Blogi
Ocena
0
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
Początek jesieni upływa pod znakiem mobilizacji przeciwników chaosu w edukacji, czyli reform zapowiadanych przez panią minister Zalewską. Obok wcześniejszych petycji, wezwań i apeli rozpowszechnianych w internecie oraz publicystyki wskazującej rozmaite (delikatnie mówiąc) mankamenty „dobrej zmiany”, pojawiły się manifestacje uliczne. Każdy, kto zdaje sobie sprawę, jak trudno jest skłonić nauczycieli do aktywnego protestu, doceni, pozornie tylko skromną, szacunkową liczbę 20-25 tysięcy uczestników pikiet przed urzędami wojewódzkimi, które odbyły się 10 października pod egidą Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Ocena
0
Rodzice sześciolatków kontra przymus szkolny
Pomimo rozmaitych, głównie jednak propagandowych, wysiłków Ministerstwa Edukacji Narodowej narasta opór rodziców sześciolatków przeciwko przymusowemu umieszczeniu ich dzieci w szkołach podstawowych od 1.09. br. Wówczas w szkołach mają się obowiązkowo znaleźć dzieci urodzone w pierwszej połowie 2008 r.
Ocena
0
Gender w przedszkolach
Wiele sensacji w internecie wzbudził artykuł Katarzyny Kawlewskiej o ideologii gender wprowadzanej do przedszkoli. Program „Równościowe Przedszkole” wdrażany do polskich placówek ciągle budzi obawy, obiekcje i stanowczy protest większości rodziców. Jakie w tej sprawie stanowisko zajął główny ośrodek decyzyjny – Ministerstwo Edukacji Narodowej? Czym jest „równouprawnienie” proponowane przez założycieli projektu, Fundację Edukacji Przedszkolnej?
Ocena
0
Pani krzyczy, mówi, pisze, powtarza, uczy
Znam wielu wspaniałych nauczycieli! Doceniam ich trud, ciągłą chęć do pogłębiania wiedzy, otwartość na uczniów i ich potrzeby. Wiem, że w obecnym systemie edukacyjnym nie jest im łatwo, na szczęście uczniowie zawsze doceniają to, co od takich pedagogów dostają. Jednak w grupie ponad 600 tysięcy nauczycieli są również osoby, które nigdy nie powinny pracować w tym zawodzie. Profesor Hüther nazywa ich "przerabiaczami materiału", ja "wielkimi odpytywaczami".
Ocena
0
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
Tak jak się trochę obawiałem, mój poprzedni wpis na blogu, wskazujący na niebezpieczeństwo związane z zapowiadaną przez panią minister Zalewską obowiązkową rejestracją osób wchodzących do szkoły, nie wzbudził specjalnego zainteresowania. Garść lajków, kilka udostępnień i jeden, jedyny komentarz, życzliwy, ale otwarcie sceptyczny wobec mojego wywodu. Bardzo jednak symptomatyczny, więc pozwolę sobie go tutaj zacytować.
Ocena
0
Ku reformie szkół średnich - część I
Obecnie rządząca partia Prawo i Sprawiedliwość ma to do siebie, że dość dobrze diagnozuje aktualne problemy społeczne. Szkoda tylko, że próbując je rozwiązać, zawsze sięga po najbardziej kontrowersyjne narzędzia. Widać to dobrze na przykładzie obecnej sytuacji szkół średnich w Polsce. Resort Anny Zalewskiej całkiem słusznie zauważył, że jest z nimi coś nie tak. Zamiast jednak zaproponować odpowiedzialną reformę nauczania w liceach i technikach, uderzył w gimnazja – jak dotąd bastiony międzynarodowego sukcesu polskiej edukacji. I, niestety, trudno szukać dla tego posunięcia innego uzasadnienia niż czysto ideologiczne…
Ocena
0
Sześciolatek w szkole - jak odróżnić lęk przed pójściem do szkoły od zwykłego lenistwa i niechęci wykonywania obowiązków?
Choć bój o decyzyjność rodziców w sprawie posyłania sześciolatków do szkoły został przegrany na rzecz obowiązku podyktowanego przez rząd, to walka o godne warunki i dostosowanie obecnych do potrzeb najmłodszych uczniów ciągle trwa i trwać będzie przez najbliższych kilka lat. Jedną z największych obaw będącą koronnym argumentem rodziców jest nieumiejętność znalezienia się w nowych warunkach przez dziecko, problemy z adaptacją i lękami wynikającymi z nowej, trudnej sytuacji. Wraz z tym pojawiają się nowe problemy: jak pomóc, żeby nie zaszkodzić? Jak przygotować malucha do pójścia do szkoły? Jak odróżnić jego prawdziwy lęk od zwyczajnego lenistwa i niechęci?
Ocena
0
Rzeźnia matematycznych talentów
Uczymy się z dwóch powodów, albo ze strachu, albo z ciekawości. Ten drugi sposób jest bardziej skuteczny i gwarantuje trwałość zdobytych umiejętności. Motywacja strachem prowadzi do starej, nadającej się jedynie do lamusa metody uczenia – „3 x Z: zakuć, zaliczyć, zapomnieć”. A jak jest z edukacją matematyczną? Szczerze, lubiliście swoje lekcje matematyki?
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14