Blogi

Ocena
0
Szkolny podziemny krąg
Truizmem jest stwierdzenie, iż szkoła, podobnie jak rodzina, stanowi główny czynnik kształtowania osobowości młodego człowieka. Teoretycznie wszyscy to wiedzą. Wiedzą także, że w szkole dziecko zapoznaje się ze standardami społecznego funkcjonowania: z pracą, z odpowiedzialnością, z regułami współistnienia w grupie.

Ocena
0
Projekt "E-podręcznik" ma już ekspertów

Ocena
0
Grudzień i historia w szkole
Włączając się w organizację uroczystości grudniowych na Pomorzu Gdańskim często zadaję sobie pytanie, jak z tym przekazem dotrzeć także do szkół, do świadomości młodych ludzi.

Ocena
0
Uświadomiona skuteczna komunikacja
Jednym z największych wyzwań współczesnego człowieka, nie tylko w wymiarze jednostkowym ale również ogólnym jest komunikacja. Niedostatki jej - zdaniem wielu ekspertów - są jednym z największych zagrożeń dla firm. Porozumiewamy się pomiędzy sobą nie tak dobrze, jak byśmy chcieli, przez co nie zawsze jesteśmy w tej komunikacji skuteczni. W szkole uczniowie uczą się poprzez obserwowanie dorosłych. Jakie strategie nieświadomie powielają? W jaki sposób nauczyciele komunikują się między sobą? Jak komunikuje się z nimi dyrektor i wreszcie, w jaki sposób nauczyciele komunikują się z uczniami i ich rodzicami? Jakie zachowania modelujemy?

Ocena
0
Przemoc w szkole - konieczne lekcje samoobrony?
„Nie bij Jasia, to nieładnie”, „nie wolno oddawać, to źle o tobie świadczy”, „tylko niegrzeczne i złe dzieci wdają się w bójki” - ile razy upomniałeś swoje dziecko takimi słowami? A ile razy przyszło Ci do głowy, że mogłeś mu w ten sposób wyrządzić większą krzywdę niż podbite przez kolegę oko...?

Ocena
0
Dlaczego jest źle skoro jest tak dobrze?
Główną tezą raportu jest konstatacja, że nadzór pedagogiczny sprawowany przez skontrolowanych kuratorów oświaty i dyrektorów szkół publicznych nie jest dostatecznie sprawny i efektywny. NIK zauważa również, że wdrożenie w 2009 r. nowych zasad nadzoru pedagogicznego nie zostało właściwie przygotowane, a w badanym okresie w niewystarczającym stopniu wykorzystywane były poszczególne formy nadzoru. W konsekwencji, zdaniem autorów raportu uzyskane efekty kształcenia w części szkół obniżyły się.
Raport wywołał medialną burzę, która zupełnie bez echa przeszła nad szkołami…..

Ocena
0
Samorząd uczniowski jako narzędzie rozwijania kluczowych kompetencji obywatelskich, a szczególnie udziału w podejmowaniu decyzji
Samorząd to niezależne od nadrzędnej władzy decydowanie o własnych sprawach, wykonywanie funkcji uzupełniających w stosunku władz np. szkoły, zakładu produkcyjnego, władz państwowych.

Ocena
0
E-podręczniku jaki będziesz nie wie nikt…
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła" pomimo wielu trudności i przeszkód jest już wdrażany. Towarzyszu mu ogromne zainteresowanie medialne, a ilość artykułów na jego temat jest niezwykle imponująca. W ostatnich tygodniach szczególnie dużo uwagi środki przekazu poświęciły projektowi „E-podręcznik”. Teraz, gdy emocje już trochę opadły, postanowiłem znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytania i poprosiłem o rozmowę Krzysztofa Wojewodzica*, który koordynuje prace w tym projekcie.
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 19 Lipiec 2021
Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 10 Maj 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14