MEN zaadoptowało "Nasz Elementarz"
Ministerstwo Edukacji Narodowej udostępniło cztery wersje adaptacji pierwszej części "Naszego Elementarza" do potrzeb uczniów niepełnosprawnych. Gotowe adaptacje przeznaczone są dla uczniów: niewidomych w systemie Braille’a, słabowidzących w druku powiększonym, mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się, w tym niesłyszących i słabosłyszących, z upośledzeniem umysłowym, autyzmem i afazją oraz mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się niesłyszących i słabosłyszących. Przygotowana została także wersja dla nauczyciela adaptacji dla uczniów niepełnosprawnych mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się, w tym niesłyszących i słabosłyszących, z upośledzeniem umysłowym, autyzmem i afazją, a do końca roku powstać ma także książka pomocnicza wprowadzająca podstawowe elementy wiedzy o języku polskim, która będzie wspomagać nabywanie przez tychże uczniów wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
- Adaptacja dla uczniów niewidomych w systemie Braille’a
Adaptacja została wykonana zgodnie z ujednoliconymi zasadami adaptacji rekomendowanymi przez Ministra Edukacji Narodowej do stosowania podczas przygotowania podręczników i materiałów pomocniczych brajlowskich dla uczniów niewidomych.
- Adaptacja dla uczniów słabowidzących w druku powiększonym
Adaptacja została wykonana zgodnie z ujednoliconymi zasadami adaptacji rekomendowanymi przez Ministra Edukacji Narodowej do stosowania podczas przygotowania podręczników i materiałów pomocniczych w druku powiększonym dla uczniów słabowidzących.
- Adaptacja dla uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się, w tym niesłyszących i słabosłyszących, z upośledzeniem umysłowym, autyzmem i afazją.
Wersja zaadaptowana to podręcznik oryginalny, w którym dokonano niezbędnych modyfikacji tekstów i ilustracji z uwzględnieniem potrzeb komunikacyjnych i edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych. Treści podręcznika w książce zostały wzbogacone o piktogramy systemu PCS (Picture Communication Symbols). Ponadto dodane zostały karty komunikacyjne oraz słowniczek wszystkich wykorzystanych symboli. Na potrzeby docelowej grupy uczniów zmieniono treść poleceń oraz wygląd niektórych ilustracji. Nie ingerowano w zawartość merytoryczną, modyfikacje mają jedynie pomóc uczniom w odbiorze przedstawionych treści.
- Adaptacja dla uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się niesłyszących i słabosłyszących składa się z:
- adaptacji, o której mowa w pkt 3 oraz
- multimedialnej wersji zawierającej nagrania w polskim języku migowym (PJM) – wykonanej w postaci plików video zapisanych na płycie DVD, jak również udostępnionych do pobrania ze strony internetowej w formatach video odtwarzanych na komputerach, tabletach i smartfonach.
Wersja ta będzie zawiera wszystkie teksty z "Naszego elementarza" nagrane w polskim języku migowym, jak również dodatkowe informacje dotyczące sytuacji głuchego ucznia oraz społeczności głuchych. Pliki video docelowo będzie można odtworzyć w systemach operacyjnych Windows, Android, IOS i Linux.
Uwaga: udostępniona wersja ma charakter roboczy i umożliwia Państwu zapoznanie się z jej zasobami. Ostateczna wersja będzie udostępniona w najbliższym czasie.
Wersja dla nauczyciela
Książka pomocnicza
źródło: men.gov.pl
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14