Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Web 2.0 jako narzędzie nauki i zarządzania wiedzą w MSP

Marta Eichstaedt, 14 Wrzesień 10 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

W ramach niemieckiego projektu Lernet 2.0, które celem było przetestowanie narzędzi e-learningowych 2.0 pod kątem użyteczności w małych i średnich przedsiębiorstwach, powstał przewodnik o ich zastosowaniu właśnie w tego typu organizacjach.

Wiosną 2010 r. w Niemczech opublikowano przewodnik wydany niedawno przez "Deutsches Netzwerk der E-learning Akteure e.V.", czyli w wolnym tłumaczeniu stowarzyszenie podmiotów działających w obszarze e-learningu.
Przewodnik powstał w ramach projekt Lernet 2.0, które celem było przetestowanie narzędzi e-learningowych 2.0 pod kątem użyteczności w małych i średnich przedsiębiorstwach.
Narzędzia świata 2.0 wpierają przede wszystkim procesy nauki nieformalnej. Jest to wielką szansą dla sektora MSP, gdyż w wieku e-learningu 1.0 (rozumianym jako samodzielna praca z komputerem oraz szkoleniami dostępnymi na przykład na platformie e-learningowej) firmy takie najczęściej nie miały środków na tworzenie własnych szkoleń oraz zarządzanie nimi a szkolenia "z półki" jednak często okazywały się niedostosowane do specyficznych potrzeb danego segmentu rynku. E-learning 2.0 dzięki dużej ilości darmowych, łatwych w implementacji oraz stosowaniu narzędzi jest świetnym rozwiązaniem dla MSP.

Co więc sektorowi MSP oferuje e-learning 2.0? Jakie rozwiązania na rynku niemieckim są polecane:
1. Blog
2. Wikipedia
3. Twitter, microbloging
4. Wirtualne sale szkoleniowe

Przewodnik zawiera nie tylko opis każdego narzędzia, ale i pomysły i inspiracje jak wykorzystać je w codziennej pracy, jak w praktyce wygląda stosowanie narzędzia w pracy zespołowej oraz w procesie nauki. Wyjaśniono w nim także jak korzystać z narzędzi typu www.netvibes.com (do tworzenie spersonalizowanego kokpitu komputera), www.slideshare.com (do współdzielenia prezentacji), itp.

Autorzy podkreślają także, że narzędzia e-learningu 2.0 znakomicie uzupełniają świat e-learningu 1.0 oraz szkoleń tradycyjnych. Oto kilka przykładów łączenia tradycyjnych metod przygotowania i prowadzenia szkoleń i świata 2.0:
1. Przygotowanie szkolenia - stosowanie narządzi ułatwiających współpracę i wyminę doświadczeń i myśli takich jak Delicious, Slideshare, Skype, You Tube, itp.
2. Samodzielna nauka uczestnika - stosowanie narzędzi wspierających komunikację i naukę między uczestnikami szkolenia np. Google Waves, Wikis, Twitter, Facebook.
3. Mentoring - moderowanie pracy grup uczestników za pomocą Facebooka, Ning oraz stosowanie Twittera do np. ankiet ad hoc.

Cały dokument znajdziesz tu: http://www.lernetblog.de/

Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej