Blogi

Ocena
0
O neurodydaktyce raz jeszcze...
Można się dowartościować i popsioczyć na MEN, na PAN, na Żylińską - nie w tym rzecz!

Ocena
0
Gra miejska w szkole krok po kroku - scenariusz kreatywnej, nowoczesnej lekcji bez korzystania z tablicy interaktywnej i komputera
Postęp technologiczny od dłuższego czasu popycha nauczycieli – według lub wbrew ich woli – do sięgania po innowacyjne metody nauczania. Jednak nie każda szkoła wyposażona jest w tablicę interaktywną, stałe łącze lub po prostu praktyczną wiedzę merytoryczną. Okazuje się jednak, że wcale nie trzeba dysponować zasobem najnowszych generacji sprzętu, żeby zorganizować ekscytującą, kreatywną i efektywną lekcję, którą uczniowie zapamiętają na długi czas.

Ocena
0
Pani krzyczy, mówi, pisze, powtarza, uczy
Znam wielu wspaniałych nauczycieli! Doceniam ich trud, ciągłą chęć do pogłębiania wiedzy, otwartość na uczniów i ich potrzeby. Wiem, że w obecnym systemie edukacyjnym nie jest im łatwo, na szczęście uczniowie zawsze doceniają to, co od takich pedagogów dostają. Jednak w grupie ponad 600 tysięcy nauczycieli są również osoby, które nigdy nie powinny pracować w tym zawodzie. Profesor Hüther nazywa ich "przerabiaczami materiału", ja "wielkimi odpytywaczami".

Ocena
0
Co to jest odwrócona lekcja? I dlaczego powinno Cię to zainteresować - nawet przed wprowadzeniem Cyfrowej Szkoły?
Szkoły szukają sposobów bardziej efektywnego wykorzystania technologii, poprawy wyników uczniów oraz zwiększania ich umiejętności. A "odwrócone lekcje" stają się coraz popularniejsze w USA i Wielkiej Brytanii. Czym jest odwrócona lekcja? W skrócie: nauczyciel wykorzystuje lub samodzielnie nagrywa krótki film (zwykle 12-15 minut) wyjaśniający kluczowe idee przyszłej lekcji – podobnie jak w wideo Khan Academy.

Ocena
0
Rzeźnia matematycznych talentów
Uczymy się z dwóch powodów, albo ze strachu, albo z ciekawości. Ten drugi sposób jest bardziej skuteczny i gwarantuje trwałość zdobytych umiejętności. Motywacja strachem prowadzi do starej, nadającej się jedynie do lamusa metody uczenia – „3 x Z: zakuć, zaliczyć, zapomnieć”. A jak jest z edukacją matematyczną? Szczerze, lubiliście swoje lekcje matematyki?

Ocena
0
Jeden dzień ucznia w szkole przyszłości
"Wielu uczniom wiodłoby się w szkole lepiej, gdyby system edukacyjny zmienił się tak, by uwzględnić to, jak młode pokolenie uczy się, myśli i przetwarza informacje.”
[Don Tapscott]

Ocena
0
Profil Nauczyciela XXI wieku
Od czasu uczestnictwa w konferencji Inspiracje 2013 organizowanej przez Edunews.pl, chodzi za mną pomysł na tę krótką refleksję dotyczącą cech i kompetencji nauczyciela XXI wieku. Wiele mówi się dziś o uczniach, o tym jakie kompetencje powinni posiadać, a przecież podstawą procesu nauczania jest modelowanie. Należy więc zacząć od nauczycieli i w nich wzmocnić (a czasem wykształcić) te cechy i kompetencje, które chcielibyśmy kształcić w uczniach. Jacy więc powinni być nauczyciele na miarę XXI wieku?

Ocena
0
Dobrze obiecać, to lepiej jak dać
Politycy bardzo często składają obietnice i chyba wszyscy się już przyzwyczailiśmy, że bardzo szybko o ich spełnieniu zapominają. Ciekaw jestem zatem, co stanie się z kolejną obietnicą złożoną przez Pana Premia Tuska. Tym razem – jeśli wierzyć słowom Premiera – uczniowie klas pierwszych otrzymają darmowe podręczniki.
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 19 Lipiec 2021
Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 10 Maj 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14