Aktualności

"O Tymku, niecnym Ralfie i strażniku książek" - zachęcamy do lektury!
W nawiązaniu do celebrowanego aktualnie Tygodnia Bibliotek 2021, uwadze Państwa polecamy książeczkę autorstwa Rafała Zalcmana pt. „O Tymku, niecnym Ralfie i strażniku książek”, której akcja – jakżeby inaczej – rozgrywa się w szkolnej bibliotece. Opowiastka napisana pięknym językiem (bez technologiczno-cybernetycznej nowomowy), z miłością do stylistyki i gramatyki, pomyślana została do wspólnej lektury dla ojca i syna.

Edukacja dzieci ma wysoki priorytet w polskiej rodzinie, nawet w mniej zamożnej. Wyniki raportu
Według 44% respondentów badania „Równy dostęp do edukacji dzieci i młodzieży” zrealizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja i partnerów, edukacja jest najważniejszym czynnikiem określającym przyszłość dzieci. Wciąż jednak aż 43% respondentów uważa, że dzieci w Polsce nie mają równych szans edukacyjno-rozwojowych, z czego ponad 35% to respondenci z dwojgiem lub większą liczbą dzieci. Niestety według co drugiego respondenta, biorącego udział w badaniu szanse edukacyjne dzieci zależą przede wszystkim od dochodów rodziców.

Dyrektorzy do zadań specjalnych - czy polskie szkoły poradziły sobie z wyzwaniem edukacji zdalnej?
85% dyrektorów deklaruje możliwość realizacji obowiązku edukacji zdalnej w szkołach, w 74% szkół realizowany jest dotychczasowy rozkład zajęć, a 58% wprowadziło w swoich placówkach wspólne narzędzia do pracy na odległość. Częściej z wyzwaniami mierzyły się szkoły podstawowe i szkoły wiejskie, a jako wskazywane w pierwszej kolejności pojawiają się brak sprzętu i kompetencji cyfrowych.

Publikacja "Stypendia branżowe: narzędzie rozwoju firmy poprzez wsparcie edukacji"
W jaki sposób programy stypendialne mogą wspierać lokalny rynek pracy? Jakie są modele współpracy firm, szkół zawodowych i uczelni? Co warto wziąć pod uwagę, planując branżowy program stypendialny? Odpowiedzi na te i więcej pytań znajdziecie w najnowszej publikacji Fundacji Dobra Sieć „Stypendia branżowe: narze?dzie rozwoju firmy poprzez wsparcie edukacji”.

UNICEF: W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym
W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym. Wśród dzieci rodziców o wysokim statusie zawodowym ten odsetek wynosi 60%, podkreśla UNICEF w raporcie „Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych”. Tak duża luka w oczekiwaniach młodych osób dotyczy jedynie Polski, stawiając nas na ostatnim miejscu wśród badanych krajów.

"Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym" - zachęcamy do lektury!
Bodaj najtrudniejszym zadaniem nauczyciela w jego codziennej pracy jest ocenianie osiągnięć uczniów. Całkowicie zasadnie oczekuje się, iż ocenianie, w tym jego transparentność i obiektywność, odpowiadać będzie najwyższym standardom. Jest to o tyle istotne, iż oddziaływanie na ucznia przy pomocy oceny szkolnej, niesie za sobą łatwe do zidentyfikowania, dalekosiężne konsekwencje, które niejednokrotnie w stopniu decydującym rzutują na przyszłości młodego człowieka. Tym też aspektom, swoją najnowszą publikację - "Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym" - poświęcił niekwestionowany autorytet w dziedzinie oceniania prof. dr hab. Bolesław Niemierko. Gorąco zachęcamy do lektury!

Matematyka do poprawy - NIK o nauczaniu matematyki w szkołach
Nauczanie matematyki w szkołach pozostawia wiele do życzenia. Świadczą o tym osiągane przez uczniów niskie wyniki: w latach 2015 - 2017 średnio co szósty nie zdał matury z tego przedmiotu. Aż 42 proc. uczniów kontrolowanych przez NIK szkół ponadgimnazjalnych miała na świadectwach z matematyki tylko ocenę dopuszczająca, czyli 2. Przyczyna tkwi w wadliwym procesie nauczania. Nie dzieli się klas na grupy pod względem umiejętności i wiedzy oraz nie dostosowuje się zadań i tempa pracy na lekcji do możliwości uczniów.

Kariera zawodowa nauczycieli w Europie - raport EURYDICE
Nauczyciele odgrywają kluczową rolę w systemach edukacji. Raport Eurydice pt. Kariera zawodowa nauczycieli w Europie: początki pracy zawodowej, awans i system wsparcia nawiązuje do wzrastającego w ostatnim czasie zainteresowania ich sytuacją zawodową – informuje jakie kwalifikacje są wymagane do pracy w zawodzie, jakiego wsparcia mogą oczekiwać nauczyciele podczas wykonywania swoich obowiązków, a także jakie mają perspektywy awansu i doskonalenia zawodowego. Opracowanie przedstawia również najważniejsze wyzwania dla systemów edukacji związane z niedoborem lub nadmierną podażą kandydatów do zawodu.
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 19 Lipiec 2021
Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 10 Maj 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14