Blogi
Ocena
0
Szkoła (dla) dyrektora?
Muszę przyznać, że jak dotarła do mnie korespondencja od rodziców uczniów klasy integracyjnej, to postanowiłem ją upublicznić, gdyż opisany przez nich problem ma znamiona ogólnego, coraz częściej pojawiającego się w naszym szkolnictwie. Usuwam dane identyfikacyjne, aczkolwiek, jeśli w najbliższym czasie nie otrzymam od rodziców potwierdzenia, że zareagowały na ich petycję centralne czy regionalne władze oświatowe, to zostaną one upublicznione. Pisała o tym problemie lokalna prasa, ale - jak wynika z treści listu - ktoś koniecznie chce "postawić na swoim", a nie zająć się nią dla DOBRA DZIECI i ICH RODZICÓW.
Ocena
0
Jak nauczyciel - wychowawca mogą poradzić sobie z młodzieżą w trudnych sytuacjach?
Zachęcam nauczycieli i studiujących pedagogikę czy na kierunkach nauczycielskich do zajrzenia na stronę multimedialnego portalu, który został uruchomiony w wyniku zakończonego projektu edukacyjnego pod kierunkiem prof. UAM dr. hab. Jacka Pyżalskiego w Poznaniu. Dotyczy on wychowawczych i społeczno-kulturowych kompetencji nauczycieli we współczesnych czasach. Nie jest to pierwszy tego typu projekt poznańskiego naukowca, który po raz kolejny udowodnił, że można - w wyniku międzynarodowej współpracy przygotować konkretne materiały metodyczne, ale pogłębione o refleksyjne, bo teoretyczne analizy i studia naukowców - zaproponować także naszym nauczycielom, edukatorom, wychowawcom, trenerom, terapeutom itp. interesujące filmy edukacyjne, prezentacje, karty ćwiczeń, itp., a także pomoce edukacyjne (monografię w języku polskim i angielskim).
Ocena
0
Pedagodzy społeczni wyrażają sprzeciw wobec projektowanych zmian w edukacji sześciolatków
Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN działają różne zespoły problemowe, które niezelżenie od swoich doraźnych zadań formułują także z własnej inicjatywy opinie na temat m.in. polityki oświatowej. Przewodniczący Zespołu Pedagogiki Społecznej przy KNP PAN prof. dr hab. Tadeusz PILCH przeprowadził konsultacje wśród akademików z całego kraju, którzy zajmują się badaniami środowisk społecznych, socjalizacyjnych, w tym także szkolnych, by wydać merytoryczną opinię.
Ocena
0
Dlaczego MEN od sześciu lat nieustannie okłamuje polskie społeczeństwo?
Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej widniej wpis pod następującym tytułem: Dlaczego 6-latki powinny rozpocząć naukę w szkole? Rozpoczyna go akapit sprokurowany przez manipulatorów w zakresie komunikacji społecznej. Za to płaci się z budżetu państwa osobom, które nie mają merytorycznych kompetencji do zabierania głosu w tej sprawie, ale są gotowe wytworzyć każdy komunikat, bez względu na prawdę. Ta manipulacja została oparta na trzech tezach:
Ocena
0
Rynek szkolny
Od nauczycieli - traktowanych jak sprzedawcy wiedzy i umiejętności, a od dyrektorów postrzeganych jak menedżerowie przedsiębiorstw oświatowych - nie wymaga się już wrażliwości i kultury pedagogicznej, ale myślenia i działania zgodnego z kategoriami lokalnego i/lub globalnego rynku oraz wytwarzania "wartości" zgodnych z potrzebami i oczekiwaniami podmiotów gospodarczych, usługowych itp.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14