Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Jutro inauguracja egzaminu gimnazjalnego 2016

Redakcja portalu, 17 Kwiecień 16 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Jutro inauguracja egzaminu gimnazjalnego 2016

Już jutro - 18 kwietnia - ponad 360 tys. uczniów z blisko 7 tys. szkół przystąpi do częsci humanistycznej egzaminu gimnazjalnego. Kolejne dwa dni (19 i 20 kwietnia) poświęcone będą odpowiednio - przedmiotom przyrodniczym i matematyce (wtorek) oraz językowi obcemu nowożytnemu (środa). Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego poznamy 17 czerwca.


Szczegółowy harmonogram sesji egzaminacyjnej przedstawia się następująco:
 

Dzień Przedmiot(y) Godzina
rozpoczęcia
Czas trwania
18 kwietnia,
poniedziałek
historia i wiedza o społeczeństwie 9:00 60 minut

przerwa
język polski 11:00 90 minut
19 kwietnia,
wtorek
biologia, chemia, fizyka, geografia 9:00 60 minut

przerwa
matematyka 11:00 90 minut
20 kwietnia,
środa
język obcy
(poziom podstawowy)
9:00 60 minut

przerwa
język obcy
(poziom rozszerzony)
11:00 60 minut





W przypadku uczniów, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, czas pracy z poszczególnymi arkuszami może zostać przedłużony:
 

  • o 20 minut – w przypadku historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych oraz języka obcego na poziomie podstawowym
  • o 30 minut – w przypadku języka obcego na poziomie rozszerzonym oraz
  • o 45 minut – w przypadku języka polskiego i matematyki.


Na tegoroczny egzamin gimnazjalny Centralna Komisja Egzaminacyjna we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi przygotowała 215 różnego rodzaju arkuszy, w tym:
 

  • 101 arkuszy z historii i wiedzy o społeczeństwie, języka polskiego, przedmiotów przyrodniczych i matematyki w języku polskim, litewskim i ukraińskim.

    oraz
     
  • 114 arkuszy i 48 płyt z języków obcych nowożytnych.


W sumie gimnazjaliści rozwiążą zadania w ponad 2 109 000 arkuszy.


Największa grupa gimnazjalistów (86%) zadeklarowała przystąpienie do egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym, a 81% zdających przystąpi również do egzaminu z tego języka na poziomie rozszerzonym. Drugim najczęściej wybieranym językiem jest język niemiecki. Do egzaminu z tego języka na poziomie podstawowym przystąpi 11% gimnazjalistów, a do egzaminu na poziomie rozszerzonym – 3%. W przypadku pozostałych języków obcych wybory kształtowały się następująco:
 

  • język francuski: poziom podstawowy (PP) – 0,3%; poziom rozszerzony (PR) – 0,1%
  • język hiszpański: PP – 0,2%; PR – 0,05%
  • język rosyjski: PP – 2,4%; PR – 0,7%
  • język włoski: PP – 0,03%; PR – 0,01%.


Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ogłoszone 17 czerwca br. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie, natomiast zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego uczniowie otrzymają w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym (24 czerwca br.).


E-ocenianie na egzaminie gimnazjalnym z matematyki

W tym roku rozwiązania zadań otwartych z matematyki uczniów gimnazjów z terenu wszystkich ośmiu okręgowych komisji egzaminacyjnych zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania (tzw. e-ocenianie). W ubiegłym roku e-ocenianie zastosowano na terenie czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych, tj. OKE w Jaworznie, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu.

Podczas egzaminu – podobnie jak to miało miejsce w latach poprzednich – uczniowie zapiszą rozwiązania zadań otwartych na wyznaczonych stronach w arkuszu egzaminacyjnym. Po egzaminie jednak – odmiennie od tego, jak egzaminatorzy pracowali wcześniej – rozwiązania zadań nie trafią do nich w wersji papierowej. Rozwiązania zadań otwartych zostaną zeskanowane w komisji okręgowej, a egzaminatorzy będą oceniali poprawność rozwiązań, korzystając ze skanów i specjalnego oprogramowania (scoris® Assessor) na ekranie komputera. W związku z tym bardzo ważne jest, aby uczniowie zapisywali rozwiązania zadań wyraźnie czarnym tuszem lub atramentem.

Egzaminatorzy z wszystkich komisji okręgowych przejdą takie samo merytoryczne szkolenie przed przystąpieniem do oceniania prac. Wszyscy egzaminatorzy będą pracować w zespołach, których pracami będzie kierował przewodniczący. Prace wszystkich zespołów będzie koordynował centralny zespół ekspertów, kierowany przez eksperta CKE.

Dzięki wprowadzeniu e-oceniania egzaminatorzy będą mogli pracować w domach, w dogodnym dla siebie terminie, nie tracąc przy tym opieki merytorycznej sprawowanej przez przewodniczącego, z którym mogą konsultować sposób postępowania w przypadku nietypowych rozwiązań. E-ocenianie stwarza również lepsze możliwości monitorowania jakości pracy egzaminatorów.



źródło: Centralna Komisja Egzaminacyjna



Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej