Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Historia pewnego przypadku: Uniwersytet Georgetown

Piotr Maczuga, 22 Listopad 10 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Założona w 1870 roku waszyngtońska uczelnia prawna postanowiła rozszerzyć zakres swoich działań o nowoczesne technologie. Za partnera technologicznego, mającego dostarczyć oprogramowanie i zrealizować wdrożenie wybrali giganta z Zachodniego Wybrzeża – Cisco.

W ciągu 140 lat swojego istnienia Georgetown University Law Center zyskał miano jednej z najlepszych uczelni prawnych w kraju, będąc jednostką regularnie wyróżnianą we wszelkich rankingach. Jednak, aby być najlepszym trzeba nieustannie się rozwijać.

Przez lata wykorzystywaliśmy nagrania audio i wideo w sytuacjach, gdy nasi profesorowie z jakiegoś powodu nie mogli przybyć na zajęcia – wspomina Pablo Molina, jeden z odpowiedzialnych za politykę informacyjną uczelni.

Wdrożenie nauczania za pomocą webcastów i podcastów wydawało się więc najlepszą odpowiedzią na bieżące i nowe potrzeby kadry naukowej i studentów. O pomoc poproszono Cisco, a przedmiotem wdrożenia zostały dwa flagowe produkty spod znaku Webex:

Webex Meeting Center

Webex Training Center

Założenia projektu

Władze uczelni postawiły przed sobą trzy ambitne cele:

1) Zapewnić edukacyjną i biznesową ciągłość działania w przypadku katastrofy lub epidemii.

2) Rozszerzyć dotychczasową ofertę edukacyjną a studentów zdalnych, przebywających poza kampusem uczelni.

3) Ułatwić wspólne prowadzenie badań i współpracę między kadrą naukową znajdującą się w różnych miejscach w tym samym czasie.

Tuta należy się słowo wyjaśnienia do punktu pierwszego. Jakiej katastrofy naturalnej czy epidemii spodziewały się władze Uniwersytetu, skoro tak silnie podkreśliły znaczenie uniezależnienia się o tego typu wypadków?

Uczelnia rozważała już podobny problem latem 2009 roku, gdy stało się realne zagrożenie pandemią grypy wirusa N1H1. Wprowadzenie nauczania synchronicznego na odległość za pomocą webcastów okazało się najskuteczniejszym rozwiązaniem. I choć do tej pory nie odnotowano przypadku, aby jakaś katastrofa naturalna na poważnie sparaliżowała którąś z amerykańskich uczelni, to należy być pod wrażeniem perspektywicznego myślenia. Amerykanie po prostu wiedzą, że edukacja i nauka są podstawą ich przewagi konkurencyjnej i wszelkie problemy na tym polu odbiją się na gospodarce.

Rozwiązanie

Wspomniany już Pablo Molina, komentując ówczesne możliwości technologiczne uczelni (rejestrowanie wykładów na wideo) dodał:

To co mieliśmy nie wystarczało. Nie posiadaliśmy żadnego systemu, który naprawdę pozwolił nam na prowadzenie zajęć online. Chcieliśmy wprowadzić takie rozwiązania, aby studenci i wykładowcy mogli bez przeszkód uczestniczyć w zajęciach bez względu na miejsce swojego przebywania. Chcieliśmy zapewnić im możliwość uczestniczenia w zajęciach, tak jakby naprawdę byli oni w klasie.

Rozwiązania, mając na uwadze wskazane potrzeby, podzielono na trzy grupy:

1) Wprowadzenie systemu umożliwiającego prowadzenie i uczestnictwo w zajęciach bez konieczności wsparcia IT.

2) Wprowadzenie narzędzi umożliwiających studentom aktywny lub pasywny styl uczenia się.

3) Wprowadzenie większych możliwości nauczania poprzez możliwość skorzystania z ekspertów zdalnych.

Uczelnia bardzo wysoko oceniła możliwości zaproponowanego oprogramowania Webex, szczególnie, że specjaliści z Cisco zapewnili kompletne wdrożenie, łącznie z istotnymi dla funkcjonowania uniwersytetu „detalami”, jak choćby integracja w Microsoft Exchange.

Rezultaty

Władze uczelni nie tylko rozwiązały problem zapewnienia ciągu nauczania w sytuacjach kryzysowych (wspomniana pandemia świńskiej grypy), ale bardzo szybko zauważyły, że studenci i profesorowie – zachęceni możliwościami nowego narzędzia, zaczęli otwierać się na zewnątrz, szerzej współpracować i nawiązywać nowe kontakty na całym świecie. To przyniosło nie tylko ogromną oszczędność czasu i pieniędzy, ale pociągnęło za sobą lawinę nowych pomysłów i projektów, które wcześniej wegetowały w obrębie poszczególnych katedr.

Dodam do tego jeszcze element niedoceniany w naszej części Europy, ale niezwykle ważny w krajach wysokorozwiniętych: uczelnia rozszerzyła swoją działalność przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

To dla nas bardzo ważne, aby promować technologię, która redukuje konieczność podróżnowania, powiedział Pablo Molina. Nie tylko po to, aby zredukować koszty i stracony czas, ale również aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Technologia dostarczona przez Webex pozwoliła nam na zaproszenie do naszej uczelni dużej liczby osób bez konieczności korzystania z samolotów. To dla nas wielki zysk. To również wielki zysk dla całego świata.

Sam Molina często wspomina sytuację, gdy zaproszony  przez ONZ do Egiptu na wygłoszenie wykładu, nie musiał odwoływać swoich zajęć w Georgetown. Bez trudu poprowadził je zdalnie, co jeszcze kilka miesięcy temu nie byłoby możliwe.

Opis wdrożenia w formacie PDF – oficjalny dokument Cicso (j. ang.)

Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
Aktualnie brak powiązanych artykułów.

REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej