Do 2015 wszystkie podręczniki będą dostępne w formie cyfrowej!
Mamy cyfrowe podręczniki, które wg założeń miałyby być przechowywane w tzw. ‘chmurze’(cloud computing) [pisaliśmy o tym w serii artykułów “Prywatność w sieci i życie w chmurze, a rozwój Edukacji Internetowej potrzeba teraz narzędzi aby to obsłużyć. Nasi prekursorzy uznali, że idealnym będzie do tego tablet, który finansowany będzie jedynie dla rodzin o niskich przychodach. Szczegółowych specyfikacji tych urządzeń nie jesteśmy w stanie się doszukać, więc nie dowiemy się czy miałyby to być iPad’y, Samsung GalaxyTab itp. czy też rozwiązania dedykowane dla edukacji jak np. KINEO (http://www.youtube.com/watch?v=6lT4cobjH7s).
Korea widać świetnie zdaje sobie sprawę, że Internet Communication Technologies (ICT) zrewolucjonizują edukację. W jednym tablecie wszystkie podręczniki – cóż za wygoda dla dzieciaka ,nie dźwigać 10kg na plecach. Jednak przewagą komputerów nad tradycyjnymi formami nauczania są multimedia wobec suchego tekstu, szybkość wyszukiwania danych oraz możliwości aplikacji. Koreański MENiT chce kształcić uczniów przygotowanych na zalew informacji z otaczającego ich e-świata.
Zdjęcie z AkihabaraNews
Warte podkreślenia są słowa jednego z oficjeli ministerstwa: “Nie mamy najmniejszych obaw co do tej cyfrowej rewolucji , bo zdajemy sobie sprawę, że młodzi są świetnie zaznajomieni z technologiami”.
Kolejną ambicją jest wprowadzenie klas online , jest to świetne rozwiązanie dla uczniów nie mogących uczestniczyć w zajęciach w klasie np. z powodu pobytu w szpitalu. Dzięki temu nauczyciel może łatwiej wyrównać poziom w klasach, w których uczniowie prezentują różne poziomy wiedzy – każdy może we własnym tempie powtórzyć całość materiału.
Podczas gdy w Korei do 2015 wszystkie podręczniki mają mieć formę multimedialną i w pełni cyfrową – w Polsce przybierają one póki co formę dokumentu PDF zawierając sam suchy tekst lub w najlepszym wypadku , urozmaicone niewielką ilością multimediów (głównie w postaci nagrań dźwiękowych czy animacji przewracania strony), za niechlubny przykład może posłużyć “interaktywny” podręcznik Kompass Digital wydawnictwa PWN
Jednak nasz MEN zasługuje na małą pochwałę, ponieważ od 2010 dopuszcza możliwość aby podręcznik nie posiadał wersji papierowej do akcpetacji. Jednak niewielu wydawców decyduje się na taką możliwość – pierwszy w Polsce mutlimedialny i w pełni internetowy podręcznik starający się o dopuszczenie do użytku szkolnego to Angielski dla Dzieci – FunEgnlish.pl – Link do strony MEN
Paweł Stępień
Żródła
http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2011/06/30/2011063001176.html
http://www.digitaltrends.com/mobile/south-korean-school-textbooks-will-be-all-digital-by-2015/
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14