Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Kompetencje przywódcze kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych w Polsce. Raport z badań

Redakcja portalu, 25 Lipiec 16 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Kompetencje przywódcze kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych w Polsce. Raport z badań

Zachęcamy do lektury opracowania pt. "Kompetencje przywódcze kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych w Polsce. Raport z badań". Raport pod redakcją Roman Dorczaka i Jakuba Kołodziejczyka prezentuje wyniki badań prowadzonych w ramach projektu „Przywództwo i zarządzanie w oświacie - opracowanie i wdrożenie systemu kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/ placówek”. Raport dostępny jest nieodpłatnie.

 

 

KPKKS


O raporcie:

Do głównych zalet recenzowanego tekstu zaliczam: walor poznawczy i podejście metodologiczne. Po pierwsze, przeprowadzone badania dają obszerny wgląd w samoświadomość kadry kierowniczej w Polsce w odniesieniu do kompetencji przywódczych – tak własnych kompetencji, jak i ich istotności w perspektywie funkcjonowania szkoły czy innej placówki edukacyjnej. (…) silną stroną raportu jest jego dopracowanie metodologiczne, w ramach czego podkreślić należy – poza wskazanymi – jeszcze triangulację oraz dwustopniową procedurę stworzenia listy kompetencji (…). Dobrą praktyką w tym aspekcie jest również upublicznienie narzędzi badawczych, które nie tylko odsłaniają „kuchnię” badania, ale także mogą okazać się przydatne dla innych badaczy, zainteresowanych tą tematyką i inspirowanych podejściem zaprezentowanym w recenzowanym tekście. 


dr Marcin Jewdokimow, Wydział Nauk Humanistycznych UKSW

 

Przedłożona do recenzji książka podejmuje niezwykle ważny i aktualny problem, jakim są kompetencje przywódcze kadry kierowniczej oświaty. Stąd z pewnością budzić będzie duże zainteresowanie w środowisku oświatowym. Przywództwo dyrektora szkoły – jak pokazują wyniki badań dostępnych w literaturze światowej – ma istotny wpływ na jakość szkoły i osiągnięcia uczniów. Dobrze się zatem stało, że otrzymujemy książkę, która porusza pro-blematykę kompetencji przywódczych osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach. 


dr Antoni Jeżowski, prof. nz. PWSZ w Głogowie, Instytut Ekonomiczny PWSZ w Głogowie


źródło: www.przywodztwo-edukacyjne.edu.pl



Skojarzone pliki:
Kompetencje przywódcze kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych w Polsce. Raport z badań [pdf]
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej