Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Bogusław Śliwerski, 10 Lipiec 18, komentarze (0)

Alternatywy w edukacji

Po odwrocie i upadku jednolitej szkoły wychowującej zgodnie z świeckim, materialistycznym światopoglądem, jaki był narzucany przez władze oświatowe i polityczne okresu PRL, weszliśmy w ustrój demokratyczny, w którym społeczności szkolne same powinny wypracowywać model roli własnej – publicznej szkoły w edukacji dzieci czy młodzieży. To od dyrektorów szkół i współpracujących z nimi rad pedagogicznych powinno zależeć, zgodnie z jaką pedagogią będzie realizowany w „ich” szkołach proces kształcenia i wychowywania osób.
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 21 Czerwiec 18, komentarze (0)

Szkoła fajna czy skuteczna?

Jaka tak właściwie ma być współczesna szkoła? Fajna czy skuteczna? W ostatnich latach zbyt często słyszę, że fajna. Dlaczego zbyt często? Bo ta fajność coraz mniej wynika z poziomu szkoły, z jej oferty, czy też z atrakcyjności zajęć pozalekcyjnych, a coraz częściej z obniżania wymagań. Wielu nauczycieli narzeka, szczególnie starszych. Lecz wielu, głównie młodszych, mówi brutalnie, że trzeba mniej wymagać by młodzież w ogóle do szkoły raczyła przyjść. Coraz mniej wymagań, coraz więcej imprez… Doliny Krzemowej chyba tym sposobem nie zbudujemy. Raczej będziemy największymi ściemniaczami w UE. Niby szkoła to nie koncert życzeń, ale mam wrażenie, że w ostatnich czasach mocno zaburzyła się proporcja pomiędzy spełnianiem życzeń przez szkołę, a wykonywaniem przez uczniów swoich obowiązków.
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 05 Styczeń 18, komentarze (0)

Uczeń z promocji? A może jednak doradztwo?

Co w szkole powinien robić uczeń? Oczywiście się uczyć. A co powinien robić nauczyciel? Jak najbardziej efektywnie uczyć ucznia. Niby wszystko jasne, ale czy na pewno? To dlaczego mam dziwne wrażenie, że coraz częściej uczeń przypomina sprzedawcę marzeń a nauczyciel specjalistę od reklamy i marketingu? Tak wiem, żyjemy w rynkowej rzeczywistości, nauka także stała się produktem. Jednak w handlu coraz częściej razi nas to, że reklama nie zawsze przedstawia stan faktyczny, a czasami wręcz oszukuje i ma jedynie na celu zmusić klienta by kupił nasz towar, zamiast towaru konkurencji. W promocjach szkolnych jest chyba podobnie…
 

Ocena

0

Jacek Redzimski, 18 Październik 17, komentarze (0)

Koreańskie wnioski nt. wpływu myślenia na działanie

Zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego wpisu, kolejny chciałbym poświęcić wpływowi przekonań na skłonność do zaniechania działań, w tym tych sprzyjających uczeniu się. Badacze procesów podejmowania decyzji dotyczących dalszej ścieżki zawodowej zaobserwowali, że im bardziej negatywne są nasze przekonania o własnych możliwościach podjęcia właściwych decyzji, tym bardziej nieudane są same decyzje. Jest jednak coś co chroni nas przed skutkami negatywnego myślenia o sobie. Zanim o tym, co to jest, krótki opis trzech skal tworzących materiał dla końcowych wnioskowań.
 

Ocena

0

Tomasz Małkowski, 25 Listopad 16, komentarze (0)

Jak uniknąć toksycznej szkoły? Wskazówki dla nauczycieli szukających pracy

Natknąłem się na nie w brytyjskim dzienniku The Guardian.[1] Zrazu pomyślałem, że to u nas żaden temat. Ale – przemknęło mi przez głowę – są przecież wypadki losowe: ktoś się przeprowadził, ktoś skończył studia albo wrócił z zagranicy; zamierza uczyć – brawo! – jednak nie chciałby się nabawić depresji.
 

Ocena

0

Magdalena Waleszczyńska, 07 Listopad 16, komentarze (0)

Dzieci i rodzice z marginesu reformy MEN

Rząd wcielił w życie zapowiadany przez PiS projekt 500+. Dobrze, że zwycięska partia dotrzymała swojej obietnicy, przynajmniej częściowo. Na pewno comiesięczna dotacja ze strony państwa pomaga wielu rodzinom, a pomoc tę szczególnie odczuwają rodziny wielodzietne. Ustawa nie jest doskonała i wymaga jeszcze dopracowania, ale zasadnicze działania zostały poczynione.

Ocena

0

Magdalena Waleszczyńska, 15 Październik 16, komentarze (0)

Minister Zalewska ratuje edukację domową

W ostatnich dniach, a nawet tygodniach na forach społecznościowych i nie tylko, można przeczytać wiele komentarzy rozżalonych edukatorów domowych, że oto pani mister ogranicza edukację domową. W jaki sposób? Otóż czyni to, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właśnie tych najbardziej teraz narzekających. Dlaczego?
 

Ocena

0

Szymon Konkol, 28 Czerwiec 16, komentarze (0)

Szkoły branżowe - nowy model szkoły zawodowej

Ruszyła machina zmian w systemie edukacji. „Dobra zmiana” objęła również kształcenie zawodowe. Zmieni się wszystko... Czy na lepsze? Kto wie...
 

Strona 1 z 10

1 2 3 4 5 6 7 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Organizacje pozarządowe apelują do Senatorów RP

Redakcja portalu 04 Grudzień 2018

Szkoły zawodowe i techniczne za pan brat z biznesem?

Redakcja portalu 03 Grudzień 2018

Czy autorzy podręczników są moralnymi karłami? Czyli o rzekomym manipulowaniu historią

Tomasz Małkowski 03 Grudzień 2018

RPD: Konieczna analiza podstaw programowych

Redakcja portalu 03 Grudzień 2018

"STO lat!" - urodziny oświaty niepublicznej

Redakcja portalu 29 Listopad 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej