Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Młodzi Polacy będą się uczyć, jak zadbać o swoje finanse. Projekt "Ferie z Ekonomią"

Redakcja portalu, 08 Listopad 17 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Młodzi Polacy będą się uczyć, jak zadbać o swoje finanse. Projekt "Ferie z Ekonomią"

Tylko 2 proc. gimnazjalistów może pochwalić się piątką uzyskaną na testach z wiedzy o ekonomii, a znajomość podstaw tej niezwykle przydatnej w codziennym życiu dziedziny, aż u 41 proc. z nich oceniania jest jako niedostateczna. Niestety, w nowej podstawie programowej dla szkoły podstawowej nie przewidziano zajęć z edukacji ekonomicznej.


Styczność z ekonomią i przedsiębiorczością, jako odrębnym przedmiotem uczniowie będą mieli dopiero w szkole średniej, a to zdaniem Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej zbyt późno. Rozwiązaniem tego problemu może być ogólnopolski projekt edukacji ekonomicznej „Ferie z Ekonomią”, do którego Fundacja EFRWP rozpoczyna właśnie rekrutację.

„Ferie z Ekonomią” to dodatkowe zajęcia z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości, adresowane w roku szkolnym 2017/18 do uczniów klas II i III gimnazjów, a w latach kolejnych, już do uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych z terenów wiejskich. W projekcie, który potrwa do czerwca 2018 roku, weźmie udział prawie 1000 uczniów z 65 szkół w całej Polsce.

Jak będą wyglądać zajęcia w ramach „Ferii z ekonomią”? W okresie jednego tygodnia ferii zimowych uczniowie będą przyswajali wiedzę poprzez udział w grach i zabawach ekonomicznych w swoich szkołach, a także odwiedzą lokalnego przedsiębiorcę oraz pobliski bank. Swoją naukę będą kontynuowali w II semestrze roku szkolnego podczas przygotowania pracy projektowej – modelu biznesowego własnej firmy. Autorów 20 najlepszych prac czeka wizyta w Centrum Pieniądza Narodowego Banku Polskiego oraz udział w profesjonalnych warsztatach ekonomicznych.

Rekrutacja do projektu trwa od 2 do 14 listopada 2017 r. za pośrednictwem strony internetowej Fundacji: www.efrwp.pl. Udział w zajęciach jest bezpłatny.

Funkcjonowanie we współczesnym świecie, już od najmłodszych lat, wymaga znajomości narzędzi finansowych i bankowych. To samo dotyczy kształtowania wśród młodzieży postaw przedsiębiorczych, rozumianych nie tylko jako umiejętność prowadzenia własnej działalności gospodarczej, ale przede wszystkim radzenia sobie w każdej sytuacji. Naszym zdaniem działanie na rzecz formowania i rozwijania tych kompetencji wśród młodzieży szkolnej jest niezbędne już od pierwszych etapów edukacji. W projekcie „Ferie z ekonomią” wychodzimy naprzeciw tym potrzebom. Jego uczestnicy zdobędą kluczowe umiejętności, takie jak: postawa przedsiębiorcza, inicjatywność, zaradność, niezbędną wiedzę ekonomiczną i społeczną oraz związane z nimi kompetencje obywatelskie, które pomogą im w niedalekiej przeszłości w funkcjonowaniu w życiu społecznym i zawodowym – mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

„Ferie z Ekonomią” to wynik doświadczeń Fundacji, która przez ostatnie 6 lat realizowała program edukacji ekonomicznej "Na Własne Konto". Stanowił on uzupełnienie i poszerzenie podstawy programowej przedmiotu wiedza o społeczeństwie w gimnazjum. W programie wzięło udział ponad 10 tysięcy uczniów z gimnazjów położonych na terenach wiejskich w całej Polsce. Nowy projekt zyskał ulepszoną formułę oraz materiały dostosowane do nowej podstawy programowej oraz nowej grupy uczestników, jakimi będą uczniowie szkół podstawowych.

Nasz projekt jest adresowany również do nauczycieli, którzy w ramach szkolenia metodycznego, szkoleń za pomocą e-learningu oraz dostępu do profesjonalnych materiałów dydaktycznych, mają szansę uzyskać niezbędną wiedzę oraz narzędzia do prowadzenia zajęć z edukacji ekonomicznej. Element szkolenia nauczycieli jest niezwykle ważny, ponieważ podczas zajęć to właśnie nauczyciel będzie miał za zadanie uświadomić uczniom, że niezależnie od wybranej ścieżki edukacyjnej, zdobyta wiedza ekonomiczno-finansowa będzie pomocna w ich codziennym życiu. Zdobyte kompetencje pomogą im również nabrać pewności siebie i przygotować się do podejmowania odważnych wyborów, związanych z ich dalszą edukacją oraz pracą zawodową – dodaje Krzysztof Podhajski.


*Diagnoza wiedzy i świadomości ekonomicznej dzieci i młodzieży w Polsce: Kompetencje ekonomiczno-finansowe dzieci i młodzieży, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, Warszawa listopad 2014.


źródło: Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej










 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Monitor Kształcenia i Szkolenia - po raz szósty

Redakcja portalu 17 Listopad 2017

RPD: Należy upowszechniać mediację rówieśniczą

Redakcja portalu 16 Listopad 2017

Przyjąć perspektywę dziecka / ucznia

Marzena Żylińska 16 Listopad 2017

3 kroki Johna Krumboltza

Jacek Redzimski 15 Listopad 2017

Beni uczy bezpieczeństwa - książeczki dla dzieci

Redakcja portalu 15 Listopad 2017


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/ 16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość) 14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość) 14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość) 13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość) 13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej