Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Raport "Edukacja globalna w podręcznikach do geografii i wiedzy o społeczeństwie"

Redakcja portalu, 02 Maj 16 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Raport "Edukacja globalna w podręcznikach do geografii i wiedzy o społeczeństwie"

Grupa Zagranica przygotowała i udostępniła drugą, poszerzoną wersję raportu z analizy wybranych podręczników szkolnych w świetle założeń edukacji globalnej. Raport ten powstał w wyniku pracy projektowej Grupy Zagranica, polegającej na analizie wybranych podręczników do geografii i wiedzy o społeczeństwie na trzecim i czwartym etapie edukacyjnym – w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Tegoroczna analiza, będąca kontynuacją pilotażowego badania przeprowadzonego w 2014 roku, jest związana z wieloletnimi działaniami w obszarze edukacji globalnej w szkołach w Polsce, które były – i są nadal – prowadzone przez organizacje członkowskie Grupy Zagranica.


Opracowanie stanowi uzupełnienie publikacji Edukacja globalna w podręcznikach do geografii. Raport z analizy wybranych podręczników szkolnych pod kątem założeń edukacji globalnej, przedstawionej w czasie seminarium podsumowującego pierwszą edycję analizy podręczników zrealizowanej przez zespół ekspercki Grupy Zagranica. Prezentowany raport uzupełniony został o wyniki analizy podręczników do geografii na poziomie ponadgimnazjalnym oraz do wiedzy o społeczeństwie na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym, zamieszczono w nim także opracowanie eksperckie Dominiki Cieślikowskiej i Anny Kudarewskiej dotyczące języka antydyskryminacyjnego w edukacji globalnej.
 

Edukacja globalna


Publikacja podzielona została na trzy części. W pierwszej z nich znajdują się informacje dotyczące szerokiego tła analizy podręczników oraz uzasadnienie podjęcia tego tematu przez ekspertów Grupy Zagranica. W drugiej części opisano wyniki dokonanej analizy i przedstawiono sformułowane na ich podstawie rekomendacje, które są kierowane zarówno do Ministerstwa Edukacji Narodowej, jak i do wydawców podręczników. W trzeciej części zawarto opracowanie dotyczące języka antydyskryminacyjnego w edukacji globalnej, przygotowane na prośbę jednego z wydawnictw, z którym udało się podjąć dyskusję przy realizacji pierwszej edycji analizy, stanowi zatem ono swoistą odpowiedź na wiele rekomendacji będących rezultatem przeprowadzonego badania.

Raport został zaprerezentowany podczas seminarium "Edukacja globalna: teoria, język, praktyka", które odbyło się 6 kwietnia 2016 r. 


źródło: Grupa Zagranica


 

Skojarzone pliki:
Edukacja globalna w podręcznikach do geografii i wiedzy o społeczeństwie. Raport z analizy wybranych podręczników szkolnych pod kątem założeń edukacji globalnej [pdf]
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej