Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Czy dzięki technologii możemy lepiej uczyć się języków?

Redakcja portalu, 21 Luty 15 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Czy dzięki technologii możemy lepiej uczyć się języków?

Technologie mobilne, kojarzone zwykle z komunikacją i rozrywką, sprawdzają się w nauczaniu języków obcych. Dowodzą tego doświadczenia Cambridge English - części Uniwersytetu w Cambridge, odpowiedzialnej za certyfikację językową. – Dziś wiek osób, uczących się języka angielskiego, obniża się. Są to pierwsze pokolenia, które nie pamiętają świata bez Internetu – mówi Arkadiusz Jaworski z Cambridge English.  Jeśli proces nauczania ma być efektywny, musi odpowiadać ich potrzebom  dodaje.


Gra jako praca domowa?

Dziś z Facebooka korzysta w Polsce 15 mln. osób, tyle samo – z YouTube, a z Twittera – 3 mln. Dlatego szkoły językowe coraz chętniej wykorzystują takie metody nauczania, jak czat w języku obcym, zamknięta grupa dyskusyjna na Facebooku, przesyłanie prac domowych Twitterem. Podczas zajęć korzysta się z tablicy interaktywnej, na której kursanci np. grają w gry językowe. Organizuje się telekonferencje na żywo z udziałem obcojęzycznego gościa. Standardowo korzysta się z cyfrowych podręczników.

Natomiast w domu można pogłębiać wiedzę, pobierając materiały zapisane "w chmurze", oglądając materiały wideo czy przerabiając kurs e-learningowy. A gdy już kursanci przygotują się do egzaminu językowego, mogą go zdawać na tabletach. 


Systematycznie i z celem

Dzięki technologii każdy ma ogromne możliwości kontaktu z językiem obcym, również w czasie wolnym. Można czytać anglojęzyczne blogi – w ten sposób łączymy przyjemne (pasję) z pożytecznym (nauką języka). Podobny efekt ma słuchanie obcojęzycznego e-booka czy granie w grę edukacyjną. Najważniejszy jest systematyczny kontakt z językiem i jasno wytyczony cel, np. zdobycie certyfikatu językowego – dowodzi Arkadiusz Jaworski. – Jakie pomoce cyfrowe zalecamy? Takie, które pozwalają rozwijać wszystkie sprawności językowe: mówienie, rozumienie ze słuchu, czytanie, pisanie – podkreśla.

Oto przykładowe bezpłatne pomoce cyfrowe, rekomendowane przez Cambridge English osobom o różnych poziomach znajomości języka:
 
  • Aplikacja Phrasalstein – pozwoli pozbyć się strachu przed czasownikami frazowymi (phrasal verbs). Ich znajomość jest ważna dla osób, które chcą płynnie posługiwać się językiem. Przewodnikiem po aplikacji jest Doktor Phrasalstein: dzięki humorowi i animacjom, inspirowanym światem horrorów, poznawanie 100 czasowników będzie pełnym emocji przeżyciem. To aplikacja na smartfony i tablety.
     
  • Gra Monkey Puzzles World Tour – to zabawna i pouczająca podróż z małpką przez świat. Jest świetną pomocą dla dzieci, szczególnie tych przygotowujących się do testu Cambridge English: Young Learners. Bohaterka przemierza osiem różnorodnych poziomów: gracz pomaga jej m.in. pakować walizkę, poznawać pojęcia związane z podróżowaniem. Zawarto tu różnorodne zabawy, w tym te służące wyćwiczeniu umiejętności rozumienia ze słuchu. Gra jest dostępna zarówno na stronie internetowej, jak i w formie aplikacji na smartfona.

 
Monkey



Aplikacje i gry dostępne pod adresami:
/informacja prasowa/


 

 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

30 lat wolności - zapraszamy na konferencję dla nauczycieli!

Redakcja portalu 13 Wrzesień 2019

HFPC pyta Ministerstwo Edukacji Narodowej o sytuację uczniów z niepełnosprawnościami

Redakcja portalu 07 Wrzesień 2019

Startuje II edycja Konkursu #cojaczytam

Redakcja portalu 06 Wrzesień 2019

Narodowe Czytanie 2019

Redakcja portalu 05 Wrzesień 2019

Od 2017 r. na skutek konfliktów potroiła się liczba zamkniętych szkół w Afryce Zachodniej i Środkowej

Redakcja portalu 04 Wrzesień 2019


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej