3 trendy, które w najbliższych latach zawładną polską edukacją
Internet rozprzestrzenia się z prędkością światła – „rozlewa” się po mapie Polski i dociera do najodleglejszych miejsc. Zmiany następują tak szybko, że polska edukacja nie nadąża z reformami. To, co niedawno wydawało się niemożliwe, dzisiaj jest oczywistą codziennością. Czego zatem możemy spodziewać się za kilka lat? Jak będzie wyglądała polska szkoła roku 2020?
- Platformy edukacyjne
Internet z zawrotną prędkością dociera do coraz szerszego grona odbiorców. Jego powszechność i dostępność spowoduje, że wszelkie aglomeracje, miasta, wsie, gminy i szkoły zaczną wdrażać platformy (środowiska nauczania zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych, dostępne przez przeglądarkę internetową), które ułatwiają zarządzanie edukacją.
Uczniowie, Rodzice i Nauczyciele będą oczekiwać dostępu do platform pozwalających na wzajemną komunikację, analizę wyników, ale także będących niewyczerpanym źródłem treści, innowacyjnych rozwiązań oraz technik efektywnego uczenia.

Platformy takie jak Eduscience pozwolą na łatwe i proste tworzenie interaktywnych lekcji, a także za przykładem norweskiego It’s learning spersonalizują proces uczenia. Z otaczającego nas oceanu cyberprzestrzeni będziemy czerpać nieprzebrane zasoby intelektualne i merytoryczne. Oczywiście pozostanie pytanie jak z tego korzystać – ale znikną wątpliwości czy korzystać w ogóle.
- Filozofia jak uczyć uczniów uczenia się
Z satysfakcją dostrzegamy w Polsce zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązaniami w edukacji. Owa refleksja dotyczy także szkół i społeczeństwa. Po latach reform, krytyki i eksperymentów, a także dzięki swobodnemu przepływowi informacji i możliwości kontaktu z każdą placówką na świecie, narodził się nowy paradygmat nauczania w szkole. Wiedza o tym w jaki sposób skutecznie uczyć się i jak stworzyć własną strategię uczenia, powoli zajmuje priorytetowe miejsce w przekazie kierowanym do młodego pokolenia.

Wskazówki Colina Rose’a, Tony’ego Buzana czy Howarda Gardnera to techniki oraz gotowe rozwiązania ukazujące najlepsze, a także najbardziej optymalne metody samorozwoju i odkrywania własnych inteligencji. Szkoły, które wprowadzają je wraz z interaktywnymi narzędziami zwiększającymi motywację uczniów, wykorzystują w praktyce badania dotyczące sposobów nauki gwarantujących sukces. Nauczyciel wystąpi w roli mistrza, który wskaże drogę, wesprze oraz roztoczy przed uczniami wachlarz nowych możliwości.
- Urządzenia mobilne w szkołach
Szybki Internet, który obejmie cały kraj oraz dostępność tabletów w korzystnych cenach spowoduje, że staną się powszechnie wykorzystywane w szkołach. Platformy oraz spersonalizowanie procesu uczenia diametralnie zmienią rzeczywistość szkolną.

Rolą nauczyciela będzie umiejętne zastosowanie tych narzędzi - tak, aby szkoła była miejscem zrównoważonego rozwoju ucznia, a cyberprzestrzeń nie stała się pułapką. Nauczyciel musi zbudować pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym, po którym młody człowiek będzie mógł bezpiecznie się poruszać.
0
|
|
|
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14