Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Karolina Krzysik, 27 Styczeń 12, komentarze (2)

Szkolny podziemny krąg

Truizmem jest stwierdzenie, iż szkoła, podobnie jak rodzina, stanowi główny czynnik kształtowania osobowości młodego człowieka. Teoretycznie wszyscy to wiedzą. Wiedzą także, że w szkole dziecko zapoznaje się ze standardami społecznego funkcjonowania: z pracą, z odpowiedzialnością, z regułami współistnienia w grupie.

Ocena

0

Roman Lorens, 06 Grudzień 12, komentarze (1)

Projekt "E-podręcznik" ma już ekspertów

12 listopada 2012 roku Ośrodek Rozwoju Edukacji ogłosił, że poszukuje ekspertów (technologicznego i merytorycznych) do projektu "E-podręczniki do kształcenia ogólnego". W zakresie zadań ekspertów znajdować się ma  m.in. współpraca z wybranym partnerem, uczestnictwo w spotkaniach grupy projektowej, dbanie o jakość e-podręczników, czy sporządzanie i zamawianie ekspertyz i analiz.

Ocena

0

Wojciech Książek, 27 Grudzień 15, komentarze (1)

Grudzień i historia w szkole

Włączając się w organizację uroczystości grudniowych na Pomorzu Gdańskim często zadaję sobie pytanie, jak z tym przekazem dotrzeć także do szkół, do świadomości młodych ludzi.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 18 Styczeń 14, komentarze (0)

Uświadomiona skuteczna komunikacja

Jednym z największych wyzwań współczesnego człowieka, nie tylko w wymiarze jednostkowym ale również ogólnym jest komunikacja. Niedostatki jej - zdaniem wielu ekspertów - są jednym z największych zagrożeń dla firm. Porozumiewamy się pomiędzy sobą nie tak dobrze, jak byśmy chcieli, przez co nie zawsze jesteśmy w tej komunikacji skuteczni. W szkole uczniowie uczą się poprzez obserwowanie dorosłych. Jakie strategie nieświadomie powielają? W jaki sposób nauczyciele komunikują się między sobą? Jak komunikuje się z nimi dyrektor i wreszcie, w jaki sposób nauczyciele komunikują się z uczniami i ich rodzicami? Jakie zachowania modelujemy?

Ocena

0

Aleksandra Podsiadły, 03 Listopad 12, komentarze (0)

Przemoc w szkole - konieczne lekcje samoobrony?

„Nie bij Jasia, to nieładnie”, „nie wolno oddawać, to źle o tobie świadczy”, „tylko niegrzeczne i złe dzieci wdają się w bójki” - ile razy upomniałeś swoje dziecko takimi słowami? A ile razy przyszło Ci do głowy, że mogłeś mu w ten sposób wyrządzić większą krzywdę niż podbite przez kolegę oko...? 

Ocena

0

Roman Lorens, 20 Listopad 12, komentarze (0)

Dlaczego jest źle skoro jest tak dobrze?

Najwyższa Izba kontroli opublikowała raport „Nadzór pedagogiczny sprawowany przez kuratorów oświaty i dyrektorów szkół publicznych"

Główną tezą raportu jest konstatacja, że nadzór pedagogiczny sprawowany przez skontrolowanych kuratorów oświaty i dyrektorów szkół publicznych nie jest dostatecznie sprawny i efektywny. NIK zauważa również, że wdrożenie w 2009 r. nowych zasad nadzoru pedagogicznego nie zostało właściwie przygotowane, a w badanym okresie w niewystarczającym stopniu wykorzystywane były poszczególne formy nadzoru. W konsekwencji, zdaniem autorów raportu uzyskane efekty kształcenia w części szkół obniżyły się.

Raport wywołał medialną burzę, która zupełnie bez echa przeszła nad szkołami…..

Ocena

0

Joanna Pietrasik, 06 Styczeń 13, komentarze (0)

Samorząd uczniowski jako narzędzie rozwijania kluczowych kompetencji obywatelskich, a szczególnie udziału w podejmowaniu decyzji

Rola Samorządu Uczniowskiego w szkole

Samorząd to niezależne od nadrzędnej władzy decydowanie o własnych sprawach, wykonywanie funkcji uzupełniających w stosunku władz np. szkoły, zakładu produkcyjnego, władz państwowych.

Ocena

0

Roman Lorens, 26 Listopad 12, komentarze (0)

E-podręczniku jaki będziesz nie wie nikt…

Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła" pomimo wielu trudności i przeszkód jest już wdrażany. Towarzyszu mu ogromne zainteresowanie medialne, a ilość artykułów na jego temat jest niezwykle imponująca. W ostatnich tygodniach szczególnie dużo uwagi środki przekazu poświęciły projektowi „E-podręcznik”. Teraz, gdy emocje już trochę opadły, postanowiłem znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytania i  poprosiłem o rozmowę Krzysztofa Wojewodzica*, który koordynuje prace w tym projekcie. 

Strona 1 z 6

1 2 3 4 5 6 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej