Nauki ścisłe na internetowych salonach - projekt „Żyj twórczo. Zostań M@T.e-MANIAKIEM” wprowadza innowacje do systemu nauczania matematyki, przedsiębiorczości i technologii informacyjnej
Jeszcze kilka lat temu nowe sale komputerowe z licznymi stanowiskami i połączeniem z Internetem stanowiły szczyt technologicznego postępu. Dziś Internet jest wymaganym minimum i gości w niemal każdej szkole; coraz popularniejsze zaś stają się hasła takie jak e-learning, tablice interaktywne, tablety, czy platformy Moodle. Nie ulega wątpliwościom, że ten trend zagości na stałe i będzie szybko ewoluował i dalej się rozprzestrzeniał, stając się tym samym zadaniem dla nauczycieli, którzy muszą dostosować się do nadchodzących zmian. Wyjątkowo twórczo, pomysłowo i rzetelnie wyzwanie podjęli twórcy projektu „Żyj twórczo. Zostań M@T.e-MANIAKIEM”.
Główną ideą projektu Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie „Żyj twórczo. Zostań M@T.e-MANIAKIEM” jest pobudzenie kreatywności i logicznego myślenia wśród uczniów oraz nauczycieli gimnazjów i liceów. Przedmioty ścisłe takie jak matematyka, przedsiębiorczość oraz technologia informacyjna doczekały się inicjatywy zmian w systemie ich nauczania. Obserwując dzisiejszą sytuację na rynku pracy, jednym z pierwszych nasuwających się wniosków jest fakt, iż największe zapotrzebowanie jest na absolwentów studiów inżynierskich i ekonomicznych. Przy wsparciu grupy naukowców z Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie, nauczycieli i uczniów z terenu województwa małopolskiego, podkarpackiego i lubelskiego bezpośrednio zaangażowanych w projekt, a także opierając się na doświadczeniach fińskich partnerów - Uniwersytetu w Helsinkach, twórcy projektu stworzyli Kompleksowy Model Kształtowania Kompetencji Kluczowych (KMKKK).
Celem projektu jest szerokie propagowanie innowacyjnych rozwiązań na lekcjach wspomnianych przedmiotów. Jego twórcy zachęcają do korzystania z dostępnych narzędzi takich jak fora dyskusyjne, kursy e-lerningowe, gra strategiczna czy platforma Moodle. Twórcy projektu „Żyj twórczo. Zostań M@T.e-MANIAKIEM” zorganizowali dla nauczycieli, bezpłatne szkolenia, których celem było zapoznanie uczestników z teoretycznymi i metodologicznymi podstawami stosowania internetowej platformy Moodle i materiałami dydaktycznymi oraz przygotowanie uczestników do samodzielnego zaprojektowania i realizacji podstawowego kursu na platformie.
Projekt „Żyj twórczo. Zostań M@T.e-MANIAKIEM” jest projektem innowacyjnym. To inicjatywa, która w nowatorski i praktyczny sposób pozwala prowadzić zajęcia dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej z zakresu matematyki, informatyki i przedsiębiorczości – duże zapotrzebowanie na kreatywne rozwiązania w edukacji stanowi duże wyzwanie dla nauczycieli, dyrektorów i właścicieli placówek edukacyjnych, a tego rodzaju przedsięwzięcia stanowią dobry przykład i motywację dla wszystkich, którym zależy na rozwoju oświaty.
Dodatkowe informacje o projekcie „Żyj twórczo. Zostań M@t.e-MANIAKIEM” dostępne są na stronie internetowej: www.matemaniak.pl.
Projekt „Żyj twórczo. Zostań MATEMANIAKIEM” finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 3.3 Poprawa jakości kształcenia; priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14