cyfrowych we współczesnym świecie;
  • podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne dotyczące gier wideo;
  • charakter relacji zachodzącej pomiędzy graczem a grą;
  • rola edukacji medialnej w społeczeństwie informatycznym;
  • konsekwencje przekształceń sfery mediów;
  • cyfrowe rodzicielstwo jako wyzwanie dla współczesnych rodziców;
  • szkodliwość i edukacyjny potencjał gier elektronicznych;
  • wiedza i kompetencje rodziców oraz dzieci w odniesieniu do gier cyfrowych;
  • gry wideo w komunikacji pomiędzy dziećmi i rodzicami;
  • wartość otoczenia społecznego w kontekście wsparcia rodziców wychowujących dorastających graczy;
  • gry wideo w szkole i edukacji nieformalnej;
  • praktyczne rekomendacje dotyczące wykorzystania gier cyfrowych jako narzędzia wychowawczego i dydaktycznego.


Gry w rodzinie… to książka skierowana do szerokiej grupy odbiorców:
 

  • Rodziców – martwiących się o swoje grające dzieci, ale też szukających okazji do nawiązywania relacji z młodszym pokoleniem poprzez pasję do gier cyfrowych;
  • Nauczycieli/pedagogów – współpracujących z dorastającymi graczami i ich rodzicami, a także mogących wykorzystać potencjał opisywanego medium w praktyce dydaktycznej;
  • Profesjonalistów (wykładowców, edukatorów, przedstawicieli sektora kultury) – którzy uczą innych o mediach czy kulturze popularnej i otwierają na nowe możliwości wychowawcze czy edukacyjne, jakie stwarzają także gry elektroniczne;
  • Studentów – w szczególności kierunków pedagogicznych, którzy już niedługą wejdą na ścieżkę kariery zawodowej;
  • Twórców gier – bo i dla nich jest miejsce w projekcie edukacji medialnej, do którego mogą wnieść wiele jakości związanych z ich kompetencjami i doświadczeniem tworzenia gier;
  • Graczy – tych wszystkich, którym nie wystarcza bierne konsumowanie gier.
 

źródło: grywrodzinie.pl 
 

 

Skojarzone pliki:
Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Egzamin gimnazjalny 2018 - arkusze egzaminacyjne z części językowej

Redakcja portalu 20 Kwiecień 2018

Olimpiada Cyfrowa: Zawody Finałowe

Redakcja portalu 19 Kwiecień 2018

Regionalne konferencje programu Erasmus+ - razem zmieniajmy edukację w Polsce!

Redakcja portalu 19 Kwiecień 2018

Egzamin gimnazjalny 2018 - arkusze egzaminacyjne z części matematyczno-przyrodniczej

Redakcja portalu 19 Kwiecień 2018

Egzamin gimnazjalny 2018 - arkusze egzaminacyjne z części humanistycznej

Redakcja portalu 18 Kwiecień 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej