Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Nauczanie poprzez granie - konferencja obalająca stereotyp gier jako "bezmyślnej rozrywki"

Redakcja portalu, 06 Czerwiec 16 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Nauczanie poprzez granie - konferencja obalająca stereotyp gier jako "bezmyślnej rozrywki"

3 czerwca w warszawskiej Akademii Finansów i Biznesu Vistula odbyła się 2 edycja największej edukacyjnej konferencji o grach komputerowych „Nauczanie poprzez granie”. Wydarzenie dedykowane było wszystkim propagatorom edukacji poprzez zabawę: metodykom, nauczycielom, twórcom gier oraz uczniom. Wszystkie osoby skupione wokół wydarzenia połączył jeden cel: przełamanie stereotypu gier jako „bezmyślnej rozrywki, która marnuje czas użytkowników”.


Od lat liczne badania, realizowane m.in. przez Games Learing Society wskazują na to, że gry mogą bardzo pozytywnie wpływać na rozwój poznawczy i uczenie się. Gracze dzięki swojej aktywności mogą lepiej posługiwać się językami, mieć lepszą koordynację, zwiększać swoją motywację, umiejętności myślenia strategicznego czy też liczenia. Jedna z popularniejszych na świecie gier, czyli Minecraft jest wykorzystywana w nauczaniu programowania i doskonaleniu matematycznych umiejętności. Powstała z resztą jej specjalna wersja – MinecraftEdu, która szczególnie dedykowana jest poszerzaniu edukacyjnych umiejętności.
 

Konferencja Nauczanie Poprzez Granie

  / fot. materiały prasowe


Podczas konferencyjnych prelekcji głos zabrało wielu specjalistów związanych z obszarem nauczania poprzez granie, m. in. programiści i graficy z CI Games, którzy zachęcali do zaangażowania się w tworzenie gier komputerowych czy Justyna Płatek z Mindcloud, która opowiadała o nauczaniu poprzez grę Minecraft. O wpływie gier komputerowych na zachowania twórcze opowiadał Ustatkowany Gracz, a DOJI Academy zaprezentowało sposób na edukację biznesową w formie gry kryminalnej o nazwie Coffe Noir. 

W trakcie wydarzenia na uczestników czekało wiele atrakcji: mogli oni rozgrywać turnieje popularnych gier planszowych, czy też zapoznać się z ofertą edukacyjną Gimnazjum Filmowego oraz Liceum Kreacji Gier Wideo – jedynego w Polsce liceum z autorskim programem edukacji multimedialnej przy Warszawskiej Szkole Filmowej.

Podczas konferencji rozmawiano także o współczesnych trendach w nauczaniu, które przedstawiły Katarzyna Kowalik oraz Marta Kozak – Gołębiowska z AFiB Vistula. Jednym z nich jest z pewnością powolny, acz zauważalny rozwój gier edukacyjnych. – Pedagodzy i metodycy podkreślają, że tworzenie gier edukacyjnych nastawionych na przekazywanie wiedzy, ma w dobie tak dynamicznego rozwoju technologicznego duże znaczenie. Nad stworzeniem takiej gry pracują nie tylko delevoperzy, ale także dydaktycy, którzy otrzymując gotową fabułę gry, wplatają w nią w sposób niezauważalny i niewyczuwalny różne elementy edukacyjne. Jest to trudna sztuka, ale opłacalna -  gra edukacyjna musi być przyjemna, sprawiać frajdę, dlatego grający wręcz nie odczuwa tego, że uczy się czegoś nowego i przyswaja wiedzę.

Jednym z twórców gier edukacyjnych, którzy zaprezentowali się na konferencji jest warszawskie studio developerskie SteamBytes, które zaprezentowało przedpremierowo nową grę „Reach For the Skies” będącą połączeniem gry zręcznościowej z edukacyjnym quizem – Konferencja „Nauczanie poprzez granie” to bardzo istotne wydarzenie zarówno dla branży gier jak i edukacyjnej. Połączenie gry i nauki kryje ze sobą ogromny potencjał, z którego mogą korzystać zarówno dzieci, jak i dorośli. Poprzez gry edukacyjne można w bardzo przyjemny sposób doskonalić umiejętności matematyczne, uczyć się flag krajów, anatomii czy języków – mówi Tomasz Mularczyk, twórca studia. 

W ramach „Nauczania poprzez granie” odbyły się także dyskusje panelowe, warsztaty efektywnej nauki i wykorzystania gier w edukacji oraz spotkania z vlogerami m. in. z Pauliną Mikułą, polonistką i autorką kanału „Mówiąc Inaczej”.  

Myślę, że nauczanie poprzez granie powinno pełnić w dydaktyce coraz ważniejszą rolę – mówi Paulina – To chyba najskuteczniejsza metoda przyswajania wiedzy, dlatego że nie wiąże się ze stresem, tylko z przyjemnością. Jeżeli dzieci się stresują, natychmiast włącza im się pewna blokada, przez co zniechęcają się do szkoły i do nauki, a my powinniśmy robić wszystko, by do tego nie dopuszczać.. Dzięki nauczaniu poprzez granie możemy spowodować, że uczniowie polubią chodzenie do szkoły i będą chętnie zdobywać wiedzę, a to w procesie edukacyjnym jest najważniejsze.

Katarzyna Kowalik, Lead Instructional Designer AFiB Vistula dodaje: Gry mają naprawdę ogromy potencjał edukacyjny. Już podczas pierwszej edycji naszej konferencji udowodniliśmy – co potwierdzili uczestnicy – że nauczanie poprzez granie jest możliwe i ma przed sobą przyszłość. Chcemy kontynuować propagowanie tej idei i zachęcać zarówno nauczycieli, rodziców jak i młodzież do wykorzystywania gier w kreatywnym, efektywnym, a przede wszystkim przyjemnym zdobywaniu wiedzy. 


/informacja prasowa/



 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

30 lat wolności - zapraszamy na konferencję dla nauczycieli!

Redakcja portalu 13 Wrzesień 2019

HFPC pyta Ministerstwo Edukacji Narodowej o sytuację uczniów z niepełnosprawnościami

Redakcja portalu 07 Wrzesień 2019

Startuje II edycja Konkursu #cojaczytam

Redakcja portalu 06 Wrzesień 2019

Narodowe Czytanie 2019

Redakcja portalu 05 Wrzesień 2019

Od 2017 r. na skutek konfliktów potroiła się liczba zamkniętych szkół w Afryce Zachodniej i Środkowej

Redakcja portalu 04 Wrzesień 2019


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej