Blogi

Ocena
0
Magia edukacji
Od 35 lat jestem związany ze szkolnictwem. Przez 21 lat byłem uczniem, a przez pozostałe lata nauczycielem. W rezultacie życie w realnym świecie jest mi prawie zupełnie obce. Nie potrafię zbyt wiele. Co prawda wykonywałem kilka podrzędnych zawodów, kiedy byłem nastolatkiem, ale moja osobista znajomość świata pracy poza murami wieży z kości słoniowej jest mniej więcej równa zeru.

Ocena
0
Czy istnieje Nagroda Nobla dla nauczycieli? Owszem. Milion dolarów, gdyby ktoś był zainteresowany
Nie jest to co prawda Nagroda Nobla sensu stricto, gdyż Komitet Noblowski nie dołożył kategorii „dla najlepszego belfra” do dziedzin już nagradzanych. Nazwano ją jednak „nauczycielskim Noblem”, gdyż pieniądze, a zapewne i prestiż, są podobne do tych ze Sztokholmu.

Ocena
0
Top 100 Tools for Learning 2012

Ocena
0
O dobrym smaku... w rozumie
John B. Gurdon i Shinya Yamanaka otrzymali w 2012 Nagrodę Nobla w dziedzinie medycyny i fizjologii za odkrycie, że dojrzałe komórki organizmu można cofnąć w rozwoju do etapu komórek macierzystych, które potem mogą być ponownie przekształcane w dowolne komórki organizmu. Z mojej perspektywy zbiega się to w czasie z twierdzeniem Bruce’a Liptona, że każda komórka ma własną pamięć. Organizmy zaś całe (od prostych do bardzo złożonych), powstały dzięki łączeniu się komórek komunikujących się z sobą i „załatwiających wszystkie sprawy po swojemu” - bo są pamiętliwe. Zapamiętują rozwiązania dla siebie korzystne. Nauczyły się odróżniać korzyść od straty – ewolucję, - brzydotę od piękna.

Ocena
0
Smętny świat e-podręczników

Ocena
0
Marka Andrzejewskiego (niegrzeczna) walka z wiatrakami
Gdyby nie użyte wyrażenie: „śmierdzące lenie i palanci”, komunikat który wywiesił dr hab. Marek Andrzejewski na Wydziale Studiów Edukacyjnych poznańskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza pewnie przeszłoby bez echa. A on sam nie stałby się gwiazdą medialną.

Ocena
0
Gamifikacje i inne głupoty
Kilka dni temu, w czasie rozmowy znajomy wypowiedział trafne zdanie, że wielu wydaje się iż "każdy może uczyć każdego". Odniósł się w ten sposób do różnych kursów szkoleniowych, studiów podyplomowych i temu podobnych warsztato-nasiadówek. Wystarczy, że ktoś coś robi (np. szyje buty, obsługuje komputer - że się posłużę prostym a bezpiecznym przykładem) a już może być wykładowcą na szkoleniu czy kursie. Zna się na swojej robocie, więc już może uczyć/szkolić innych.

Ocena
0
Pokusa narzucania własnych koncepcji - rzecz o coachingu
Pokusą nauczyciela jest narzucanie studentowi własnych koncepcji.
Paweł Taranczewski (Tygodnik Powszechny, 17/2015)
Niedawno odkryłem, że jestem coachem, a coaching jest mi bliski. To tak, jakbym odkrył, że mówię prozą. Nowe, modne słowa, stara rzecz. Ale czasem dawne prawdy wymagają odświeżenia nowymi słowami. By dobre wzorce wprowadzić na nowo do obiegu. By wydobyć z zapomnienia, to co obrosło kurzem rutyny i wypaczenia.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14