Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Ryszard Bieńkowski, 19 Grudzień 18, komentarze (0)

Bo z tylu różnych dróg przez życie? Czyli o marzeniach współczesnej młodzieży

W jednym z odcinków mojego ulubionego serialu z czasów słusznie minionych (które to czasy jednak miały taką przewagę nad dzisiejszymi, że przynajmniej seriale, które wówczas kręcono, można oglądać z przyjemnością), czyli w Czterdziestolatku, jest taka scena, w której nauczyciel wychowawca podsumowuje wyniki ankiety dotyczącej wyboru zawodu przez uczniów ósmej klasy. Bo jak mówi: „Ministerstwo musi mieć wstępną orientację, jaki nacisk następuje na poszczególne kierunki szkolenia zawodowego”. Chodzi przy tym wzburzony po klasie, wymachuje nerwowo ankietami i atakuje uczniów za ich niepoważną postawę. „Na przykład kim chce być Kowalska? Specjalność w zawodzie – trener bokserski”. Okazuje się jednak, że Kowalska ma przekonujące argumenty za swoim wyborem – kładzie na rękę całą klasę, jest dobra w wyciskaniu na obie ręce, a do tego zna dokładnie wszystkie wyniki walk bokserskich. No i argument ostateczny – tylko tam nie będą za nią wołali Olbrzymka i Fantomas.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 12 Grudzień 18, komentarze (0)

Punkt zwrotny w edukacji

Doświadczany w wielu obszarach kryzys edukacji, zbliża nas do momentu przekroczenia punktu krytycznego w rekonstruowaniu funkcjonującego od ponad stu lat modelu „bismarckowskiej” szkoły. To wynik rozwoju ludzkiej świadomości, hierarchii osobistych wartości, przekonań oraz wiedzy i inteligencji pedagogicznej w rozumieniu istoty edukacji w postindustrialnej rzeczywistości.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 16 Listopad 18, komentarze (0)

(Nie)oczywistości

Jako nauczyciele mamy do spełnienia dwa ważne zadania. Pozostałe wynikają z ich istoty i są konsekwencją naszych codziennych wyborów, decyzji, przekonań i wyznawanych wartości. Te dwa zadania wyznaczają sposób naszego funkcjonowania w szkole. Decydują o wyborze metod i form pracy, narzędzi, planie rozwoju zawodowego, „duchu” dokumentów szkolnych, treściach programów wyrównawczych, profilaktycznych, oddziaływań wychowawczych, organizacji przestrzeni uczenia, ale też roli i funkcji cyfrowej technologii.
 

Ocena

0

Rafał Ryszka, 05 Listopad 18, komentarze (0)

Harcerze - rówieśnicy niepodległości

Harcerstwo to skauting plus niepodległość – z takim hasłem, przypisywanym Andrzejowi Małkowskiemu harcerstwo towarzyszyło narodzinom II Rzeczypospolitej. Celebrując w różnych miejscach i na różne sposoby stulecie niepodległości nie sposób nie zwrócić uwagi na fenomen jakim było i jest harcerstwo, ta doskonale spolszczona cząstka światowego ruchu.
 

Ocena

0

Marzena Żylińska, 24 Październik 18, komentarze (0)

Przemoc, której nie widzimy, czyli "Prześniona rewolucja"

Tekst dla Wieśka Mariańskiego, który chciałby, żebyśmy o zmianie modelu szkoły przestali rozmawiać i żebyśmy przeszli do działań, bo… dzieci nie mają czasu.

Dzieci nie mają czasu. Każdy rok spędzony w klasie, w której musiały w czasie lekcji siedzieć cicho, słuchać nauczyciela i wypełnia luki w zeszytach ćwiczeń, to rok stracony. Każdy rok, kiedy mogły rozwijać swój potencjał, swoje zainteresowania, fascynacje, kreatywność i wiarę w siebie, a doświadczyły strachu, stresu, zniechęcenia i spadku motywacji do nauki to niepowetowana strata. Być może nigdy nie uda się tych strat nadrobić.
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 06 Wrzesień 18, komentarze (0)

35 litrów zmartwień

Ósmoklasista wystartował. Rok szkolny zaczęliśmy od wymiany plecaka. 25 litrów, dobre jeszcze w 6 klasie, zupełnie nie sprawdziło się w 7. Książki upychało się gniotąc je, a przy okazji gniotąc zeszyty. 35 litrów powinno wystarczyć. Przy okazji będzie plecak na harcerskie wyjazdy trekkingowe. Bo do szkoły nosi się dziś tyle kilogramów, co na trzydniową wycieczkę. Ale to nie jedyne zmartwienie rodzica u progu nowego roku szkolnego…
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 13 Sierpień 18, komentarze (0)

Przejmowanie odpowiedzialności

Twierdzimy, że robimy to codziennie, ale czy świadomie nadajemy temu znaczenie. W jaki sposób pracujemy nad rozwijaniem w sobie postawy skoncentrowanej na przygotowaniu uczniów do samodzielnego, odpowiedzialnego życia? To wszystko wydaje się być oczywiste, ale cały czas słabo obecne w codziennej szkolnej praktyce. Brakuje w niej czasu na autentyczne budowanie charakteru, kształtowanie nawyków skutecznego działania, pracy nad własnym rozwojem i okazji do odkrywania ważnych dla każdego z nas wartości, priorytetów i pryncypiów.
 

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 08 Sierpień 18, komentarze (0)

Dlaczego edukacja jest ważna - krótka ściągawka dla polityków

19 czerwca wziąłem udział w debacie, którą zorganizował na terenie Sejmu klub parlamentarny Platformy Obywatelskiej pod hasłem "Stracone szanse - pierwszy rok deformy edukacji”. Pognała mnie tam ciekawość, co w tak bardzo interesującej mnie dziedzinie mają do powiedzenia przedstawiciele władz największej partii opozycyjnej oraz zaproszeni przez nich goście.
 

Strona 1 z 31

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Koszty wychowania dzieci w Polsce 2019

Redakcja portalu 31 Maj 2019

Kolorowanki do kosza, czyli rozważania ostrożnego pedagoga

Jarosław Pytlak 30 Maj 2019

Polska edukacja w ocenie przedsiębiorców

Redakcja portalu 24 Maj 2019

Raport o finansowaniu oświaty w Polsce w latach 2004-2018

Redakcja portalu 23 Maj 2019

UNICEF: W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym

Redakcja portalu 22 Maj 2019


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej