Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Egzamin gimnazjalny - jutro część humanistyczna

Redakcja portalu, 20 Kwiecień 15 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Egzamin gimnazjalny - jutro część humanistyczna

Już jutro (tj. 21.04.2013 r.) o godz. 9.00 blisko 365 tys. gimnazjalistów (wg danych opublikowanych przez CKE dokładnie 363 895 uczniów z 6 890 szkół) przystąpi do egzaminu z przedmiotów humanistycznych (historia i wiedza o społeczeństwie oraz język polski). W tym roku egzamin gimnazjalny przeprowadzany będzie w dniach 21-23 kwietnia (wtorek-czwartek); na kolejne dni (22. i 23.04.) zaplanowano odpowiednio części: przyrodniczą i językową.


Harmonogram egzaminu gimnazjalnego

Dzień Przedmiot(y) Godzina
rozpoczęcia
Czas
trwania
21 kwietnia,
wtorek
historia i wiedza o społeczeństwie 9:00 60 minut

przerwa
język polski 11:00 90 minut
22 kwietnia,
środa
biologia, chemia, fizyka, geografia 9:00 60 minut

przerwa
matematyka 11:00 90 minut
23 kwietnia,
czwartek
język obcy (poziom podstawowy) 9:00 60 minut

przerwa
język obcy (poziom rozszerzony) 11:00 60 minut




W przypadku uczniów, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, czas pracy z poszczególnymi arkuszami może zostać przedłużony:
 

  • o 20 minut – w przypadku historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych oraz języka obcego na poziomie podstawowym
  • o 30 minut – w przypadku języka obcego na poziomie rozszerzonym oraz
  • o 45 minut – w przypadku języka polskiego i matematyki.



Na tegoroczny egzamin gimnazjalny Centralna Komisja Egzaminacyjna we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi przygotowała 175 różnego rodzaju arkuszy, w tym:
 

  • 83 arkusze z historii i wiedzy o społeczeństwie, języka polskiego, przedmiotów przyrodniczych i matematyki w języku polskim, litewskim i ukraińskim

    oraz
     
  • 92 arkusze i 37 płyt z języków obcych nowożytnych.


Największa grupa gimnazjalistów (85%) zadeklarowała przystąpienie do egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym, a 80% zdających przystąpi również do egzaminu z tego języka na poziomie rozszerzonym. Drugim najczęściej wybieranym językiem jest język niemiecki. Do egzaminu z tego języka na poziomie podstawowym przystąpi 12% gimnazjalistów, a do egzaminu na poziomie rozszerzonym – prawie 4%. W przypadku pozostałych języków obcych wybory kształtowały się następująco:
 

  • język francuski: poziom podstawowy (PP) – 0,3%; poziom rozszerzony (PR) – 0,1%
  • język hiszpański: PP – 0,1%; PR – 0,05%
  • język rosyjski: PP – 2,4%; PR – 0,8%
  • język włoski: PP – 0,03%; PR – 0,003%.


Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ogłoszone 19 czerwca br. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie, natomiast zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego uczniowie otrzymają w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym.


E-ocenianie na egzaminie gimnazjalnym z matematyki

W tym roku rozwiązania zadań otwartych z matematyki uczniów gimnazjów z terenu czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych: w Jaworznie, w Krakowie, w Łodzi i we Wrocławiu zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania (tzw. e-ocenianie).

Podczas egzaminu – podobnie jak to miało miejsce w latach poprzednich – uczniowie zapiszą rozwiązania zadań otwartych na wyznaczonych stronach w arkuszu egzaminacyjnym. Po egzaminie jednak – odmiennie od tego, jak egzaminatorzy pracowali wcześniej – w tym roku rozwiązania zadań nie trafią do nich w wersji papierowej. Rozwiązania zadań otwartych zostaną zeskanowane w komisji okręgowej, a egzaminatorzy będą oceniali poprawność rozwiązań, korzystając ze skanów i specjalnego oprogramowania (scoris® Assessor) na ekranie komputera. W związku z tym bardzo ważne jest, aby uczniowie zapisywali rozwiązania zadań wyraźnie czarnym tuszem lub atramentem.

Przed wprowadzeniem elektronicznego systemu oceniania na tegorocznym egzaminie przeprowadzone zostały dwa pilotaże systemu e-oceniania (w 2012 r. i 2013 r.), a w marcu 2015 r. odbyła się sesja próbna. Wzięli w niej udział wszyscy ci egzaminatorzy, którzy będą oceniać rozwiązania zadań z matematyki tegorocznych gimnazjalistów.

Egzaminatorzy z wszystkich komisji okręgowych – zarówno tych czterech, w których odbędzie się e-ocenianie, jak i pozostałych czterech, które w tym roku przeprowadzą ocenianie na dotychczasowych zasadach – przejdą takie samo merytoryczne szkolenie przed przystąpieniem do oceniania prac. Wszyscy egzaminatorzy będą pracować w zespołach, których pracami będzie kierował przewodniczący. Prace wszystkich zespołów będzie koordynował centralny zespół ekspertów, kierowany przez eksperta CKE.

Dzięki wprowadzeniu e-oceniania egzaminatorzy będą mogli pracować w domach, w dogodnym dla siebie terminie, nie tracąc przy tym opieki merytorycznej sprawowanej przez przewodniczącego, z którym mogą konsultować sposób postępowania w przypadku nietypowych rozwiązań. E-ocenianie stwarza również lepsze możliwości monitorowania jakości pracy egzaminatorów.

Aby przeprowadzić e-ocenianie, konieczne było nieznaczne zmodyfikowanie struktury arkusza egzaminacyjnego i sposobu kodowania arkusza przez zdających, o czym można przeczytać tutaj.


źródło: www.cke.edu.pl




 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej