12 zasad skutecznej edukacji, czyli jak uczyć, żeby nauczyć - wkrótce w księgarniach!
Już niebawem, bo 27 października br. na półki księgarskie trafi niezwykle ciekawie zapowiadająca się pozycja pt. "12 ZASAD SKUTECZNEJ EDUKACJI czyli jak uczyć, żeby nauczyć". Poradnik autorstwa Przemysława Bąbla i Marzeny Wiśniak ukaże się nakładem Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego. Portal Edukacja Internet Dialog, jako patron medialny, gorąco zachęca do bliższego przyjrzenia się publikacji.
O książce
Poradnik 12 zasad skutecznej edukacji został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia.
Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów.
Dzięki opisanym w książce metodom i narzędziom nauczyciele:
- zbudują podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce,
- pomogą uczniom zrozumieć, utrwalić i zapamiętać nauczane treści,
- nauczą się wykorzystywać edukacyjny potencjał nowoczesnych technologii,
- będą skutecznie nauczać, a ich uczniowie zaczną osiągać lepsze wyniki.
Więcej informacji na temat książki dostępnych jest na stronach księgarni on-line Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego.
O autorach
Przemysław Bąbel – doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie kieruje Zespołem Badania Bólu. Prowadzi badania nad placebo i bólem, zajmuje się także zastosowaniami analizy zachowania i psychologii pamięci w edukacji. Autor przeszło 40 artykułów naukowych opublikowanych w najlepszych czasopismach krajowych i zagranicznych (m.in. "European Journal of Pain", "Evaluation & the Health Professions", "International Dental Journal", "Japanese Psychological Research", "Medical Principles and Practice", "Memory", "Pain") oraz blisko 100 popularnonaukowych. Współautor książek Analiza zachowania od A do Z (GWP, 2010), Trening pamięci. Projektowanie, realizacja, techniki i ćwiczenia (Difin, 2011), Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania (GWP, 2012) oraz współredaktor monografii Współczesna psychologia behawioralna. Wybrane zagadnienia (WUJ, 2008) i numeru "Psychologii Rozwojowej" Zaburzenia rozwoju. Konteksty terapii behawioralnej (2011, t. 16, nr 3), a także redaktor cyklu artykułów pt. Problemy terapii behawioralnej w czasopiśmie "Postępy Psychiatrii i Neurologii" (2014, t. 23). Jest członkiem Association for Psychological Science, International Association for the Study of Pain, Association for Behavior Analysis International oraz współzałożycielem Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, którego w latach 2004–2011 był prezesem. Członek Rady Redakcyjnej czasopisma "Psychologia w Szkole" oraz współpracownik magazynu psychologicznego "Charaktery", którego w latach 2007–2010 był redaktorem naukowym. Laureat Nagrody Prezesa PAN "Złoty Umysł – Mistrz Popularyzacji Wiedzy" 2008.
Marzena Wiśniak – absolwentka kulturoznawstwa i studiów doktoranckich z zarządzania; ma bogate doświadczenie w tworzeniu i realizacji projektów edukacyjnych, kulturalnych i społecznych adresowanych do różnych grup odbiorców. Obecnie jest zastępcą dyrektora jednej z polskich filharmonii. Lubi stoików i bieganie.
Patroni medialni
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14