Uczeń w świecie e-podręczników
I jest to niezwykle istotne, bowiem po raz pierwszy możemy poznać zdanie końcowego użytkownika e-podręcznika. Zdanie jest tym bardziej cenne, że do tej pory uczniowie byli całkowicie pomijani we wszelkiego rodzaju badaniach ankietowych.
Zdaniem uczniów...
Wyniki przeprowadzonych wywiadów grupowych z uczniami wskazują, że dla wielu uczniów zastosowany e-podręcznik należy uznać za bardzo atrakcyjną alternatywę nauczania matematyki. Z wielu wypowiedzi daje się zauważyć, że atrakcyjność e-podręcznika związana jest z kilkoma głównymi kwestiami. Po pierwsze można mówić o funkcjonalności e-podręcznika. Jednak możliwe byłoby jej zwiększenie, gdyby można było oddzielić e-podręcznik od tradycyjnej metody nauczania. W opinii badanych uczniów pilotaż e-podręcznika do nauki matematyki byłby jeszcze pozytywniej odebrany, gdyby udało się całkowicie zrezygnować z książek do matematyki, a nauka opierałaby się przede wszystkim na używaniu komputerów, najlepiej tabletów.
Według 65% uczniów i uczennic (60% dziewcząt i 73% chłopców) lekcje matematyki z e-podręcznikiem były dla nich atrakcyjne:

Atrakcyjny e-podręcznik
81% uczniów i uczennic (74% dziewcząt i 90% chłopców) oceniło, że nauka z e-podręcznikiem sprawiła, że bardziej polubili matematykę i przedmioty ścisłe, przy czym 62% uczniów i uczennic zadeklarowało, że polubili je co najmniej w umiarkowanym stopniu.
90% uczniów i uczennic (86% dziewcząt i 95% chłopców) oceniło, że e-podręcznik sprawił, że uczenie się matematyki stało się ciekawsze, przy czym 72% uczniów i uczennic zadeklarowało, że stało się ciekawsze co najmniej w umiarkowanym stopniu. 85% uczniów i uczennic (81% dziewcząt i 90% chłopców) oceniło, że e-podręcznik uzmysłowił im, że nauka przedmiotów ścisłych może być interesująca, przy czym 64% uczniów i uczennic zadeklarowało, że uzmysłowił im co najmniej w umiarkowanym stopniu:

Czas podsumowań
Zdecydowana większość uczniów i uczennic oceniła, że zajęcia z e-podręcznikiem są atrakcyjne. Należy natomiast zaznaczyć, że większy odsetek chłopców niż dziewcząt oceniał pozytywnie różne aspekty atrakcyjności zajęć z e-podręcznikiem, wśród większego odsetka chłopców wzrosło zainteresowanie matematyką i przedmiotami ścisłymi i większy odsetek z nich zadeklarował, że nauczanie matematyki z wykorzystaniem metod TIK ułatwia przyswajanie wiedzy i zrozumienie dotąd trudnych zagadnień matematycznych. Średnio różnica między chłopcami i dziewczętami w tym zakresie wynosiła około 10%. Wyniki te sugerują, że chłopcy są lepiej przysposobieni do pozytywnego odbioru nowoczesnych TIK w nauczaniu i w ich przypadku narzędzia te częściej ułatwiają naukę i powodują szybsze zmiany nastawienia do przedmiotu.
0
![]() |
![]() |
![]() |
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 19 Lipiec 2021
Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 10 Maj 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14