Blogi
Ocena
2
Szkoła Pro Futuro w chmurze
"Pro Futuro w chmurze" jest innowacyjnym projektem, wychodzącym naprzeciw wymaganiom stawianym dziś nowoczesnej edukacji. Jego celem jest stworzenie uczniom jak najlepszych warunków do rozwoju i przygotowanie ich do funkcjonowania we współczesnym świecie.
Ocena
0
Podręczniki XXI wieku - czyli wolność dla epodręczników
Multimedialne, zawierające animacje, dźwięki i zestawy interaktywnych zadań epodręczniki mają być odpowiedzią na oczekiwania uczniów pokolenia cyfrowego. Wprowadzenie tych nowych narzędzi jest celem rządowego projektu e-podręczniki, który towarzyszy programowi Cyfrowa szkoła. W ramach projektu do 2015 roku ma powstać 18 cyfrowych podręczników i ponad 2 tysiące pozycji uzupełniających, które zgodnie z założeniami dotrą do minimum 40% uczniów w całym kraju.
Ocena
0
Projekt "E-podręcznik" ma już ekspertów
Ocena
0
NoBook - koniec i początek podręcznika
Gdy siedzisz wieczorami przy komputerze i myślisz, czasami bezradnie, jak przygotować kolejną lekcję, by była nie tylko wartościowa merytorycznie, ale także atrakcyjna dydaktycznie, a Twoi Uczniowie czekają na kolejny Twój ruch, w którym okażesz wielkość i kreatywność innowacyjnego Nauczyciela, możesz w takiej chwili zmienić punkt odniesienia i zacząć nową przygodę. Możesz wejść w NoBook - narzędzie do tworzenia nowych podręczników. Potrzebujesz 7 do 15 minut by stworzyć nową, zupełnie odmienną lekcję. Taką, która wciągnie uczniów.
Ocena
0
Kompetencje nauczycieli w cyfrowym świecie
Nie znam się osobiście na wróżeniu z fusów, zatem przedstawię garść faktów dotyczących ewaluacji projektu „e-podręcznik przyszłość zaczyna się dziś…”
Ocena
0
Jak to jest?
Jak to jest, że możemy wybierać w automacie kawę, jej ilość, rodzaj, a nawet gatunek, a program w szkole serwuje się dla wszystkich uczniów w jednym rozmiarze. Jak to jest, że zachęcani jesteśmy, aby dzielić się opiniami o usługach, produktach, hotelach na specjalnie przygotowywanych portalach, a szkoła o sobie nie zbiera takich informacji.
Ocena
0
Smartfonowi uczniowie
Jest godzina 7.45. Wchodzę do szkoły, za chwilę zaczynam dyżur a potem pierwsza lekcja. Po drodze do pokoju nauczycielskiego kątem oka dostrzegam największego wroga procesu dydaktycznego.
Ocena
0
Jaka powinna być rola komputerów i Internetu w szkole podstawowej?
Na pytanie postawione w tytule, odpowiadają eksperci:
- Anna Matyja-Bielska - nauczycielka filozofii, zajęć komputerowych i kreatywnych, Dębinka,
- dr Łukasz Srokowski - socjolog edukacji,
- Dominika Hofman-Kozłowska - założyciel i koordynator Uniwersytetu Śląskiego Maturzystów, trener i tutor,
- Marcin Grudzień - trener edukacji medialnej i bezpiecznego Internetu, uczestnik wielu projektów edukacyjnych,
- dr Tomasz Tokarz - coach, trener, mediator, wykładowca akademicki (www.tomasztokarz.eu).
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14