Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


W ramach "Cyfrowej Szkoły" uczniowie będą korzystać z niesprawdzonych e-podręczników?

Redakcja portalu, 02 Czerwiec 12 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

W ramach "Cyfrowej Szkoły" uczniowie będą korzystać z niesprawdzonych e-podręczników?

W połowie czerwca Ośrodek Rozwoju Edukacji ma ogłosić wyniki konkursu na wykonawcę darmowych e-podręczników. Obawy budzi fakt, że większość podmiotów, które przystąpiły do konkursu nie mają doświadczenia przy tworzeniu materiałów edukacyjnych dla szkół podstawowych.
 

c_szkola
fot. Dziennik Zachodni


Czy w takim przypadku możemy być pewni, że uczniowie z całej Polski, będą mieli dostęp do rzetelnie przygotowanych podręczników?

Wielkie było zdziwienie doświadczonych wydawców edukacyjnych, gdy dowiedzieli się, że w pilotażu programu "Cyfrowej Szkoły" nie uwzględniono e-podręczników.

Oznacza to, że we wrześniu 2014 r. do uczniów i nauczycieli w całej Polsce trafią niesprawdzone materiały edukacyjne, których wartość merytoryczna będzie zagadką – mówi Bartosz Lewicki reprezentujący Porozumienie Nowoczesna Edukacja. Ponadto koncepcja e-podręczników stanowiących otwarte zasoby budzi kontrowersje. Licencja Creative Commons pozwala na dowolne modyfikowanie treści edukacyjnych. Istnieje ryzyko, że treści podręczników, przygotowanych przez niedoświadczone w tym obszarze firmy, dodatkowo będą jeszcze modyfikowane w niekontrolowany sposób przez podmioty do tego niepowołane. Ofiarą systemu w konsekwencji padną uczniowie, którzy będą rozliczani z wiedzy i umiejętności na egzaminach. Cyfryzacja szkół jest bardzo potrzebna, ale nie na zasadach ujętych w programie "Cyfrowa Szkoła" – dodaje Bartosz Lewicki.

Wśród 10 podmiotów biorących udział w konkursie na partnera merytorycznego, który będzie odpowiadał za przygotowanie podręczników w ramach programu "Cyfrowa Szkoła", brakuje przedstawicieli największych wydawnictw edukacyjnych. Firmy, spośród których ORE wybierze twórców podręczników w większości nie mają doświadczenia w opracowywaniu treści materiałów na poziomie szkoły podstawowej. Analizując przykłady cyfryzacji szkół w innych krajach, decyzja ORE może spowodować spadek poziomu nauczania na wiele lat.

Udostępnienie rządowych, darmowych e-podręczników spowoduje także ograniczenie możliwości doboru treści dydaktycznych przez nauczycieli. Do tej pory, mogli oni dostosować wybór podręcznika do indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów. W obecnej sytuacji, pod wpływem presji, najprawdopodobniej będą zmuszani do pracy z darmowymi e-podręcznikami, bez względu na ich atrakcyjność oraz poziom merytoryczno-dydaktyczny. 



źródło: natablicy.pl 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej