Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Dialog społeczny wkracza do szkół

Redakcja portalu, 02 Czerwiec 15 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Dialog społeczny wkracza do szkół

Związek Rzemiosła Polskiego w dniach 19-20 maja zorganizował w Gdańsku-Jelitkowie warsztaty "Przyszłość dialogu społecznego w uczniach", którego uczestnikami była młodzież gimnazjalna.

Celem warsztatów było przybliżenie młodym ludziom tematyki dialogu społecznego, funkcjonowania Komisji Trójstronnej ds. Społeczno-Gospodarczych i WKDS, a także ustawodawstwa obowiązującego w naszym kraju.

Seminarium składało się z dwóch paneli: teoretycznego, kończącego się dyskusją i odpowiedzią na zadawane przez uczniów pytania i praktycznego, polegającego na pracy w grupach. W części pierwszej omówiono prezentację zawierającą następujące zagadnienia:
 

  • czym jest dialog społeczny w Polsce;
  • jak dialog społeczny może wpływać na przyszłość uczniów w Polsce;
  • założenia do nowej ustawy o dialogu społecznym;
  • dlaczego przyszłość dialogu społecznego w Polsce ma przyszłość w uczniach;
  • realny wpływ edukacji na postawy obywatelskie;
  • komunikacja i mediacja sednem rozwiązywania konfliktów poprzez dialog społeczny.


Trenerzy wskazali narzędzia, jakie mogą wykorzystywać strony dialogu dla osiągnięcia konsensusu. Zainteresowanie młodzieży wzbudziły kompetencje KT, dopytywali o rolę partnerów społecznych w opracowywaniu ustaw i czy wypracowane stanowiska przez organizacje pracodawców i związkowców są faktycznie uwzględniane przez stronę rządową. Panel teoretyczny zakończono omówieniem nowej formuły dialogu, która w postaci projektu ustawy trafiła do sejmu. Przytoczono kompetencje Rady dialogu i zasady jej funkcjonowania na szczeblu krajowym i w strukturach regionalnych.
 

Przyszłość dialogu społecznego w uczniach

  / fot. Związek Rzemiosła Polskiego


W części praktycznej uczniowie w trakcie warsztatów mieli możliwość sprawdzenia, jaką postawę w dialogu sami prezentują, czym jest efektywna komunikacja oraz jakie są bariery w komunikowaniu się. W trakcie ćwiczeń młodzież, w małych grupach, odgrywała różne role i postawy sprzyjające nawiązywaniu dialogu. Po ćwiczeniach chętnie uczestniczyli w dyskusji oraz udzielali sobie wzajemnie konstruktywnej informacji zwrotnej. W trakcie scenek odgrywali różne role oraz mieli możliwość sprawdzenia w praktyce - jak rozwiązywać konflikty i spory, zarówno w relacjach w szkole, życiu prywatnym, jak i społecznym. Mieli również możliwość wcielenia się w role mediatorów i coachów, a tym samym nabycia praktycznej wiedzy o tych zawodach.


źródło: Związek Rzemiosła Polskiego


 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej