Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Online Educa Berlin 2009

Piotr Peszko, 10 Grudzień 09 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Stało się już pewną tradycją, że konferencja odbywa się w berlińskim
hotelu InterContinental. W tym roku temat edukacji wspomaganej IT
zgromadził ponad 2000 uczestników z 92 krajów.



Minął już prawie tydzień od konferencji Online Educa 2009,
wypada więc podzielić się wrażeniami. Będzie raczej mało sprawozdawczo,
bardziej osobiście. W Berlinie miałem okazję być już dzień przed
konferencją, więc rozpoczęło się od zwiedzania. Najpierw hotelu i
stanowisk prezentacyjnych przeróżnych firm związanych z edukacją, a
następnie samego miasta.

Konferencja rozpoczęła się od sesji plenarnej ... i musze przyznać, że 2000 osób na sali robi ogromne wrażenie.





Pierwsze wystąpienie (Lord Puttnam, UK Seizing the Moment;
Opportunities for Transforming Learning in a Digital Age) dotyczyło
znaczenia edukacji w kwestiach ważnych dla całej ludzkości (terroryzm,
globalne ocieplenie, bieda, skomplikowanie). Zaprezentowany został
poruszający i wizjonerski film,
mówiący o zmieniającym się sposobie uczenia, przechodzenia z systemu
“jeden dla wszystkich“ opartego na statycznym przekazywaniu informacji
do systemu, który spełnia wymagania młodzieży.


Prostym wnioskiem jest więc to, że młodzież nie jest zainteresowana
odtwarzaniem informacji, ale tworzeniem nowego świata, wykorzystywaniem
narzędzi, które przetwarzają, współdzielą, oceniają itd. (n.p. Little
Big Planet), a edukacja jest kluczowym narzędziem wyposażania młodych
ludzi w narzędzia i zdolności adaptacyjne, które pozwolą im rozwiązać
problemy przyszłego świata.





Kolejne wystąpienie (Brian Durrant, Chief Executive, London
Grid for Learning, UK
A Learning Platform for a Million Learners –
Lessons from London) dotyczyło stworzenia sieci edukacyjnej,
infrastrukturalnej oraz programowej, a co za tym idzie demokratyzacji
publikowania treści edukacyjnych, co spowodowało demokratyzację
sposobów uczenia.


Wnioski ogólne:


- Uczeń musi być
zainspirowany i zmotywowany, zachęcony do tego, żeby poświęcać swój
czas czując sens postępowania ścieżką edukacyjną prowadzącą do sukcesu.



Wniosek lokalny:


- Jako kraj, a tym bardziej inicjatywy lokalne jesteśmy bardzo bardzo daleko w... tyle za prezentowanym podejściem (http://cms.lgfl.net/web/lgfl/homepage).





Trzecie wystąpienie w trakcje sesji plenarnej (Zenna Atkins,
Social Solutions, UK
Will the Institutions of Education Lead Us into
New Ways of Learning or Will the Education Revolution Be Demand Lead?),
muszę przyznać, że dość zabawne i momentami śmiałe dotyczyło nowego
podejścia do edukacji.





ciąg dalszy nastąpi

Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej