Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Szymon Konkol, 20 Wrzesień 13, komentarze (2)

Podręczniki XXI wieku - czyli wolność dla epodręczników

Multimedialne, zawierające animacje, dźwięki i zestawy interaktywnych zadań epodręczniki mają być odpowiedzią na oczekiwania uczniów pokolenia cyfrowego. Wprowadzenie tych nowych narzędzi jest celem rządowego projektu e-podręczniki, który towarzyszy programowi Cyfrowa szkoła. W ramach projektu do 2015 roku ma powstać 18 cyfrowych podręczników i ponad 2 tysiące pozycji uzupełniających, które zgodnie z założeniami dotrą do minimum 40% uczniów w całym kraju.

Ocena

0

Zdzisław Hofman, 11 Październik 15, komentarze (2)

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem - transakcja, potrzeba czy konieczność? *

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w grupach współpracowników, studentów, a nawet uczniów nie jest w Polsce powszechnym trendem. Dlaczego tak się dzieje? Wkroczyliśmy po okresie komunizmu w czas budowania społeczeństwa zapatrzonego we wzory zachodniego konsumpcjonizmu, zdominowanego myśleniem neoliberalnym. Być może dzięki tym, panującym od 26 lat trendom, zyskaliśmy stabilną gospodarkę, systematyczny wzrost wskaźników makroekonomicznych, a nawet spadek bezrobocia i wzrost płacy minimalnej, ale czy nie straciliśmy czegoś ważnego? Czy nie zgubiliśmy poczucia wspólnoty, tożsamości miejsca i wzajemnego zaufania? Czy zyskując nasze „mieć” nie utraciliśmy naszego „być”?
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 13 Grudzień 15, komentarze (2)

Z tej rewolucji nic nie będzie…

Pani premier zapowiedziała rewolucję w edukacji, czyli nie czytała moich rad zamieszczonych w poprzednim wpisie. A szkoda, bo chyba lepiej zapoznać się z opiniami ekspertów, aniżeli przyklaskiwać żądaniom ulicznych tłumów. Przecież jak świat światem wiadomo, że tłum zawsze chce krwi i ofiar, tłum nie myśli racjonalnie, szybko osądza i nie bierze za nic odpowiedzialności, tłum szuka prostych recept i rozwiązań. A tak to już jest, że proste recepty podczas rozwiązywania skomplikowanych problemów raczej nie zadziałają…
 

Ocena

0

Roman Lorens, 06 Grudzień 12, komentarze (1)

Projekt "E-podręcznik" ma już ekspertów

12 listopada 2012 roku Ośrodek Rozwoju Edukacji ogłosił, że poszukuje ekspertów (technologicznego i merytorycznych) do projektu "E-podręczniki do kształcenia ogólnego". W zakresie zadań ekspertów znajdować się ma  m.in. współpraca z wybranym partnerem, uczestnictwo w spotkaniach grupy projektowej, dbanie o jakość e-podręczników, czy sporządzanie i zamawianie ekspertyz i analiz.

Ocena

0

Szymon Konkol, 02 Listopad 13, komentarze (1)

Edukacyjne światy równoległe - wirtualne środowisko nauczania

Nie jest znana dokładna liczba dostępnych światów wirtualnych. Jedne źródła podają, że jest ich co najmniej sto kilkadziesiąt, a inne, że nawet kilkaset. Te nieścisłości wynikają zapewne z powodów definicyjnych, czyli co można nazwać już światem. Niektóre tego typu środowiska dedykowane są głównie rozrywce, czyli w dużym uproszczeniu grom przygodowym czy strategicznym, ale niektóre ewoluowały i ich obecna funkcjonalność daleka jest od klasycznie rozumianego grania.

Ocena

0

Grzegorz D. Stunża, 28 Październik 15, komentarze (1)

Zsieciowani, zabawieni, zagubieni...

Narodowy Instytut Wizualny rozpoczął cykl wykładów i warsztatów dla rodziców pod hasłem „Zrozumieć pokolenie Z”. Miałem przyjemność wygłosić wykład podczas pierwszego spotkania, poprowadzonego przez Annę Derwich i Grzegorza Krause, które zatytułowałem „Generacja Z: zsieciowani, zabawieni, zagubieni”.
 

Ocena

0

Tomasz Małkowski, 18 Listopad 15, komentarze (1)

Brawo, pani Wyllie! Czyli o wyższości zdrowego ruchu nad drożdżówkowym postem

W gimnazjum mojej córki nie ma już sklepiku szkolnego. Powiem szczerze: wcale mi go nie żal. Jego asortyment śmiało można było pooklejać etykietkami: Spożycie grozi otyłością, cukrzycą i innymi chorobami. Tylko co daliśmy gimnazjalistom w zamian?
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 08 Październik 15, komentarze (1)

Nowy wspaniały świat? – czyli refleksje nad nami rodzicami z technologią w tle...

Kiedyś zadałem młodzieży pytanie na lekcji „Jakimi gadżetami będą bawić się na lekcji wasze dzieci?” – widząc smartfony dosłownie wszędzie. Nie odpowiedzieli, gdyż na pewno posiadanie dzieci było dla nich równie abstrakcyjne jak wycinanie lasów w Amazonii. Jeden nawet zapytał „Po co mamy się tej geografii uczyć? Przecież wszystko jest w sieci”. Nie zauważył tylko, że sieć daje mu gotowe rozwiązania, stępia dociekliwość, nie uczy cierpliwości, nie pokazuje żmudnej drogi do celu, a jedynie rezultat czyjejś pracy (nie zawsze dobry). Oczywiście ktoś może mi tu zarzucić kłamstwo, mówiąc, że w sieci można jednak wszystko... Tak... tylko dlaczego 99% ludzi klepie codziennie ten sam zestaw ulubionych stron? Dla własnego rozwoju?
 

Strona 1 z 19

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej