Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


ADHD W SZKOLE Jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej - wkrótce premiera!

Redakcja portalu, 28 Październik 14 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

ADHD W SZKOLE Jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej - wkrótce premiera!

Już niebawem, wszystkich zainteresowanych tematyką zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, czeka nie lada gratka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne na połowę listopada br. zaplanowało bowiem premierę książki pod redakcją naukową Marty Jerzak i Artura Kołakowskiego pt. "ADHD W SZKOLE Jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej". Portal Edukacja Internet Dialog jako patron medialny już dziś zachęca do lektury tej arcyciekawej pozycji.


O książce

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli.

ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
 

Rozmawiając o ADHD, najczęściej słyszymy: "Tak, wiemy, doskonale znamy to zagadnienie". To prawda, na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej ukazało się już mnóstwo publikacji – artykułów, książek, stron internetowych. Istnieje jednak wiele mitów na temat tego zaburzenia, często jest ono mylone z różnymi problemami występującymi u dzieci i młodzieży. W czasie spotkań, warsztatów czy szkoleń można usłyszeć pytania: "Dlaczego dzieci z ADHD są agresywne?", "Jak wytłumaczyć dziecku, że nie może się ruszać, tylko siedzieć spokojnie w ławce?", "Jak można nauczyć dziecko lepiej się koncentrować, by zniknęły u niego zaburzenia uwagi?", "Co możemy zrobić, by wyleczyć nasze dziecko?". Są to typowe przykłady mitów lub nieporozumień związanych z tym zaburzeniem. Dlatego też książkę tę zaczynamy od wyjaśnienia, czym jest, a czym nie jest ADHD. Chcemy bowiem mieć pewność, że poprzez kolejne jej strony będziemy wspólnie rozmawiać o zaburzeniu, które rozumiemy bardzo podobnie. 


Fragment rozdziału I

ADHD w szkole

O autorach

Marta Jerzak – psycholog, psychoterapeuta, trener programu przeciwdziałania agresji. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży (ADHD, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne), jak również doradztwem zawodowym. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli dotyczące radzenia sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Od kilku lat pracuje jako psycholog szkolny. Jest współautorką podręcznika na temat zaburzeń zachowania i sposobów postępowania z trudnymi zachowaniami w szkole.

Artur Kołakowski – dr n. med., specjalista psychiatra, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor-dydaktyk PTTPiB. Od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z problemami rozwojowymi, psychologicznymi i psychoterapeutycznymi, zarówno jako lekarz, jak i psychoterapeuta. Współautor książek ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców, Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna (wyróżnionej Nagrodą Teofrasta i uznanej za "Najlepszą psychologiczną książkę popularnonaukową 2011"!) oraz Zaburzenia zachowania. Teoria i praktyka. Specjalizuje się nie tylko w diagnozie i leczeniu ADHD, ale także w terapii poznawczej i behawioralnej. Od wielu lat pracuje z rodzicami i nauczycielami pomagając im budować przyjazne dziecku i skuteczne systemy pomocy zarówno w przypadku objawów ADHD, jak i zaburzeń zachowania.


Patronat medialny

ADHD w szkole


Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej