Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe

Roman Lorens, 05 Luty 13 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Przed nauczycielami są dzisiaj ogromne możliwości dokształcania się. Liczba szkoleń w których mogą wziąć udział jest zaiste ogromna. Jednakże w niewielu powstają wartościowe materiały z których mogą korzystać nie tylko uczestnicy projektu.

Projekt „MODEL SYSTEMU WDRAŻANIA I UPOWSZECHNIANIA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ W UCZENIU SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” realizowany przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej ma zapewnić sprawne funkcjonowania kształcenia na odległość poprzez opracowanie modelu rozwiązania systemowego.
 
Cele szczegółowe tego projektu obejmują: 
  • promowanie i upowszechnianie systemu kształcenia na odległość w placówkach edukacyjnych
  • zapewnienie wysokiej jakości usług w systemie KNO (Kształcenia Na Odległość) poprzez opracowanie standardów projektowania i prowadzenia kursów
  • zaktywizowanie placówek edukacyjnych do wdrażania KNO do ich praktyki
  • doskonalenie kompetencji kadry placówek edukacyjnych w obszarze wdrażania i wykorzystywania KNO

 

Cykl szkoleniowy obejmuje takie obszary jak: znajomość wykorzystywanych technologii (platforma Moodle), prowadzenie zajęć zdalnych, tworzenie zasobów dydaktycznych do kursów e-learninowych, organizacja i jakość kształcenia na odległość. Tematyka szkoleń została tak dobrana, aby uczestnicy po zakończeniu cyklu szkoleniowego potrafili, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii informacyjnych, nie tylko podnieść jakość zajęć dydaktycznych, ale wiedzieli także, jak skutecznie zorganizować KNO w placówce oświatowej.

W ramach projektu powstał również  „Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe”.  Poradnik wprowadza w problematykę e-learningu poprzez omówienie jego istoty, a także ukazanie specyfiki profilu uczestników zajęć zdalnych.
 
 
 
  
Opisane zostały istotne etapy projektowania zasobów edukacyjnych:
  • opracowanie scenariusza kursu zdalnego,
  • tworzenie różnych typów materiałów do kształcenia zdalnego,
  • użycie narzędzi wykorzystywanych w projektach kursów,
  • projekt przebiegu procesu dydaktycznego w kursie zdalnym z uwzględnieniem roli nauczyciela,
  • ewaluacja w kursie zdalnym.


Zawarte w Poradniku informacje mogą być niezwykle przydatne w pracy nauczycieli opracowujących kursy e-learnigowe dla swoich uczniów. 

 

Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej