Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Jarosław Bloch, 06 Wrzesień 18, komentarze (0)

35 litrów zmartwień

Ósmoklasista wystartował. Rok szkolny zaczęliśmy od wymiany plecaka. 25 litrów, dobre jeszcze w 6 klasie, zupełnie nie sprawdziło się w 7. Książki upychało się gniotąc je, a przy okazji gniotąc zeszyty. 35 litrów powinno wystarczyć. Przy okazji będzie plecak na harcerskie wyjazdy trekkingowe. Bo do szkoły nosi się dziś tyle kilogramów, co na trzydniową wycieczkę. Ale to nie jedyne zmartwienie rodzica u progu nowego roku szkolnego…
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 13 Sierpień 18, komentarze (0)

Przejmowanie odpowiedzialności

Twierdzimy, że robimy to codziennie, ale czy świadomie nadajemy temu znaczenie. W jaki sposób pracujemy nad rozwijaniem w sobie postawy skoncentrowanej na przygotowaniu uczniów do samodzielnego, odpowiedzialnego życia? To wszystko wydaje się być oczywiste, ale cały czas słabo obecne w codziennej szkolnej praktyce. Brakuje w niej czasu na autentyczne budowanie charakteru, kształtowanie nawyków skutecznego działania, pracy nad własnym rozwojem i okazji do odkrywania ważnych dla każdego z nas wartości, priorytetów i pryncypiów.
 

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 08 Sierpień 18, komentarze (0)

Dlaczego edukacja jest ważna - krótka ściągawka dla polityków

19 czerwca wziąłem udział w debacie, którą zorganizował na terenie Sejmu klub parlamentarny Platformy Obywatelskiej pod hasłem "Stracone szanse - pierwszy rok deformy edukacji”. Pognała mnie tam ciekawość, co w tak bardzo interesującej mnie dziedzinie mają do powiedzenia przedstawiciele władz największej partii opozycyjnej oraz zaproszeni przez nich goście.
 

Ocena

0

Ryszard Bieńkowski, 03 Sierpień 18, komentarze (0)

Życie pisze najlepsze scenariusze. Czyli o współczesnym Johnie Keatingu

Kiedy wyświetlano w kinach Stowarzyszenie Umarłych Poetów, byłem akurat uczniem szkoły średniej. Dlatego łatwo mogłem się utożsamić z bohaterami filmu, z ich problemami, a zwłaszcza z kryzysem przejścia, jaki dotyka wszystkich młodych ludzi pozostających jeszcze pod władzą dorosłych, a pragnących już się spod niej za wszelką cenę wyzwolić. I chociaż świat tam przedstawiony – z racji zupełnie odmiennego podłoża kulturowego (tam bogata amerykańska szkoła z tradycjami, tu nasza polska rzeczywistość schyłkowego PRL-u) – mógł się wydawać obcy, to jednak ja i moi rówieśnicy uznaliśmy go za prawdziwy także dla nas. Na tym chyba polega magia dobrego kina.
 

Ocena

0

Zofia Grudzińska, 17 Lipiec 18, komentarze (0)

Czy uczeń jest osobą?

Dzisiejszy wpis jest skierowany do nauczycieli, i to do tych „z górnej półki”, którzy postrzegają swoje działania zawodowe jako misję, a nie sposób zarabiania na utrzymanie (w tym ostatnim nie ma nic złego, bo w szkole – jak w każdym innym środowisku pracy – jest miejsce dla ludzi, którzy wykonują swoje obowiązki uczciwie, a zakończywszy pracę spokojnie wracają do domu – właśnie po to podpisujemy w momencie zatrudnienia tzw. „zakres obowiązków”).
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 21 Czerwiec 18, komentarze (0)

Szkoła fajna czy skuteczna?

Jaka tak właściwie ma być współczesna szkoła? Fajna czy skuteczna? W ostatnich latach zbyt często słyszę, że fajna. Dlaczego zbyt często? Bo ta fajność coraz mniej wynika z poziomu szkoły, z jej oferty, czy też z atrakcyjności zajęć pozalekcyjnych, a coraz częściej z obniżania wymagań. Wielu nauczycieli narzeka, szczególnie starszych. Lecz wielu, głównie młodszych, mówi brutalnie, że trzeba mniej wymagać by młodzież w ogóle do szkoły raczyła przyjść. Coraz mniej wymagań, coraz więcej imprez… Doliny Krzemowej chyba tym sposobem nie zbudujemy. Raczej będziemy największymi ściemniaczami w UE. Niby szkoła to nie koncert życzeń, ale mam wrażenie, że w ostatnich czasach mocno zaburzyła się proporcja pomiędzy spełnianiem życzeń przez szkołę, a wykonywaniem przez uczniów swoich obowiązków.
 

Ocena

0

Marzena Żylińska, 28 Maj 18, komentarze (0)

Kiedy i dlaczego nagrody nie działają?

W książce „Drive” Daniel Pink zajmuje się problemem skuteczności nagród. Wyjaśnia, kiedy nagrody są skuteczne i motywują do lepszej pracy, a kiedy się nie sprawdzają i wręcz blokują. Myślę, że dla nauczycieli jest to niezwykle przydatna wiedza.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 23 Maj 18, komentarze (0)

Pokolenie bez duszy?

Wychowaliśmy pokolenie egoistów, hedonistów i gadżeciarzy.  To oskarżenie sprzed kilku laty z okładki jednego z tygodników. Czy udało się wzbudzić w nas poczucie winy i ujawnić naszą bezradność? Pojawienie się w szkolnych klasach pokolenia, którego nawyki ukształtował kontakt z cyfrową technologią, jest cały czas dla nas wyzwaniem. Wpadliśmy w swoistą pułapkę.
 

Strona 1 z 30

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

III edycja konkursu im. J.Kubiak "Nauczyciel - Mediator"

Redakcja portalu 18 Październik 2018

Mądrzy Cyfrowi - czas na rejestrację!

Redakcja portalu 17 Październik 2018

"Matematyka w cyfrowym świecie" - konkurs "Gazety Wyborczej" i Fundacji mBanku dla uczniów podstawówek

Redakcja portalu 16 Październik 2018

"Empatia wychodzi na dobre" - Dzień Godności w polskich szkołach pod znakiem empatii

Redakcja portalu 16 Październik 2018

Ignorancja w edukacji

Witold Kołodziejczyk 15 Październik 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej