Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


"Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję" - darmowa książka od CEO

Redakcja portalu, 02 Styczeń 15 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

"Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję" - darmowa książka od CEO

Zachęcamy do lektury książki Connie M. Moss i Susan M. Brookhart pt. "Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję"Książka - jak pisze w recenzji Katarzyna Nawrot - przyda się nie tylko nauczycielom, którzy chcą uczyć z pomocą oceniania kształtującego, lecz także dyrektorom, którzy powinni prowadzić i wspierać osoby pracujące z dziećmi. Dostępna bezpłatnie w wersji elektronicznej publikacja, wydana została przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu "Aktywna edukacja".


O książce

Zapytajcie nauczyciela, dyrektora szkoły i ucznia: "Jak można polepszyć wyniki uczniów?", a prawdopodobnie uzyskacie bardzo różne odpowiedzi. Każda z tych odpowiedzi odkryje przed wami teorię działania każdego z rozmówców – ich osobistą mapę poznawczą, która opisuje, co należy zrobić w danej sytuacji, aby osiągnąć pożądany wynik. Nasze osobiste teorie działania określają, jak planujemy, wdrażamy i oceniamy swoje działania. Również one kierują nami, kiedy decydujemy, jakie dowody akceptujemy i odrzucamy, próbując określić, czy osiągnęliśmy to, co zamierzaliśmy.

[...]

Niniejsza książka ma na celu zaprezentowanie teorii działania opartej na celach uczenia się, którą wypracowałyśmy na podstawie wyników badań oraz wniosków z pracy w grupach roboczych w klasach, szkołach i okręgach szkolnych. Zebrane przez nas doświadczenia sprawiły, że poczułyśmy się w obowiązku napisać książkę, by wytłumaczyć, jak istotną rolę odgrywają cele w procesach uczenia się i zdobywania wiedzy przez uczniów, w rozwijaniu kompetencji nauczycieli i kierowaniu placówkami oświatowymi.


ze Wstępu do książki


Cele uczenia się
 


O autorkach

Dr Connie M. Moss jest profesorem nadzwyczajnym w katedrze Department of Educational Foundations and Leadership w School of Education na Duquesne University, a także dyrektorem Center for Advancing the Study of Teaching and Learning (CASTL). Przez 25 lat pracowała jako pedagog z klasami 1–12 (poziom K-12), z czego 17 lat prowadziła lekcje z dziećmi i uczniami szkół podstawowych i gimnazjalnych. Karierę kontynuowała jako lider oświatowy w wielu ponadokręgowych, regionalnych i krajowych inicjatywach dotyczących planowania i oceny programów szkolnych. Otrzymała wiele nagród za nauczanie, zapraszano ją jako gościa na spotkania w ponad 600 okręgach szkolnych, 100 uniwersytetach i college’ach, a także związkach i organizacjach oświatowych.
 
Dr Susan M. Brookhart jest niezależną konsultantką oświatową, pracuje w Helenie, w stanie Montana. Uczyła w szkołach podstawowych i gimnazjalnych. Była również profesorem i kierownikiem katedry Department of Educational Foundations and Leadership na Duquesne University, gdzie aktualnie pracuje jako adiunkt w Center for Advancing the Study of Teaching and Learning in the School of Education. Jest również członkiem stanowego komitetu doradczego ds. oceniania w edukacji w Montanie. Współpracuje jako publicystka z "National Forum", biuletynem stowarzyszenia Phi Kappa Phi, a także redaktorem czasopisma "Educational Measurement: Issues and Practice", wydawanego przez National Council on Measurement in Education. Autorka i współautorka kilku książek, w tym wydanych przez ASCD pozycji "How to Give Effective Feedback to Your Students" I "How to Assess Higher-Order Thinking Skills in Your Classroom".
 
 

Książkę przeczytać można na issuu.com, a także pobrać w formatach: EPUB, MOBI i PDF.


Publikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


źródło: www.ceo.org.pl


 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej