Poznaliśmy zwycięzców konkursu Europejskie Nagrody eTwinning 2013
Podczas dorocznej Konferencji eTwinning, która 14 marca 2013 r. odbyła się w Lizbonie, wręczone zostały nagrody dla najlepszych projektów w dziedzinie partnerstwa szkół. Wyróżnienia przyznawano w trzech kategoriach wiekowych i sześciu kategoriach specjalnych. Wśród laureatów znalazło się 6 nauczycielek z Polski.
Sieć eTwinning tworzy wirtualną klasę, w której spotykają się uczniowie i nauczyciele ze 100 tys. szkół z 33 państw Europy, aby wziąć udział w interaktywnych projektach za pośrednictwem internetu. Zwycięskie projekty, wybrane spośród 300 zgłoszeń, podzielono na trzy kategorie wiekowe (4-11, 12-15 i 16-19 lat), a ponadto przyznano sześć dodatkowych nagród w specjalnych kategoriach: nauka języków hiszpańskiego, francuskiego, niemieckiego i angielskiego, nagroda im. Marii Skłodowskiej Curie w dziedzinie matematyki i nauk ścisłych oraz nagroda Mevlana za zrozumienie międzykulturowe.
Androulla Vassiliou, komisarz UE ds. edukacji, kultury, wielojęzyczności i młodzieży powiedziała: „Serdecznie gratuluję wszystkim wyróżnionym szkołom: jesteście najlepsi w klasie! Dobrze się składa, że w tym roku – Europejskim Roku Obywateli – główną nagrodę otrzymał projekt, którego wiodącym tematem jest obywatelstwo. Jesteśmy bardzo dumni z sukcesów programu eTwinning. Daje on młodym ludziom nie tylko poczucie dumy lokalnej i europejskiej, ale także możliwość poszerzenia swoich horyzontów i nauczenia się, jak być aktywnymi obywatelami Europy.”
Pierwszą nagrodę przyznano projektowi "Rainbow Village" (tęczowa wioska), w którym uczestniczyła młodzież w wieku 12-15 lat z Francji, Grecji, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoch, Słowacji i Polski. Uczniowie stworzyli wirtualny „świat po Armagedonie” i w ten sposób zgłębiali tematykę przetrwania, ochrony środowiska oraz obywatelstwa.
W kategorii wiekowej 4-11 lat zwyciężył projekt "Friends Fur-ever" poświęcony psom jako najlepszym przyjaciołom człowieka. Inicjatywa ta połączyła szkoły w Rumunii, Polsce i Portugalii.
Uczniowie w wieku 16-19 lat stworzyli projekt poświęcony przygodom pchły podróżniczki. Dzięki tej pracy mieli możliwość sprawdzenia się w roli scenarzystów, rysowników komiksów i tłumaczy. W projekcie udział wzięły szkoły z Francji, Hiszpanii, Włoch, Turcji, Bułgarii, Portugalii i Czech.
Nagrodą w dziedzinie nauki języka hiszpańskiego podzieliły się szkoły we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii i Danii. Nagroda z języka francuskiego przypadła szkołom we Włoszech i w Polsce, nagroda z języka niemieckiego – szkołom we Francji, Polsce i Grecji, a nagroda z języka angielskiego – szkołom w Grecji, na Łotwie, we Francji, Austrii i Portugalii.
Nagrodę im. Marie Skłodowskiej Curie przyznano projektowi pod nazwą "Fly Me to The Moon" (wyślij mnie na księżyc), w którym obserwacje i pomiary naukowe połączono z badaniem miejscowych tradycji i wierzeń. Wyróżnione tą nagrodą zostały szkoły ze Słowenii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Polski i Turcji.
Laureaci Nagrody Mevlana pracowali nad projektem zatytułowanym "Dialog międzykulturowy za pośrednictwem baśni, dramatów i sztuki". Inicjatywa ta połączyła uczniów i nauczycieli z 29 państw Europy, którzy współpracowali ze sobą, aby poznać kulturę kraju każdej z partnerskich szkół.
Polskie laureatki konkursu:
- Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie za projekt Friends Fur-ever, nagroda w kategorii wiekowej 4-11 lat;
- Stanisława Czerezdrecka, Zespół Szkół w Dąbrowie Opolskiej za projekt The Rainbow Village project, nagroda w kategorii wiekowej 12-15 lat;
- Wioletta Sosnowska, Zespół Szkół Tekstylno-Handlowych w Żaganiu za projekt Dans le cercle des signes du zodi@que, nagroda w kategorii specjalnej język francuski;
- Małgorzata Czech, Gimnazjum nr 11 w Częstochowie za projekt Direkt aus... nagroda w kategorii specjalnej język niemiecki;
- Małgorzata Pawlik-Podgórska, Miejski Zespół Szkół, Gimnazjum nr 1 w Czeladzi za projekt Fly me to the Moon, nagroda w kategorii specjalnej Nagroda Marii Skłodowskiej-Curie;
- Katarzyna Zawiła-Dudzik, Szkoła Podstawowa nr 4 im. Orła Białego, Czechowice-Dziedzice, za projekt Intercultural dialogue through fairy tales, drama and art, nagroda w kategorii specjalnej Nagroda Porozumienia Międzykulturowego im. Mevlany.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14